• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 15:57

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een apple airport-express aan te schaffen.
Tot mijn beschikking heb ik 1 Imac en 1 gewone pc.

Op dit moment is mijn gewone pc verbonden via de kabel met de router,
mijn Imac is verbonden door de wireless verbinding van dezelfde router.

Nu was mijn vraag, kan ik tussen de router en pc een Airport-Express hangen of moet deze helemaal
ter vervanging komen van de router??

Heb al op internet gezocht maar kan niks vinden van een opstelling van pc en Imac.

Alvast bedankt!

PSN: Von_Smallhausn

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 23:29
Je kunt de airport express gewoon als extra apparaat aansluiten op je router, ofwel via kabel, ofwel via wifi. Je kunt dan vanaf je PC of Mac mbv iTunes geluid naar je airport express zenden, wat afgespeeld wordt op een daarop aangesloten versterker.
Voor zover ik weet vervangt het niet de router, omdat hij geen DHCP server draait. Je zult je router dus wel nodig blijven hebben.

Anoniem: 26121

Je kunt de router vervangen door een Airport Express. Dat betekent wel dat de gewone pc net als de iMac draadloos moet worden aangesloten, want de Airport Express heeft geen poorten om computers bedraad aan te sluiten.

Andere mogelijkheid is dat je Airport Express op een vrije poort van je router aansluit, maar behalve dat je daarmee wellicht Airtunes kunt gebruiken is het maar de vraag wat je daar aan heb. Maar ik weet niet of dit je vraag beantwoordt want ik begrijp de vraag niet helemaal.
Purn0 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:59:
Voor zover ik weet vervangt het niet de router, omdat hij geen DHCP server draait. Je zult je router dus wel nodig blijven hebben.
Jawel, de Airport Express kan je Internetverbinding delen met 10 draadloze gebruikers. En kan dus functioneren als een router.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 11-02-2010 18:02 ]

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02
Je kan je Airport Express toevoegen aan je huidige router (neem aan dat je router meer dan 1 LAN verbinding heeft?). Oftewel deze bridgen..

Ga je nog gebruik maken van de extra functies van de airport? Zo niet, waarom je veranderen?

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Mijn bestaande router is een 54 mbps router,
deze staat op de 1e verdieping en is via de kabel aangesloten op de gewone pc (deze heeft geen draadloze verbinding).
De imac staat beneden in de woonkamer.

Kan ik dan gewoon boven aan de bestaande router een de airport hangen zodat hij ook beneden muziek kan streamen naar de stereo?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je prikt gewoon naast de stereo (fysiek ernaast) de Airport Express in het stopcontact. De Express sluit je aan met een kabeltje naar je stereo.

Vervolgens doorloop je het setup programmaatje, waar je aangeeft dat je wilt dat de Express je huidige draadloze netwerk uitbreidt. Nu pakt de Airport je draadloze signaal op en hangt "automagisch" in het netwerk zonder dat je hem fysiek ziet in de Finder of in de Netwerkomgeving.

Vervolgens kun je gewoon vanuit iTunes je muziek streamen, via de Express, naar je stereo.

Een aanrader is trouwens Airfoil, daarmee kun je "alles" streamen naar je Express.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Sorry maar nu snap ik er nog minder van...

Als ik dus muziek wil hebben vanaf mijn imac op de stereo moet de airport dus "naast" mijn stereo inpluggen en deze verbinden met een kabel en dan ook nog verbinden met een netwerkkabel.

Niet erg handig als je kabel op de 1e verdieping binnen komt, en dan moet streamen naar de woonkamer terwijl daar Imac en ook de stereo staat

[ Voor 3% gewijzigd door Mon0lith op 11-02-2010 18:30 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kijk eens rustig op de pagina die Apple voor je heeft opgesteld.. ;)

http://www.apple.com/airportexpress/setup.html

Kijk ook even onder Features naar Internet Sharing. Lees daarna nog een keer mijn post.

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Is het mogelijk om alleen muziek te streamen naar de stereo?
Doe je alleen de stekker in het stopcontact en de kabel in de stereo, kan je zo dan draadloos streamen vanaf je mac?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, dat is het hele idee van de Airport Express. Apple legt dat ook mooi uit op de productpagina. Daarnaast kun je in Apple AirPort Networks tot in detail lezen hoe je dit kunt opzetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1