Spam: palestineyouth

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg echt heel vaak op mijn hotmail spam met in het subject arabische tekst en palestineyouth met een nummer wat bij elk mailtje hoger is (6250,6251 etc). Ik doe altijd "report as fishing", maar dat helpt niks. Weet iemand waar dit van afkomstig is, en hoe ik er vanaf kom. Op dit forum kon ik er niks over vinden, en op google krijg ik allen sites met info over de palestijnen etc, maar niks over deze spam. Heeft iemand dit ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Fudgem op 11-02-2010 19:45 ]

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe dat in Hotmail werkt maar probeer de broncode (incluus headers) eens hier te plaatsen. Liefst van enkele van die mailtjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Joolee op 11-02-2010 19:48 ]

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Nu geen mailtje meer in mijn mailbox, maar die zal ik snel weer krijgen, ik post het dan...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als het goed is kan je bij hotmail een ignore filter instellen, echter de oorzaak is niet bekend.
Dat kan van alles zijn, zelf bij een shady site opgegeven, een database die gehacked is, doorverkocht aan derden, een vriend die grappig probeert te zijn.

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Volgens mij kan ik bij hotmail bepaalde afzenders blokkeren, maar de afzender van het mailtje is telkens anders, dus dat werkt dan niet. ik kan in hotmail geen filer instellen op basis van het subject of een woord in het subject, of kan dat wel?

Edit: kan dus wel, ik heb nu ingesteld dat hij alle berichten met palestineyouth in de subject gelijk verwijdert...

[ Voor 19% gewijzigd door Fudgem op 11-02-2010 19:57 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Fudgem schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:43:
Ik doe altijd "report as fishing", maar dat helpt niks.
Zoek eerst eens op wat phishing is.

Spam is een irritant probleem en ik moet zeggen dat er op mijn gmail account eigenlijk geen spam in mijn inbox komt het filter dat zij gebruiken is erg goed.

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik weet wat phishing wil zeggen, ik schreef het gewoon fout, lekker boeiend weer...

En ik heb ook gmail, maar dat adres geef ik bijna niet weg, en krijg daar dus ook weinig spam. Mijn hotmail gebruik ik voor als ik ergens een email moet achterlaten om me registreren ofzo...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In je startpost vermeld je niet dat er met de mail wordt geprobeerd om de accountgevens of creditcardnummer te ontfutselen, door je naar een vervalste site te leiden. Dat is veel ernstiger dan spam an sich.

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ja, ok dat gebeurt idd niet, maar de knop zit er, en ik wilde er wel medling van maken dat ik dien altijd indruk...

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
spam moet je niet als phishing mail aanmelden:
is gewoon fout, en je doet er wrs enkele mensen bij microsoft tijd mee verliezen omdat te onderzoeken.

'tag die als spam', kijk de headers na, kijk van welk ip dat die vertrekt,
en meld het even bij de abuse-dienst van de provider.

een goede tekst met de full headers erbij kan hen helpen de botnetclient te vinden en ev. actie te ondernemen.

Ik stuur elke spammail die ik ontvang en waarvan ik bruikbare (en betrouwbare) headers heb, door naar hun providers, met de tekst: "stop this user from abusing your network and systems for illegal spam" met daaronder de original headers... Franse ISP's hanteren bv een "3strike, you're out"-policy, en andere ISP's ondernemen ook wel actie na voldoende klachten.

Het kost wat meer moeite, maar als iedereen dat eens doet, gaan de botnetjes wat rapper uit de wereld geholpen worden omdat er dan door meerdere actief jacht op gemaakt wordt.

Dingen waarvan men weet heeft, maar blijft negeren, gaan nooit weg eh, die worden zelfs alleen maar erger omdat de slechterikken het gevoel heeft ermee weg te geraken.
(recent vangen enkele catch-all adressen van mij bv ook terug redelijk wat spam, maar elke mail wordt gemeld bij de providers, en stilletjes aan zie ik de spam terug minderen)

Maar eigenlijk is het zo dat eenmaal je adres in hun spambestand zit, je er altijd last van gaat blijven hebben tot je van adres vananderd of zij hun botnet en gegevens kwijt spelen. (omdat ze opgepakt worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:06

ongekend41

Division Brabant

Fudgem schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:16:
Ik weet wat phishing wil zeggen, ik schreef het gewoon fout, lekker boeiend weer...
Hij bedoelde niet de spelling, maar jouw omschrijving van het probleem.

Ik kijk overigens ook bij hardnekkige spam waar het vandaan komt en stuur een mailtje naar abuse@provider. Af en toe (ongeveer 2x per jaar) krijg ik zelfs een bedank mailtje terug. 't Blijft een beetje roeien tegen de bierkaai, maar alle beetjes helpen.
Vaak zijn het besmette systemen en providers kunnen eigenaren van die systemen vragen (dwingen?) er een goede virusscanner tegenaan te gooien.

[ Voor 14% gewijzigd door ongekend41 op 13-02-2010 03:19 . Reden: toevoeging ]

nope

Pagina: 1