• SunStealer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 16:26
Hey,

Ik heb een bestwel belangrijk probleempje: mijn computer start op maar mijn beeldscherm geeft geen beeld. Ik had dit welleens eerder gehad toen had ik een dikke laag stof op me CPU. Dus net als de vorige keer had ik even alles goed uitgezogen en weer opnieuw opgestart... Weer hetzelfde probleem: de computer klinkt alsof ie opstart (ventilatoren draaien en de normale computer geluiden zegmaar) maar geen beeld...

Dus ik heb toen me beeldscherm aan me laptop vastgemaakt en die werkte dus het is niet me beeldscherm.

Dus dan blijft me videokaart en me moederbord over.

Me videokaart is een ASUS EN8600GT Silent

Deze heeft 3 poorten, 2x DVI-I en 1 S-video. Ik heb ze alle 3 al getest en ze deden het allemaal niet (zwart scherm, no signal input)
Toen heb ik hem in een andere computer gedaan en toen deed hij het ook niet (nou is deze computer nou ook niet je van het dus die vertrouw ik niet helemaal)
De videokaart vertoont geen kenmerken van doorgebrand ofzo... maarja er valt ook niet veel te zien door de mega koelvinnen die erop zitten..

Ik was ook nog van plan om een andere videokaart in me pc te doen maar ik heb er geen die erin past... Dus ik heb geen goeie manier om me moederboard te testen, me moederboard heeft trouwens geen onboard grafische kaart.

Dus na een lang verhaal mijn vraag: Wat is jullie mening: Is me videokaart kapot? Of is het iets anders?

Alvast bedankt

JvE

Verwijderd

heeft je moederbord niet zon error peeb aangegeven ? want de nieuwere geven met piepjes vaak fout meldingen aan tijdens booten

ps denk dat je video kaart overleden is want heb helaas zelf 2 x een video kaart uir de 8600 serie gehad waar de flashprom plotseling gewist waren en op geen enkele manier te flashen waren wegens dat de flash proms ook hun identificatie code kwijt waren en niet meer herkent werden door flash tools

deze gaven ook totaal geen beeld meer na een herstart dus ben bang dat je het zelfde is overkomen als bij mij

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 20:42 . Reden: typos ]

• SunStealer
nope geen piepjes... hij maakt alle geluiden die hij normaal ook maakt...
Ik weet trouwes wel watvoor piepjes, dawm irritant xD

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
reset je bios eens en kijk of hij het dan wel doet. is wel erg kort door de bocht om te zeggen dat je video kaart kapot is..

neem anders deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
nog een onderdeel dat je kan probere te troubleshoote:
je voeding, misschien is je voeding kapot zodat ie niet genoeg stroom aan je videokaart kan geven :o
kans is klein maar het is wel mogelijk

Mijn Spec's

• SunStealer
nedernakker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:45:
reset je bios eens en kijk of hij het dan wel doet. is wel erg kort door de bocht om te zeggen dat je video kaart kapot is..

neem anders deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
ik ben mijn moederboard boekje kwijt |:( maar ik heb wel het type ASUS P5B Motherboard (tenminste dat staat op de doos) Dus ik heb ook geen idee hoe ik hem moet resetten.
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:38:
ps denk dat je video kaart overleden is want heb helaas zelf 2 x een video kaart uir de 8600 serie gehad waar de flashprom plotseling gewist waren en op geen enkele manier te flashen waren wegens dat de flash proms ook hun identificatie code kwijt waren en niet meer herkent werden door flash tools

deze gaven ook totaal geen beeld meer na een herstart dus ben bang dat je het zelfde is overkomen als bij mij
Is er nog enige manier om dit te testen?
SunStealer schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:33:
...Toen heb ik hem in een andere computer gedaan en toen deed hij het ook niet...
Dit heb ik ook nog gedaan... is er nog een andere manier om te testen of me videokaart kapot is?

Kan ik niet naar een winkel toegaan en een nieuwe videokaart kopen en die erin doen... als me pc dan nog steeds niet boot dan breng ik gewoon de videokaart terug, of zijn ze niet zo makkelijk...

[ Voor 18% gewijzigd door SunStealer op 11-02-2010 20:55 ]

Verwijderd

8600 zou geen externe voeding nodig hebben of het moet een super versie zijn geweest want beide 8600 versies die ik had konden zonder extra voeding af heb bij omruil van de tweede 8600 voor een 9600 nog speciaal wegens voedings aansluiting een nieuwe voeding moeten halen
Droplollies schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:49:
nog een onderdeel dat je kan probere te troubleshoote:
je voeding, misschien is je voeding kapot zodat ie niet genoeg stroom aan je videokaart kan geven :o
kans is klein maar het is wel mogelijk
als je een pci kaartje regeld kun je deze ernaast hangen en pc opstarten met pci videokaart als primair in je bios te stellen tijden booten anders valt in windows beeld weer weg en dan in windows kijken wat hij aangeeft als pci e kaart als de bios weg is krijg je onbekende vga kaart als omschrijving

Dan kun je op internet /fabrikant wel een flashtool vinden want er zijn firmware updates geweest voor die kaarten dus kun je proberen met juiste tool en firmware proberen maar als je de zelfde probleem hebt als ik heb gehad zul je een error krijgen dat hij de prom niet herkent en dus niet wil flashen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 20:58 ]

• SunStealer
moet ik dan niet eerste instellen in me bios dat hij moet booten met het pci kaartje als primair...
want dat gaat dus niet want ik zie namelijk helemaal niks op me scherm omdat me videokaart geen signaal doorgeeft...

[ Voor 7% gewijzigd door SunStealer op 11-02-2010 21:04 ]

Verwijderd

gewoon pci kaartje erin stoppen je monitor op die kaartje aansluiten tijdens boot dan in bios gaan en aanpassen en als dit niet werkt anders pc uit en die pcie kaart eruit halen en daarna alleen met pci kaart opstarten en in bios de primair aanpassen als pci en daarna afsluiten en dan weer pcie erbij prikken en dan opstarten en met de monitor op de pci aangesloten houden om beeld te hebben
SunStealer schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:02:
moet ik dan niet eerste instellen in me bios dat hij moet booten met het pci kaartje als primair...
want dat gaat dus niet want ik zie namelijk helemaal niks op me scherm omdat me videokaart geen signaal doorgeeft...

• SunStealer
http://tweakers.net/pricewatch/139172/asus-p5b.html#tab:info
Dit is mijn moederboard maar waarmoet die PCI kaart in dan? is dat gewoon die witte poort? Als ik gewoon me andere videokaart eruit laat dan hoef ik geen veranderingen aan te brengen in me bios toch? Dan weet ik in ieder geval of het aan me videokaart ligt of niet...

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
SunStealer schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:53:
[...]

ik ben mijn moederboard boekje kwijt |:( maar ik heb wel het type ASUS P5B Motherboard (tenminste dat staat op de doos) Dus ik heb ook geen idee hoe ik hem moet resetten.
dan zoek je het boekje op op de site van de fabrikant....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
Vandaag naar de winkel geweest nieuwe videokaart gekocht (46,-) en ook gelijk een nieuw fannetje want de lagers waren al een tijdje kapot van die andere...

Probleem gefixed :)

Allemaal bedankt voor jullie reply's
Pagina: 1