Ik heb het volgende:
1) Thomson wg850 router/modem van UPC
2) LaCie ethernet harde schijf met ftp mogelijkheden.
Ingesteld:
a) Op de LaCie pagina: http://edmini/cgi-bin/admin/status
Een user met lees en schrijf rechten op een share.
b) Op de thomson router: http://localip/RgPortFiltering.asp
2 regels met port forwards: port 20 en 21 en beide staan op both naar dat ene ip adres
Firewall uit (flood detection aan)
c) Nou kan ik altijd connecten, maar krijg eigenlijk alleen een dir listing als ik instel in flashfxp: use passive en use STAT -al voor dir listing. Dit moet makkelijker kunnen want nu kan ik onmogelijk een listing krijgen in bijv internet explorer of firefox omdat je die stat -al niet kan triggeren.
Voor degene die het willen testen:
ftp://gap:southamerica@77.248.90.44:21/photo
En ja er zijn lees en schrijf rechten ed...
De preciese melding die ik krijg in explorer is:
200 type set to A
500 illegal port command
500 lprt not understood
Nou komt dit volgens mij door de port range van passive mode. Maar overal zie ik staan dat ik alleen port 20 en 21 hoef te forwarden.
Kortom wie kan mij vertellen wat ik waar verkeerd heb ingesteld waardoor het niet goed door de router komt.
PS: voor degene die LaCie menu's niet kennen.... daar kan je bizar weinig instellen en al helemaal geen andere poort / of passive/active mode. Alleen user/passw en rechten op een map van de hdd.
Onderstaande met de List -l
[L] CWD photo
[L] 250 CWD command successful
[L] PWD
[L] 257 "/photo" is current directory.
[L] TYPE A
[L] 200 Type set to A
[L] STAT -la
[L] List Complete: 174 bytes in 0,02 seconds (11,3 KB/s)
En zonder:
[L] CWD photo
[L] PWD
[L] TYPE A
[L] 200 Type set to A
[L] Listening on PORT: 52067, Waiting for connection.
[L] PORT 192,168,0,12,203,99
[L] 500 Illegal PORT command
[L] List Error
edit 2:
Van de router pagina:
WAN Blocking Enable
Ipsec PassThrough Enable
PPTP PassThrough Enable
Remote Config Management Enable
Multicast Enable
UPnP Enable
NatSip Alg Enable
Alleen ipsec/pptp/multicast/upnp staan enabled en ik heb bij DMZ host even die local ip gezet van de NAS schijf.... ben ff aan het testen of dat werkt.
edit3: Nou werkt het onder firefox maar niet onder explorer of internet explorer. Geen idee waarom maar zal wel aan de versie liggen. (heb net windows 7 erop staan). Ligt niet aan versie want op mijn laptop timed die out... en daar staat nog xp op. Vreemd. Wil namelijk mensen die eigenlijk geen verstand van pc's hebben gewoon laten drag and drop doen.
1) Thomson wg850 router/modem van UPC
2) LaCie ethernet harde schijf met ftp mogelijkheden.
Ingesteld:
a) Op de LaCie pagina: http://edmini/cgi-bin/admin/status
Een user met lees en schrijf rechten op een share.
b) Op de thomson router: http://localip/RgPortFiltering.asp
2 regels met port forwards: port 20 en 21 en beide staan op both naar dat ene ip adres
Firewall uit (flood detection aan)
c) Nou kan ik altijd connecten, maar krijg eigenlijk alleen een dir listing als ik instel in flashfxp: use passive en use STAT -al voor dir listing. Dit moet makkelijker kunnen want nu kan ik onmogelijk een listing krijgen in bijv internet explorer of firefox omdat je die stat -al niet kan triggeren.
Voor degene die het willen testen:
ftp://gap:southamerica@77.248.90.44:21/photo
En ja er zijn lees en schrijf rechten ed...
De preciese melding die ik krijg in explorer is:
200 type set to A
500 illegal port command
500 lprt not understood
Nou komt dit volgens mij door de port range van passive mode. Maar overal zie ik staan dat ik alleen port 20 en 21 hoef te forwarden.
Kortom wie kan mij vertellen wat ik waar verkeerd heb ingesteld waardoor het niet goed door de router komt.
PS: voor degene die LaCie menu's niet kennen.... daar kan je bizar weinig instellen en al helemaal geen andere poort / of passive/active mode. Alleen user/passw en rechten op een map van de hdd.
Onderstaande met de List -l
[L] CWD photo
[L] PWD
[L] TYPE A
[L] 200 Type set to A
[L] STAT -la
[L] List Complete: 174 bytes in 0,02 seconds (11,3 KB/s)
En zonder:
[L] CWD photo
[L] PWD
[L] TYPE A
[L] 200 Type set to A
[L] Listening on PORT: 52067, Waiting for connection.
[L] PORT 192,168,0,12,203,99
[L] 500 Illegal PORT command
[L] List Error
edit 2:
Van de router pagina:
WAN Blocking Enable
Ipsec PassThrough Enable
PPTP PassThrough Enable
Remote Config Management Enable
Multicast Enable
UPnP Enable
NatSip Alg Enable
Alleen ipsec/pptp/multicast/upnp staan enabled en ik heb bij DMZ host even die local ip gezet van de NAS schijf.... ben ff aan het testen of dat werkt.
edit3: Nou werkt het onder firefox maar niet onder explorer of internet explorer. Geen idee waarom maar zal wel aan de versie liggen. (heb net windows 7 erop staan). Ligt niet aan versie want op mijn laptop timed die out... en daar staat nog xp op. Vreemd. Wil namelijk mensen die eigenlijk geen verstand van pc's hebben gewoon laten drag and drop doen.
[ Voor 29% gewijzigd door Lord_T op 11-02-2010 19:02 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)