[Excel 2002] Klein probleempje met text in array

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Ik ben een macrotje aan het schrijven dat automatisch een berg grafieken aanmaakt. Het aantal series en de kolommen waar deze in staan zijn variabel en kunnen door de gebruiker op een apart blad gespecificeerd worden. Ook de lay-out van elke serie kan op die plek worden gespecificeerd, dus er staat onder elkaar een kolom letter, kleur, vormpje en grote van dat vormpje. Dit is allemaal zodat we dat makkelijk later kunnen aanpassen zonder in de macro te wroeten.

Ik heb al die eigen schappen in een array geladen en nou loopt de boel spaak bij het definieren van de markerstyle in de grafiek (unable to set the markerstyle property), zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/b99kjd.jpg
Komt dat doordat excel er aanhalingstekens omheen heeft gezet? Zoja, wat kan ik daaraan doen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
MrAngry schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:42:
Komt dat doordat excel er aanhalingstekens omheen heeft gezet?
Ja, dit is een string ipv een integer.
Zoja, wat kan ik daaraan doen?
1 gebruiken ipv "xlMarkerStyleSquare" (en ook de andere strings vervangen door hun bijbehorende getal). :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• MrAngry
Maar als ik gewoon tekst gebruik ipv de string uit de array dan werkt het wel. Dus = xlSquare of = xlMarkerStyleSquare. Maar het is idd wel een idee om het gewoon te veranderen, niet erg duidelijk voor de gebruiker dan helaas, dan zal ik er wel een instructietabelletje naast zetten :)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Met = xlSquare zet je een constante neer, geen string. Al zou je = "xlSquare" neerzetten, dan werkt het ook niet. :) Overigens is er wel een oplossing, maar erg eenvoudig is die niet (en er is dan een extra dll vereist als je variant wil die voor alle const's werkt).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Even een klein hersenspinsel, maar kun je met creatief gebruik van Eval() of een redim preserve die dll niet omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Je kan toch gewoon (eenmalig) zorgen dat op het blad met de specificatie/instellingen achter iedere style de juiste constante staat (lookup table zogezegd)? Dan pikt je macro netjes de goede waarde en hoef je verder geen gekke stunts uit te halen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Het is handiger als je de code (evt. ook) als tekst (tussen [code]..[/code] tags). Dan is het nu copypastbaar (goed voor jou, want betere tips) en later als tinypic.com het plaatje niet meer host nog leesbaar (goed voor anderfen met later dezelfde vraag). :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
pedorus schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:48:
Met = xlSquare zet je een constante neer, geen string. Al zou je = "xlSquare" neerzetten, dan werkt het ook niet. :) Overigens is er wel een oplossing, maar erg eenvoudig is die niet (en er is dan een extra dll vereist als je variant wil die voor alle const's werkt).
Ah ok, dat deel had ik nog niet in de smiezen. Ik kom er nu wel uit. Dank allen.
offtopic:
Ik had m'n code in een plaatje gezet om er gelijk naast de inhoud van de array variabele weer te geven, omdat ik dacht dat het probleem in de "" zou zitten.

Pagina: 1