SATA poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gister had ik het gehad met mijn ITE DVD reader, dus ik ben naar de lokale computerstore gerend en heb daar een SATA DVD brander aangeschaft. De DVD brander erin zetten bleek echter niet zo eenvoudig als gedacht, problemen met kabels en dergelijke zorgden ervoor dat het langer duurde dan de 15 minuten die ik ingeplanned had. Vrijwel mijn hele computer (lees DVD brander en harde schijven) heb ik daardoor omgegooid. Nu dit eindelijk zat dacht ik ermee te kunnen werken. Niet dus. Zowel de BIOS als XP herkende hem niet, dus heb ik zitten peinzen en dacht dat het de voeding wel eens zou kunnen zijn. Dit was echter niet het geval omdat het led lampje brandde en ik hem gewoon open en dicht kon doen.

Om een lang verhaal kort te maken; SATA poort 3 en 4 doen het niet. Dit vormt een probleem omdat ik 2 SATA harde schijven heb en nu 1 SATA brander. Hoe krijg ik deze werkende? In de BIOS heb ik de opties auto al geselecteerd.

Graag je hulp!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je hebt voor de zekerheid ook even andere kabeltjes geprobeerd?
Wat voor mobo heb je trouwens?

Desktop | Server | Laptop

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ondersteunt je SATA-bus wel opticals?

Verwijderd

Topicstarter
SATA-bus en opticals klinkt me niet bekend in de oren... Leg uit?
Moederbord is een Asus P5N-E SLI en ik heb inderdaad al verschillende kabels geprobeerd, en de kabels doen het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je de manual bekeken? zie http://dlsvr01.asus.com/p...%20SLI/e2968_P5N-ESLI.pdf

daarin staat onder andere op pagina 2-32, paragraaf 2.4.6, dat je in de BIOS onder 'Advanced' sata 3 en 4 kunt uitschakelen. Wellicht dat dat je probleem is?

Desktop | Server | Laptop