Toon posts:

VIA of I820 chipset ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw moederplankie kopen maar weet niet welk chipset.
Ik wil 133 Mhz sdram gebruiken en 4x AGP.

Wat zijn jullie ervaringen met VIA chipsets ?

Verwijderd

De VIA Apollo (met de 'A') is een leuke cipset. Heeft wat meer snufjes dan de 820, en met name met ouder PC100 RAM is de Apollo sneller, omdat-ie native ondersteuning heeft hiervoor, terwijl de 820 die via een "vertaal" chipje doet.

Verwijderd

Heb zelf een Caintech 6ASV met Via chipset (voorloper van de Apollo). Merk echt geen snelheidsverschil of problemen met de stabiliteit t.a.v een BXplank.Alleen nog maar positieve ervaringen met Via :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb laatst een systeempje gebouwd met een A-open ax6pro, dus ook met die via chipset, en dat was echt geen feest. Al tijdens de installatie van windows kwamen er blauwe schermen voorbij. Volgens mij is de compatibilliteit met verschillende hw niet zo groot.

Verwijderd

Jep, De Via Apollo heb wat stabiliteitsproblemen, die Abit VA6 heeft d'r ook last van. :( :(

Dacht dat bij de ApolloA die problemen een stuk minder zijn. Toch?

Verwijderd

*zucht*...lezen: ik zeg toch: die "met de 'A'".

Verwijderd

*zucht*...lezen : ik zeg toch (wat klinkt dit kinderachtig) stabiliteitsproblemen --> die problemen.

*Yam'ha hoopt nu niet op de zwarte dodelijst van Valcon te staan ;)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

op www.firingsquad.com stond laatst een vergelijking van bx/820/apollo pro 133A...

hier om precies te zijn: http://www.firingsquad.com/hardware/chipset /

Verwijderd

ik heb vandaag met een hp kayak systeem gewerkt.. had een asus p3c-d mainbord met 820i chipset.. was zeer plezierig systeempje en snelle bus-mastering.. het moederbord had zelf een extra slot voor cache uitbreiding !! interessant voor de freaks..

Verwijderd

Als je RAMBUS geheugen gaat gebruiken, zou ik zeker de 820 pakken. Echter bij gebruik je van PC100 gaat de geheugen-toegang bij de 820 via een "vertaalchip", wat nogal voor vertragingen zorgt. Daarom presteert een 820 met PC100 slechter dan een BX-setje.
Pagina: 1