Opstarten zelfbouw pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Jup, weer een topic over opstart problemen. Ik heb de hele FAQ al doorgelezen over dit probleem maar kon niks baten.
Allereerst mijn systeemconfiguratie:

- Q9550 @ 2,83 Ghz
- OCZ Titanium 1600 Mhz 4 GB Low Voltage
- Asus Rampage Extreme
- 750 Watt Thermaltake ToughPower
- Club 3D 5770 HD
- Zalman cnps9700 LED cpu koeler

Overig:
- CPU draait normaal max 35 graden

Nu draaide de pc daarnet gewoon nog, niks aan de hand. Nu moest ik even opnieuw opstarten ivm een wijziging van werkgroep, en krijg ik allereerst een melding dat me CPU koeler niet aangesloten is. Klopte, er was een draadje wat buiten de pc hangt met die controller los. Nu zal die CPU naar mijn idee niet direct oververhit raken want er staan nog 3 andere fans op te blazen. (daarnaast zou hij bij oververhitting ook wel uit moeten vallen meen ik?)
Dus alles aangesloten krijg ik een melding van overclocking failed. Nu is het enige wat een tijd terug al aangepast is, is de RAM snelheid van 8500 naar 10666 (nog steeds geen 12800 wat het geheugen wel is).
Dus bios gereset, alles terug, boot priority ook weer goed.
Nu loopt de boot naar mijn idee goed, alleen vlak voordat het windows scherm zou moeten komen, knippert er alleen nog 1 klein wit streepje links boven. En die gaat dus ook niet weg. En heb alles geprobeerd voor zover mijn kennis gaat.
Er zit bij de rampage extreme een klein schermpje wat je aan kan sluiten wat bij het booten laat zien wat er gecontroleerd wordt. Deze heb ik dus ook aangesloten en dat gaat helemaal goed, er komt aan het einde gewoon Welcome te staan en de tijd, zoals dat hoort.

Iemand ideeën? tnx!
Sorry als ik iets ben vergeten te melden

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Je Bios al gereset? Je monitor zit goed aangesloten, de kabels goed aangedrukt.
Ik zou het zo niet weten, lijkt eerder een probleem van je grafische kaart / monitor dat kleine witte streepje.

Zucht...

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Hard disk probleem. Clean install eens proberen..

Tubes....It's what make music music!

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
idd een hdd probleem, zelf ook gehad paar jaar gelede. Bleek de hdd gewoon DOA te zijn.
Dus clean reinstall, en als dat niet werkt nieuwe hdd erin.

Mijn Spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties!
Het lag inderdaad aan de HDD's. Wat ik niet in mijn OP heb gezet is dat de HDD's in Raid 0 stonden.
Bij het resetten van de bios zijn die instellingen dus ook niet ingevoerd en kon die dus het OS niet vinden.
Hij werkt weer gewoon zonder clean install :)

Tnx!