[CiP] Xbox-Mini Casemod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ik wou vandaag/dit weekend verven. Ik had al aan mijn pa gevraagd of we grondverf en witte verf hadden. :P
Update komt dus ergens dit weekend, er moeten uiteraard wel meerdere lagen op.

En er is nog iets wat ik helemaal vergeten ben: de bovenkant. 8)7 Dus die moet ik ook nog maken.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware.tom op 30-04-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
oke, ik wacht ;)

[ Voor 11% gewijzigd door martijntjuhh op 30-04-2010 20:10 ]

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Misschien word het toch maandag voor een update; de grondlaag zit er nu op en straks ga ik de eerste witte laag er op doen en die moet ook nog drogen...
De bovenkant heb ik trouwens al wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

hardware.tom schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Misschien word het toch maandag voor een update; de grondlaag zit er nu op en straks ga ik de eerste witte laag er op doen en die moet ook nog drogen...
De bovenkant heb ik trouwens al wel gemaakt.
Foto`s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
van de grondlaag? Ik denkd at het leuker is om eht eindresultaat te laten zien, maar als je foto's wil van de grondlaag dan wil ik die best maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Het is leuker om een opbouw te laten zien aan iedereen. zodat ze een impressie krijgen van wat je aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En de stapjes kunnen weer inspirerend zijn voor andere knutselaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb net een verf laag erop geverfd maar ik zal foto's maken van hoe het er nu uitziet. ;)

EDIT:

Verf Update!!

Dus hier foto's van hoe het er nu bij staat. Ik heb de binnenkant niet kunnen fotograferen want de verf was nog nat.:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/02/1272786970-020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/02/1272786971-191.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/02/1272786972-332.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/02/1272786973-483.jpg

Tot de volgende (verf) update!!

[ Voor 88% gewijzigd door hardware.tom op 02-05-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
ziet er goed uit d:)b - is dat glanzende verf? die ziet er trouwens wel vet uit! :P

[ Voor 79% gewijzigd door martijntjuhh op 02-05-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hou je hem zo wit? Want dat zou er wel onwijs vet uit zien met die blauwe power switch.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Qua houtwerk erg netjes afgewerkt! Die hoekjes enzo, erg strak. Nu ie geschilderd is issie helemaal nice :)
Ben iig erg benieuwd naar het eindresultaat.

/edit

@ hieronder: Vergeet geen adem te halen :P

[ Voor 32% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-05-2010 13:22 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik hou hem zo wit alleen de verf is nog nat dus het glimt maar de verf zelf is zijdeglans dus als het goed is blijft eht niet zo glimmen maar word het iets doffer. Er komt nog wel een laag overheen want er zijn nog stukjes die nog niet helemaal goed zijn.

Ik ben zelf ook heel erg benieuwd naar het eindresultaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Ziet er echt een stuk beter uit met de verflaag zo.
Het wordt een mooie bak zo te zien.

Nu is het plaatje in mijn gedachten compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Morgen post ik foto's van het complete ding want ik heb vanochtend al zitten verven, alleen ik durf nu nog niet met mijn vingers er aan te zitten anders heb ik straks een vingerafdruk op mijn xbox zitten :P

Morgen of overmorgen zit ie denk ik wel in elkaar en dan kunnen jullie het effect zien met de witte laag eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Hoe maak je de bovenkant en de rest van de behuizing aan elkaar vast? Want blijkbaar kan hij nog open nadat hij gesloten is? Dus geen schroeven of lijm neem ik aan.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb plankjes aan de zijkant van de boventkant gemaakt die precies tussen de zijkanten van de Xbox passen. Hij zit dus niet echt vast maar hij valt er niet af als je hem scheef houd ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Dat heb je heel mooi geverfd. Heb je dit met spuitbussen gedaan? Of heb je toevallig een compressor? (kwast of roller kan in theorie ook, maar volgens mij krijg je dan een minder mooi resultaat dan wat jij hebt)

[ Voor 35% gewijzigd door boazkl0p op 03-05-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boazkl0p schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:07:
Dat heb je heel mooi geverfd. Heb je dit met spuitbussen gedaan? Of heb je toevallig een compressor? (kwast of roller kan in theorie ook, maar volgens mij krijg je dan een minder mooi resultaat dan wat jij hebt)
Hoeft niet hoor. Als je verf op oliebasis gebruik en de ondergrond *heel* glad is kan je in principe met een kwast spiegelgladde oppervlakken krijgen. Die trekt zichzelf namelijk naderhand strak door de oppervlaktespanning van het spul. Het vloeit vanzelf uit als je het goed doet. Wel eens een piano gezien?

Ik raad het overigens niet aan, want oliebasis vind ik redelijk ruk om mee te werken. Dan kan je beter een autolak nemen, nadat je de onderlaag goed geseald hebt en in de daarvoor bedoelde primer en plamuur hebt gezet. Naderhand nog een blanke lak eroverheen en het is echt Apple-shiny.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:20
zo te zien met een roller gedaan
misschien als het niet mooi strak opdroogt kun je het bijschuren en dan met een kwast en dunne laag verf overschilderen. en niet teveel weer in om kwasten rollen. daarom niet te dikke laag, anders ben je te lang bezig met er in rond te kwasten/rollen.
is het spierwit, of ral 9010 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom

De-als-het-goed-is-laatste-verf update :)

De verf is opgedroogd en ik ben wel aardig tevreden met het resultaat. Helaas is er wel wat verf naar binnen gelopen dus dat moet ik nog wegschuren.

Foto's van het resulaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272946660-840.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/12729466621.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272946663-132.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272946664-243.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272946665-394.jpg

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Tot de volgende (laatste?) update!! :b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:53

kronolith

[EDIT]

Oee, ziet er strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Heel strak!!!! Zit ook al een tijdje te denken om een andere case te maken voor de xbox. Dit brengt wel weer ideeen naar boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Erg mooi gedaan. Maar wat zijn je temperaturen nou na bijvoorbeeld een hd film kijken, met deksel er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Dat weet ik pas als ik de hardware er in heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Zier er erg nice uit! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
ziet er nice uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Nice :) ik ben wel benieuwd naar de definitieve looks. Hoogglans is misschien ook wel mooi tho, maar da's persoonlijk. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb er misschien wel een beetje spijt van dat ik zijdeglans gebruikt heb, maar ik ben het verven (en wachten nu een beetje zat. Ik ga hem zo in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
De op een na laatste update

Ik heb hem in elkaar gezet en dit zijn de resultaten. Ik heb zo maar een paar foto's gemaakt maar als jullie ze nog vanuit een andere hoek willen zien dan zeg je het maar en dan maak ik daar een foto van.
Er is nog een ding wat ik ga doen en dat is text op de bovenkant zetten. Ik weet nog niet welke text: Xbox of Xbox-mini? Ik maak wel even een poll....:J

Tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272973026-130.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272973027-281.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272973028-412.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272973029-543.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272973030-674.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/04/1272973031-85.jpg

Tot de volgende (echt de laatste) update!!

Poll: Wat moet er op de bovenkant van de casemod?
Xbox
Xbox-mini
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=356004
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 38% gewijzigd door hardware.tom op 04-05-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
Ik zou hem Xbox noemen, hij is niet veel kleiner dan de andere behuizing, ziet er iig goed uit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Klopt. Hij is alleen maar een stukje hoger (lijkt het). Noem hem iets als White edition of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

damn dat ziet er goed uit :D echt top werk ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
niet al te goed geplamuurd zo te zien, lol, ziet er goed uit, paar minpuntjes

ik zou er geen text opzetten maar een logo

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Remmes_NT schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:22:
niet al te goed geplamuurd zo te zien, lol, ziet er goed uit, paar minpuntjes

ik zou er geen text opzetten maar een logo
Niet geplamuurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
dacht ik al, had je beter wel kunnen doen en dan goed opschuren,

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
oh dat ziet er egt super uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Remmes_NT schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:33:
[...]

dacht ik al, had je beter wel kunnen doen en dan goed opschuren,
Maar waar zi je dan waar ik dat had kunnen doen? De bovenkant ligt er los op he. DVD-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

links naast de drive zit een naadje

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik zie het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ja net dat ene naadje bij het hokje en de dvd drive eigenlijk, maar zeer mooie mod zo

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Erg netjes. Vooral bij de foto waar de 2 behuizing naast elkaar liggen is het echt veel beter. :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

of noem hem iXbox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb besloten om er gewoon xbox op te zetten. Xbox-mini werd toch wat lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
hoe ga je dit doen? door middel van letters die zijn uitgezaagd in een metalen plaat? of ga je er zelf gewoon wat op tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb het net geprobeerd met een A4 met de tekst en die tekst heb ik eruit gesneden. Toen ben ik er emt een roller grijze verf overheen gegaan alleen het is onder het papier doorgelopen en ik heb het weer helemaal weggehaald met wat terpentine. :P
Ik ben dus weer terug bij af...

Maar ik vind het ook zonde om nog een spuitbus grijze verf te gaan kopen voor alleen die letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
ja daar heb je ook gelijk in, maar is nu de witte verf er ook af? omdat je zegt dat je terug bij af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
nee alleen de grijze verf. Gelukkig :P

Wat zal ik gaan doen? toch de letters of niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Is uitzagen, en plexiglas erachter niks? Misschien ook nog een ledje erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
als ik jou was zou ik letters uitzagen in hout, dan aan de achterkant van die letters een stukje hout plakken zodat de letters wat naar boven komen als ze op je xbox zitten.
en dan in de inkeping tussen de letters en de xbox, blauwe leds maken. als je begrijpt wat ik bedoel ;)

en dan die letters wel wit verven of course

[ Voor 7% gewijzigd door martijntjuhh op 04-05-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb nog twee van die bakken staan met grote harddisk en gemod, met oa xbmc. alleen films kijken is een drama, na een paar minuten lopen ze vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engelbertus schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:36:
ik heb nog twee van die bakken staan met grote harddisk en gemod, met oa xbmc. alleen films kijken is een drama, na een paar minuten lopen ze vast.
Klinkt alsof je niet aan de koeling hebt gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.tom schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:05:
Ik heb het net geprobeerd met een A4 met de tekst en die tekst heb ik eruit gesneden. Toen ben ik er emt een roller grijze verf overheen gegaan alleen het is onder het papier doorgelopen en ik heb het weer helemaal weggehaald met wat terpentine. :P
Ik ben dus weer terug bij af...

Maar ik vind het ook zonde om nog een spuitbus grijze verf te gaan kopen voor alleen die letters.
Tsja, als je het goed wil doen kost het ook wat. De beste methode om zaken strak ergens zelf op te spuiten/krijgen die ik tot nu toe gevonden heb is als volgt:

- Je gebruikt ietwat stevig papier/karton gebruiken voor de mal. Geen karton als in, een kartonnen doos, maar als een dik en stevig papier. Daar kan je desgewenst een printje (op normaal A4-papier) van het uit te snijden patroon op plakken met onderstaande lijmspray. Gebruik zo'n scalpelmes om het uit te snijden en zorg ervoor dat je steeds een goed scherp mes gebruikt. Dat voorkomt rafelige randjes, te zere vingers en frustraties.
- Vervolgens spray je de achterkant van je mal met van die hermonteerbare lijmspray. 3M maakt die onder andere. Dat is wel prijzig, maar de investering wat mij betreft wel waard. De lijmspray voorkomt underspray. Dat zijn van die lelijke wazige plekken waar de verf onder je mal is geblazen. Je moet even wachten tot de lijm wat gedroogd is en hij net een beetje sticky is als je 'm aanraakt, maar niet nat meer.
- Daarna plak je je mal met de lijmkant op je project. Omdat de lijm hermonteerbaar is kan je een nieuwe poging wagen als je scheef zit. Hiervoor was het dus ook belangrijk dat je de lijm een beetje liet drogen; als je te snel gaat plakken plak je je mal aan je project vast (wat meestal wel te herstellen valt). Pas bij het tussentijds verwijderen ook op dat je de kleine details van je mal niet scheurt.
- Spray met een sneldrogende spuitbus het patroon van je mal. Test van tevoren even hoe de bus spuit en oefen op een ander voorwerp om een beetje gevoel te krijgen hoe je netjes en gedoseerd spuit. Begin niet met spuiten boven de mal (het stuk waar de verf moet komen), daar krijg je spetters van, maar er net buiten. Vervolgens beweeg je 'm van de ene kant van de mal naar de andere kant tot je net voorbij het te spuiten stuk bent en hou dan pas weer op met spuiten. Doe het niet te dik, dat voorkomt uitlopen. Gebruik bij voorkeur een sneldrogende variant die niet op oliebasis is. Graffitiverf doet het meestal heel aardig. Spuit het in zo dun mogelijke lagen totdat je net genoeg dikte hebt om alles af te dekken en trek dan enigszins voorzichtig de mal weer van je project af. Even laten drogen en voila.

Als het goed is heb je nu een perfect strak logo op je kast zitten :)

Edit: wat moet je ook met die lui, nog gaan zitten dubbelposten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Is er ook een goedkope oplossing voor die (dure) lijmspray?

Vandaag geen updates meer want alle winkels zijn natuurlijk dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Action hebben ze wel een goedkope variant van het spul. Niet exact hetzelfde, maar als je goed veel gebruikt kan je wel een soortgelijk effect bereiken.

Misschien dat kantoorboekhandels wel soortgelijke goedkopere producten verkopen, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik wou ook al naar de action voor de spuitbus verf (2 euro :P), dus dat komt mooi uit. Hoe duur is dat spul? (bij de action)

Maar ik moet dan maar wachten tot morgen...

[ Voor 3% gewijzigd door hardware.tom op 05-05-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet duur in ieder geval. Ik zou wel even uitkijken met die spuitbussen van de Action, je weet nooit wat je krijgt. Als je toevallig een winkel in de buurt hebt die graffitiverf verkoopt zou ik toch echt daarvoor gaan, het scheelt bijna niets (3,50 in plaats van 2 euro geloof ik).

Montana Gold is voor dit soort doeleinden altijd wel fijn. Het droogt echt als een gek (binnen een minuut meestal). Het is niet erg slijtbestendig, maar dat maakt voor dit doeleinde weinig uit.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.dickblick.com/items/014/22/01422-group3ww-l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ziet er goed uit hoor! Netjes gedaan!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 02:38:
[...]

Klinkt alsof je niet aan de koeling hebt gedacht :)
ik heb ze zo gekocht. geen idee of degene die de mods op zijn geweten heeft ook iets met de koeling heeft gedaan.

ik heb er ook niet veel verstand van, was al blij dat ik er nieuwere versies van xbmc op kreeg.

maar nu xbmc ook op pc en mac's kan draaien lijkt me dat een beter alternatief.
of mythbuntu, apple frontrow, mediaportal, of zelfs mce :P

mac mini heb ik ook nog, denk dat ik daar eens snow leopard op zet, dat scheelt weer wat ruimte, tov leopard. en ik heb er maar 60 GB in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

hardware.tom schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:30:
Is er ook een goedkope oplossing voor die (dure) lijmspray?

Vandaag geen updates meer want alle winkels zijn natuurlijk dicht...
Je kan misschien de mal maken uit een etiket of schilderstape. Enkel eerst even controleren of het niet te hard gaat plakken.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17

D4NG3R

kiwi

:)

Sbox? (Small box :9)

Ziet er zeer goed uit, zeker met die witte glans eroverheen!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Noem hem maar de iBox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

wBox? Whitebox :P

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youk schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:33:
Je kan misschien de mal maken uit een etiket of schilderstape. Enkel eerst even controleren of het niet te hard gaat plakken.
Dat is bijzonder lastig goed aan te brengen zonder dat je je eigen mal vernielt als je een kleine aanpassing moet doen, is ook lastig te verwijderen zonder vingerafdrukken en bovendien heeft verf erg de neiging onder schilderstape te gaan vloeien (je moet er eigenlijk ook niet overheen schilderen, zoals goede schilders zullen weten). Een alternatief zijn sheets vinyl (vinylpapier wordt het genoemd, al is dat uiteraard een verkeerde term voor iets dat geen papier is), maar dat wordt al snel nog duurder.

De goedkope Action lijmspray is dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik ga zo even kijken bij de action... Ik ga er gewoon Xbox op zetten, dus niet wbox of ibox of zoiets :p

EDIT: Dit is de mal die ik heb gemaakt, ik maak nog 2 rondjes van schilderstape voor in de "b" en de "o":

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/06/1273124378-270.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/06/1273124379-391.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door hardware.tom op 06-05-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
nou, dat ziet er best wel goed uit, maar hoe groot zijn die letters dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
In totaal is het ongeveer 3cm bij 8,3, het valt op zich wel mee hoor.

Vraagje: als ik klaar ben met het spuiten moet ik dan de mal eraf halen? of moet ik wachten tot de verf gedroogd is, maar dan heb je kans dat ik de mal per ongeluk vast lijm :P

[ Voor 56% gewijzigd door hardware.tom op 06-05-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Oke jongens. Het is mislukt :'(, Het ging gewoon door de schilderstape heen. maar niet getreurd, ik heb de letters weggeschuurd en nu kan ik er gewoon met een roller overgaan en dan is hij weer zoals het was. Die letters blijven dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ok dat is opzich best maf :P Jammer joh, je kan mischien denken om er mooie aluminium leters erop te doen, of mischien iets met licht ?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:57

Crp

welke schildertape gebruik je dan ? want ik weet dat die blauwe soort wel goed is

[ Voor 5% gewijzigd door Crp op 06-05-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
het is gewoon van dat papier achtige spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
wat gebruik je dan? spuitbus?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
ja was een spuitbus van de action. Ik verbaas me toch over de kwaliteit voor 2 euro.. Het droogt binnen een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Top MOD, ga zo door en ik blijf kijken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie xbox alleen die knoppen hoe verlicht je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Bij mij zitten er 2 pinnen (+ en de -) op de achterkant voor 12 volt, het verschilt wel per schakelaar (soms 12 volt soms 5 volt) hoeveel er op moet maar bij mij stond het erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.tom schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:54:
Bij mij zitten er 2 pinnen (+ en de -) op de achterkant voor 12 volt, het verschilt wel per schakelaar (soms 12 volt soms 5 volt) hoeveel er op moet maar bij mij stond het erop.
maar ik bedoel vooral bij gewone pc mobos zoals je modern warfare pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Hetzelfde.. Je pakt een vrouwelijke molex stekker (4pin van de voeding) en je soldeert de gele en de zwarte draden (12 volt) aan de pinnetjes op de schakelaar. Voor 5 volt moet je de rode en de zwarte draden hebben.

Je kan hem ook nog aansluiten op het mobo met een 3 pins fan stekker, daar moet je even kijken wat de plus en de min is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.tom schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:01:
Hetzelfde.. Je pakt een vrouwelijke molex stekker (4pin van de voeding) en je soldeert de gele en de zwarte draden (12 volt) aan de pinnetjes op de schakelaar. Voor 5 volt moet je de rode en de zwarte draden hebben.

Je kan hem ook nog aansluiten op het mobo met een 3 pins fan stekker, daar moet je even kijken wat de plus en de min is.
ok thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.tom schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:18:
Oke jongens. Het is mislukt :'(, Het ging gewoon door de schilderstape heen. maar niet getreurd, ik heb de letters weggeschuurd en nu kan ik er gewoon met een roller overgaan en dan is hij weer zoals het was. Die letters blijven dus weg.
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:25:
bovendien heeft verf erg de neiging onder schilderstape te gaan vloeien (je moet er eigenlijk ook niet overheen schilderen, zoals goede schilders zullen weten).
Ik heb het je gezegd :)

Maargoed, goed spuiten is op zich nog wel een kunst. Het heeft bij mij ok wel even geduurd voor ik het door had en het gaat alsnog niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
is het al gelukt? ik zit alweer een tijdje te wachten op een nieuwe update (misschien ben ik erg ongeduldig maarja :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Ja inderdaad, Waar is de Update!!! We want updates and pictures!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
hardware.tom schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:18:
Zie deze post ;)

Het komt er dus op neer dat hij klaar is.

Ik heb ook aangekondigd dat er heel heel misschien een V2 versie komt zonder DVD-drive en dus een stuk lager. Maar niks is zeker, jullie horen het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als ik jou was zou ik dan ook gelijk de harde schijf vervangen voor een 2.5" model. Nog kleiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Niks is zeker ;) Misschien als ik een baantje heb of als ik te veel geld heb :P Ik ben 15 dus ik heb nog geen vaste baan.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware.tom op 17-05-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
hardware.tom schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:24:
Niks is zeker ;) Misschien als ik een baantje heb of als ik te veel geld heb :P Ik ben 15 dus ik heb nog geen vaste baan.
Als je dan toch zo nodig geld nodig hebt kan je altijd bij de albert heijn werken. Je bent immers 15 en werken zal je :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Het probleem is meer dat ik de tijd er niet voor heb... In de vakantie kan ik best werken maar op een normale schoolweek heb ik eigenlijk bijna geen tijd ivm met proefwerken en sport. En ik weet niet of de albert heijn wel zo geweldig is om te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ziet er allemaal erg mooi uit.

Zou alleen nog van je willen weten hoe je de Power button aangesloten heb?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/12/1271076655-211.jpg

Ik zie dat je maar twee pinnen gebruikt heb.Kan alleen niet zien welke pin nou waar gesoldeerd is op de origineel button.
Heb de zelfde knop besteld als jij maar dan in het Rood.maar aangezien ik de onderste knop ga gebruiken moet ik nog even uitzoeken of ik de LED die er in zit ook aankrijg (normaal geeft de eject knop alleen licht)

Ook zou ik graag willen weten hoe je de controller en de poorten omgebouwd heb naar USB?
Misschien dat je een link heb?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.tom schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:32:
Het probleem is meer dat ik de tijd er niet voor heb... In de vakantie kan ik best werken maar op een normale schoolweek heb ik eigenlijk bijna geen tijd ivm met proefwerken en sport. En ik weet niet of de albert heijn wel zo geweldig is om te werken :P
Tsja, totdat je klaar bent met studeren/beroepsonderwijs zou ik er niet op rekenen dat je baantjes qua werk echt geweldig gaan zijn. Het meeste is prut waarvoor minimaal betaalde mensen gezocht worden en wat verder niet veel mensen willen doen.

Desondanks kan je het wel zelf leuk maken met je collega's. Het werk hoeft niet briljant te zijn, maar dat wil niet zeggen dat werken niet best leuk kan zijn. Bovendien leer je er echt een hoop van dat later regelmatig van pas komt, dat merk ik nu regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
seninha schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:58:
Ziet er allemaal erg mooi uit.

Zou alleen nog van je willen weten hoe je de Power button aangesloten heb?

[afbeelding]

Ik zie dat je maar twee pinnen gebruikt heb.Kan alleen niet zien welke pin nou waar gesoldeerd is op de origineel button.
Heb de zelfde knop besteld als jij maar dan in het Rood.maar aangezien ik de onderste knop ga gebruiken moet ik nog even uitzoeken of ik de LED die er in zit ook aankrijg (normaal geeft de eject knop alleen licht)

Ook zou ik graag willen weten hoe je de controller en de poorten omgebouwd heb naar USB?
Misschien dat je een link heb?
Ik raad je toch aan om de schakelaar niet bij het kleine pushschakelaartje te solderen maar bij de connector waar de gele draadjes op de printplaat vast zitten. En als je het niet erg vind kan je ook gewoon het kabeltje uit de connector te trekken en die gewoon meteen op de schakelaar aan te sluiten.

Hier staan nog wel handige plaatjes: http://diy.sickmods.net/Tutorials/Xbox1/Power-Eject_Pinouts/

De schakelaar moet dus tussen de eject/power draad en de ground.

De usb is heel makkelijk, als je een usb kabel hebt dan zie je vier kleuren: rood zwart groen en wit, bij de xbox connector is die precies hetzelfde, je houd dan de gele over maar die heb je alleen nodig bij een lasergun.

De schakelaar heeft 3 pinnen op de + en de - van de led na. Je moet de draden aansluiten op de N01 en de C1 pin op de schakelaar, dat staat er onder. Als het er niet staat dan zijn het de pinnen het dichst bij de - kant van de led.

Nog vragen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Bedankt.Hoop dat morgen de schakelaar binnen komt.

Heb ook een zwart kunststof plaat besteld. Hiermee ga ik de nieuwe behuizing maken.
Daar ik de DVD speler niet ga gebruiken hoop ik dat de case uiteindelijk lager wordt dan normaal.

Op die manier kan ik deze een mooi plekje geven in de auto.

Vandaag ook gelijk even twee 10" LCD hoofdschermen besteld met IR koptelefoons:

Afbeeldingslocatie: http://i16.ebayimg.com/04/i/001/39/e2/f497_10.JPG

Zodra ik gestart ben en ik tegen iets aanloop zal ik zeker aankloppen voor wat hulp ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Komt er nog een worklog? Ben wel benieuwd :P

En je vraagt maar als je vragen hebt!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Of er een worklog komt weet ik eigenlijk niet.
Misschien dat ik iets plaats bij het Carputer topic.Daar had ik mijn vorige project (volledig carpc in een mercedes ML) ook geplaatst.

Ik bedenk nog wel wat ik ga doen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik zie het vanzelf wel ergens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

hardware.tom: Ik heb de schakelaar binnen.Nou was ik even aan het kijken hoe ik deze moet aansluiten maar kom er niet echt uit.

Het is dus de bedoeling dat deze de normale power button van Xbox gaat vervangen.Nou heeft de nieuwe knop 5 pinnen.
Aan de linker pin staat er een +, en aan de rechter pin staat er een -. Tussen deze twee nog 3 ongemarkeerde pinnen.Daar staat niets op.

Bedoeling is dus om de knop aan de PWR (gele stekker van de Xbox).

Afbeeldingslocatie: http://diy.sickmods.net/images/pe_board.jpg

Ik heb even gemeten en van de middelste drie pinnen maken de meest rechtsen en de middelste contact als ik de knop druk, dus deze moeten aan SW2 power en aan GND 1.

Van deze drie pinnen hebben de twee buitenste altijd contact en wordt onderbroken als ik het knopje druk. (dit heb ik dus niet nodig.

Alleen hoe ik het LED aan moet sluiten ben ik nog niet uit.

Moet een van de drie overgebleven pinnen gebruiken en aansluiten aan punt 6 en 7 (LED 1 red right en LED 2 red left).

Misschien dat jij het weet?

[ Voor 14% gewijzigd door seninha op 24-05-2010 14:15 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Pin 2 en de ground (pin 1 of 3) moet je aansluiten op de rode pinnen op de schakelaar, dat zijn de pinnen eht dichst bij de min zitten:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/73ig6h.jpg

Op de led moet 12v ik heb de 12v van de xbox voeding tussen de hdd afgetapt. Ik heb gewoon het draad gesplitst. Dat moet je doen bij de gele en de zwarte draad en vervolgens sluit je hem gewoon aan.

Die aansluitingen van de xbox voor de leds heb ik niks mee gedaan, het heeft ook niet heel veel nut namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Maar bij mij zijn Pin 2 en 3 (gekeken vanuit de MIN) de gene die ik moet gebruiken om de Xbox aan te zetten.Zodra ik druk maken deze namelijk contact.

Ga er daarom vanuit dat ik deze op SW2 en GND moet aansluiten. Neem aan dat dit niet voor de LED is.

[ Voor 94% gewijzigd door seninha op 24-05-2010 14:30 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
De + en de - was gewoon een voorbeeld, ik weet niet of het echt zo zit.

De led haal je gewoon van de voeding af, de gele en de zwarte draad

De schakelaar sluit je dus aan bij de 2 pinnen het dichst bij de min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Maar waar moeten de draden voor de LED aan de schakelaar zelf?

Want die moet natuurlijk 12V constant krijgen. Ik ga hem ook vanuit de HDD kabel trekken.Alleen waar moeten ze naar toe?

[ Voor 50% gewijzigd door seninha op 24-05-2010 14:37 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
aan de buitenste 2 pinnen, als het goed is staat daar ook + of - bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OK als ik dus naar jou plaatje kijk, aan de PLUS kant de eerste twee pinnen gebruiken?

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1 2 Laatste