• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29
Wellicht komt de titel wat vreemd over, maar graag het volgende:

Helaas ben ik in de mallemolen terecht gekomen van de WW, mag je gerust weten.
Ik wil zo snel mogelijk fatsoenlijk aan de slag met een solide, vaste job.

Ik ben 1 van de eerste MBO-ers geweest op ICT-gebied, letterlijk. Als proefkonijn
mis ik dus specifieke certificeringen als CISCO level 1 en 2.
En aangezien ik ook nog van alles en nog wat heb gedaan in de tussentijd, komt mij dat ook niet ten goede.

Grondwerker geweest, Grafisch vormgever, 1e lijns in/out-bound voor een ISP.

Nu heb ik de volgende vragen, nu ben ik 30 (begrijp je meteen de stress en wens naar iets solide) en
wat is dan handig:

1) BBL op HBO niveau (ik wil wel even een tandje hoger), ik moet meteen ook geld verdienen.
2) Reintegratietraject volgen?

Het volgende probleem is, ik vindt soms bedrijven die wel curssusen geven, echter komen er eisen bij. Zelfs als ik aangeef dat het eventueel als reintegratietraject ingezet kan worden, willen zij d'r niet aan. Het UWV betaald en ik meende dat ik ook een leuk belastingvoordeel opbracht, mja. Daar loopt elk dialoog die ik voer al op stuk. Als jullie een idee hebben om ergens te gaan kijken voor mij, graag - ik maak er meteen werk van, als het een beetje in Gelderland ligt, tussen eventueel en te samen met Apeldoorn/Zwolle zit, helemaal ideaal.

Ik loop mijzelf helemaal het apezuur te zoeken naar opleidingen of reintegratietrajecten, maar ik weet helemaal niet wat er van te verwachten valt. BBL, ik zal September moeten starten? Reintegreren in ICT op mijn niveau, is dat sowieso wel eens mogelijk?

Laat het duidelijk zijn , ik leer makkelijk en wil er de moeite zeker voor doen, alleen begin ik mij dusdanig af te vragen of ik wel goed bezig ben, of dit realistisch is of dat het zelfs mogelijk is ja of nee. Het is dan ook mijn hoop of er mensen met ervaring zijn of kennis van zaken die mij een beetje de goede richtingen in kunnen dirrigeren, tips hebbens of mij uit de droom te helpen.

Als ik te onduidelijk ben, wil ik graag duidelijkheid scheppen, daar, waar nodig.

Wat ik overigens zelf op dit moment van schrijven aan het doorpluizen ben is dit:
http://www.iro-info.nl/bu...erland&gemeente=Apeldoorn

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 11-02-2010 18:50 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Weet je wat jij zou moeten doen? (3x raden)... Wellicht dat dat een oplossing is.

Verder ken ik iemand die zit in dat soort "projecten"... Zonder te spammen, maar wellicht dat je hier wat informatie kan vinden.

Misschien heb je er wat aan...

Hoe lang ben je al werkloos dan?

Er zijn ook genoeg mogelijkheden om wat "lager" in de rangorde te beginnen... En en je zodoende op te bouwen binnen een bedrijf. Je zal echter wel genoegen moeten nemen met wat minder loon...

Tegenwoordig verlangen ze vanalles van je. Wat termen die ik de laatste tijd tegenkom is ITIL, VMware, Citrix, vooral virtualisatie dus.

[ Voor 33% gewijzigd door eX0duS op 11-02-2010 19:40 ]

• SkyStreaker
Dat merk ik dus ook, HEEL erg veel ITIL, lijkt zo'n beetje bijna de basis voor alles te worden. Kortom, dat wist ik al, echter hoopte ik ook iets met MCDST/MCDSA te kunnen doen...

Wat betreft lager en minder loon, prima toch? Zolang het maar ergens heengaat, zolang ik kan groeien. Je sporen verdienen is de normaalste zaak van de wereld.

[ Voor 31% gewijzigd door SkyStreaker op 11-02-2010 19:52 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
SkyStreaker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:35:
Het volgende probleem is, ik vindt soms bedrijven die wel curssusen geven, echter komen er eisen bij. Zelfs als ik aangeef dat het eventueel als reintegratietraject ingezet kan worden, willen zij d'r niet aan. Het UWV betaald en ik meende dat ik ook een leuk belastingvoordeel opbracht, mja. Daar loopt elk dialoog die ik voer al op stuk.
De procedure is volgens mij dat je eerst een re-intergratietraject moet starten bij een door het UWV erkent IRO bedrijf. Dit bedrijf moet vervolgens aangegeven dat scholing gewenst, wat het UWV vervolgens weer moet goedkeuren. Deze scholing kan extern gebeuren, hierbij heeft het bedrijf wat de scholing doet in principe helemaal niets te maken met het UWV of het re-intergratiebureau.

Let wel ontzettend op bij re-intergratiebureaus. Ten tijde van de WAO herkeuringen roken velen de honingpot van re-intergratiebudgetten die opeens massaal vrij kwamen toen menig WAO'er opeens weer 100% arbeidsgeschikt verklaard werd. Hier is op grote schaal misbruik van gemaakt en vele bureaus hebben deze gelden opgesoupeerd zonder ook enige prestatie te leveren, zie o.a. dit rapport destijds (snel opgezocht). Deze praktijken gebeuren, hoewel in mindere mate, nog steeds.

Het is daarom raadzaam veel informatie van te voren in te winnen en alvorens je in zee gaat duidelijke afspraken te maken. Vraag naar de gemiddelde slaagkans van zo'n traject en informeer naar de kennis van zaken en vooral welke acties en verplichtingen zij willen aangaan (ze worden immers betaald met gemeenschapsgeld).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
defiant schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:42:
[...]

De procedure is volgens mij dat je eerst een re-intergratietraject moet starten bij een door het UWV erkent IRO bedrijf. Dit bedrijf moet vervolgens aangegeven dat scholing gewenst, wat het UWV vervolgens weer moet goedkeuren. Deze scholing kan extern gebeuren, hierbij heeft het bedrijf wat de scholing doet in principe helemaal niets te maken met het UWV of het re-intergratiebureau.

Let wel ontzettend op bij re-intergratiebureaus. Ten tijde van de WAO herkeuringen roken velen de honingpot van re-intergratiebudgetten die opeens massaal vrij kwamen toen menig WAO'er opeens weer 100% arbeidsgeschikt verklaard werd. Hier is op grote schaal misbruik van gemaakt en vele bureaus hebben deze gelden opgesoupeerd zonder ook enige prestatie te leveren, zie o.a. dit rapport destijds (snel opgezocht). Deze praktijken gebeuren, hoewel in mindere mate, nog steeds.

Het is daarom raadzaam veel informatie van te voren in te winnen en alvorens je in zee gaat duidelijke afspraken te maken. Vraag naar de gemiddelde slaagkans van zo'n traject en informeer naar de kennis van zaken en vooral welke acties en verplichtingen zij willen aangaan (ze worden immers betaald met gemeenschapsgeld).
Wow... Ik heb enigzins al een groen licht hiervoor. Maar idd, mijn werkcoach heeft aangegeven dat zo'n bedrijf ook helemaal doorgelicht wordt voordat zij er mee in zee gaan. Het lijkt haast wel of ik beter aan hun kan vragen naar de lijst van gekeurde re-ints en daarmee contact op te nemen. He gatsie...

Terzijde, een BBL via NTI of LOI, is dat anders een verstandig idee? Leerbedrijven zat namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06-2014
ik ben hellaas werkeloos geworden en ben door het UWV alweer naar zo'n re-integratie buro gestuurd voor een opleiding en stage. totale duur zou 6 maanden zijn.

en hellaas, het is weer het zelfde verhaal. bij het kennis making's gesprek werd ons verteld dat we voor alle modules ( 2 microsoft modules, itil, citrix en vm ware) die we moeten doen, ook een examen moeten doen om zodoende ook een certificering te kunnen halen. en we zouden na afloop van de 2 maanden stage, ook een mbo diploma halen. ik kan je al vertellen dat van al die mooie belooftes nog niet veel is uitgekomen is. met de dingen die misgaan of niet nagekomen worden kan ik ondertussen al een paar pagina's vullen. nog maar te zwijgen over de kosten die ik zelf al gemaakt heb.

er is een rapport aangehaalt van de clientenraad uit leiden uit 2005, ik kan je al vertellen dat deze praktijken steeds meer gebeuren. zeker nu veel mensen hun baan verliezen, is het voor de re-integratie buro's weer gouden tijden. en weigeren is niet mogelijk, dan verlies je ook de uitkering. dus je word met de rug tegen de muur gezet.

er worden miljarden uitgegeven aan re-integratie trajecten, maar ik wil wel eens weten van hoeveel mensen die naar die trajecten gestuurd zijn, een jaar na een traject, nog werk hebben, gekregen via een re-integratie buro. dat zullen er niet veel zijn.

ervaring leert dat op het moment dat ze deze mensen daadwerkelijk een normaal kontract moeten geven (met bij behorend loon) dat deze mensen weer op straat komen te staan, om plaats te maken voor de volgende lichting uitkerings trekkers, want deze mensen zijn veel goedkoper.

een BBL via NTI of LOI, samen met een leer bedrijf, zou voor jou waarschijnlijk beter zijn dan zo'n re-integratie traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
junk01 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:53:
er worden miljarden uitgegeven aan re-integratie trajecten, maar ik wil wel eens weten van hoeveel mensen die naar die trajecten gestuurd zijn, een jaar na een traject, nog werk hebben, gekregen via een re-integratie buro. dat zullen er niet veel zijn.
De huidige mislukte opzet van re-intergratie is mede te danken aan de dogmatische marktvisie van voormalig CDA minister van sociale zaken de Geus. Het is vrij klassiek voorbeeld van hoe je met overheidsgeld juist geen marktwerking stimuleert. Voor re-intergratiebureaus waren de goedgevulde potjes bijna gratis geld, je hoeft alleen maar aan de eisen te voldoen er golden geen of weinig echte concrete prestatie afspraken.

Ik heb het helaas ook zelf meegemaakt. Mijn coach was vooral zeer bedreven in het bijhouden van administratie en rapportage naar het UWV toe, maar concrete acties en hulp heb ik eigenlijk nooit ontvangen. Pas toen ik een officiële en uitgebreid gemotiveerde klacht naar het UWV had gestuurd, was er opeens wel een heleboel mogelijk.

De coaches kunnen er verder zelf ook weinig aan doen, beleid hiervoor wordt vaak bepaald door de top, wat er duidelijk op gericht was om met zo min mogelijkheid inspanningen de subsidiepotten leeg te harken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Zonder reclame te willen maken voor een school:

Zoek eens contact met het Deltion College in Zwolle en dan specifiek de ICT-Flex. Jij kunt met je werk ervaring daar veel al afsluiten gok ik. En je hoeft niet 5 dagen naar school dus er blijft ook tijd over voor je gezin/werk(eventueel)/andere dingen.

Ben zelf geen flex student maar hoor er veel goeds over :)
Pagina: 1