Zelfgemaakte pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 344982

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc en heb hem zelf gebouwd .. alleen nadat ik alles heb aangesloten en op de knop druk gebeurd er niks..

Dit heb ik

Gigabyte 770 am3 moederbord
CPU Phenom X4 955
GPU HD 5850
Voeding OCZ 600 watt mod
500 GB Caviar Black
Kingston Value Ram ddr3 4 GB

Heb volgens mij alles aangesloten, alleen aan de OCZ zitten al 4 kabels standaard vast .. de 24 pin een 6 pin een 8 pin en een 4 pin heb de 4 pin alleen niet aangesloten. En de andere 3 wel .. en dan de mod kabels voor alle onderdelen ook aangesloten

Zelf heb ik de power switch ook goed gezet volgens de moederbord boekje.

Er gebeurd helemaal niks dus de fans gaan ook niet draaien of er brand geen lampje noem maar op. Heb de voeding aangesloten en ook aangezet maar er gebeurd niks?

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 23:58
Als het niet aan die 4 pins ligt lijkt mij kortsluiting het probleem? Had ik in het begin ook, 1 afstandbusje teveel wat kortsluiting maakte ;)

Topicstarter
Citizan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:37:
Als het niet aan die 4 pins ligt lijkt mij kortsluiting het probleem? Had ik in het begin ook, 1 afstandbusje teveel wat kortsluiting maakte ;)
de 4 pins word niet gebruikt ...

Hoe kan ik merken dan dat er kortsluiting is geweest?

en is nu alles stuk dan???

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 344982 op 11-02-2010 17:46 ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:46
Afstandsbusjes controleren...

Teveel gebruikt = kortsluiting
Niet gebruikt = kortsluiting

kortsluiting = alleen mobo dood als je nog geluk hebt...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Topicstarter
StefanvanGelder schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:52:
Afstandsbusjes controleren...

Teveel gebruikt = kortsluiting
Niet gebruikt = kortsluiting

Dus je mag niet alle gaten dicht maken met een afstandbusje van je mobo .. is mij nooit verteld???

En is die dan stuk gegaan toen ik het wilde opstarten of ervoor al?? En kan je kortsluiting ook zien of merk je dat niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 344982 op 11-02-2010 17:54 ]

• Ambianz
StefanvanGelder schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:52:
Nee dat zal wel meevallen..
Dat ding gaat alleen niet aan, echt niet meteen kapot, heb al 2x gehad dat ik een afstandsbusje teveel had geplaatst, daarna verwijdert en mn pc werkte gewoon weer :)

• Ambianz
Anoniem: 344982 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:53:
[...]

Dus je mag niet alle gaten dicht maken met een afstandbusje van je mobo .. is mij nooit verteld???
Alleen op de plekken waar je een schroefje doorheen kunt doen, dus even passen en meten ;)

Topicstarter
Citizan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:54:
[...]

Nee dat zal wel meevallen..
Dat ding gaat alleen niet aan, echt niet meteen kapot, heb al 2x gehad dat ik een afstandsbusje teveel had geplaatst, daarna verwijdert en mn pc werkte gewoon weer :)
Dan ga ik een paar weghalen .. hoeveel heb je ongeveer nodig, en moet je die dan allemaal dichtimmeren die overblijven? of mogen er ook busjes open blijven staan (dat is nu het geval volgens mij dat ze niet allemaal gespijkerd zijn)

Anoniem: 330656

alle busjes eruit halen, en dan alleen de busjes erin doen waarvoor een gat in het MoBo zit.

Verder geen.

Ook even kijk of je maar 1 hebt met dat "kransje".

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Of heb je verkeerd geheugen? Dat geeft ook zo een effect. Als je even exact het type-aanduiding van je geheugen vermeld, kunnen we dat ook aftikken als oorzaak of niet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Topicstarter
Wacht ik heb een fout volgens mij ontdekt .. ik had gekeken en zag dat de 2 fans die ik heb via molex gedaan heb in de molex aansluiting en had daar ook de 6pin van de videokaart erin gedaan (is ook molex dus had ik 2 molexen op elkaar gedaan en gezet in 1 molexaansluiting naar de rvoeding .. heb die van de fans weggehaald en zat die van de videokaart er alleen aan ..

Heb toen aangestart en toen ging die wel aan voor het eerst alleen deed de processor koeler het niet (ging even aan de ventilator en toen stopte die en krijg geen beeld op de scherm ..

Dus moet ik het nou nog een keer aandoen .. ben bang dat ik zodadelijk iets kapot maak??

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 344982 op 11-02-2010 18:18 ]

Topicstarter
Krijg nu wel beeld en er staat warning: main bios errorr en eronder bios recovery done ofzo??

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
En als je 'm opnieuw aanzet krijg je dat weer?
Dan zou ik toch proberen je BIOS opnieuw te flashen!

Topicstarter
devguru schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:38:
En als je 'm opnieuw aanzet krijg je dat weer?
Dan zou ik toch proberen je BIOS opnieuw te flashen!
Nee heb opnieuw gedaan en krijg dan gewoon GIGABYTE te zien en dan staat er put cd in for system gedoe .. dus nu moet ik windows installeren lijkt me

Alleen doen me 2 casefans het niet .. omdat ik 1 6pin met molex gebruik voor de hd 5850 en heb geen andere molex kabel .. heb wel een andere PCI E kabel die 8pin is (voeding moet je 8pin in doen) en andere kant is ook 8 pin (6pin + 2pin) heb dit geprobeerd dus 8 pin in voeding en dan 6+2 pin (alleen die 6pin in videokaart gedaan) en dan de molex kabel voor de casefans alleen gaat de computer dan niet aan???

Dus weer de 6pin molex in de videokaart gedaan en doet alles het wel alleen me casefans niet dus moet ik hier nog een molex kabel voor kopen zkr ??

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
je weet dat een hd5850 2 6-pin kabels nodig heeft hea?

Mijn Spec's

Topicstarter
Droplollies schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:45:
je weet dat een hd5850 2 6-pin kabels nodig heeft hea?
Ja dat weet ik .. kdacht dat dus zou lukken met een PCI E 6pins en een PCI E 6+2 pins alleen werkt die niet met de 6+2 pins dus 6pins erin en 2 los houden ..

Gebruik dus de 6pins met molex aansluiting maar dan kunnen de casefans geen gebruik maken van de molex aansluiting ..

Maar een 6+2 pins moet toch ook gewoon kunnen of is die bedoeld voor een 8pin videokaart .. alhoewel ik dan niet snap waarom ze die dan 6 en 2 hebben gemaakt (dus voor 6pins en voor 8pins)

Anoniem: 14892

case fans aansluitingen heb meestals een molex aansluiting met 4 pennen net als voor hd en cdroms dus waarom een 6 pin proberen te gebruiken voor die fan ?

en als je nog steeds twijfel hebt over de aantal afstandbussen of je te veel of te weinig hebt gedaan dit als nog controleren wanty zie nergens of je dat gecontroleerd hebt

en zou gewoon de handboeken van alles even rustig bij pakken en lezen want meestals staat er precies in wat je moet weten en hoe je het allemaal moet aansluiten

Topicstarter
Anoniem: 14892 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:59:
case fans aansluitingen heb meestals een molex aansluiting met 4 pennen net als voor hd en cdroms dus waarom een 6 pin proberen te gebruiken voor die fan ?

en als je nog steeds twijfel hebt over de aantal afstandbussen of je te veel of te weinig hebt gedaan dit als nog controleren wanty zie nergens of je dat gecontroleerd hebt

en zou gewoon de handboeken van alles even rustig bij pakken en lezen want meestals staat er precies in wat je moet weten en hoe je het allemaal moet aansluiten
Ik heb 2 casefans die kan ik aansluiten op 2 molexen die naar de voeding gaan .. alleen krijgt mijjn videokaart die een 6pin erin heeft en nog een 6pin alleen heeft die een molex aansluiting dus moet die gebruik maken van de 2molex aansliutingen die naar de voeding gaan en kunnen mijn casefans niet aangesloten worden ..

Me pc werkt gewoon dus heb niet gekeken naar die afstandbussen .. aangezien ik me moederbord wel gedeeltelijk heb dicht geschroefd

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 344982 op 11-02-2010 20:29 ]

Topicstarter
Mijn vraag nu is kan ik gewoon gaan pcen zonder dat me casefans werken .. en dat ik dan morgen een 6pin pci e kabel ga kopen en dan me HD 5850 op een normale manier kan voeden en de casefans dan gebruik kunnen maken van de molex aansluitingen

Dus 1 dag op de pc zonder casefans kan geen kwaad of wel .. mijn oude pc waar ik nu op zit heeft geen casefans en nooit problemen mee gehad

Alhoewel ik niet snap waarom de PCI E 8pin (6pin+2pin) niet mij HD 5850 mee kan voeden dus dat ik 6pin in de videokaart doe en 2 los laat .. of zijn die alleen bedoeld voor een 8pin videokaart

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
zolang je temps niet te hoog worden maakt dit geen worst uit
gewoon af en toe ff je temps opnemen en kijke of deze niet te hoog worden ;)
voor de rest kan je hem prima gebruiken voor een dagje

edit: die extra 2 pinnetjes zijn voor videokaarten die 8+6 pin nodig hebben
mijn hd4890 bvb heeft idd 1 6 pin, en 1 6+2 pin stekker nodig
voor de rest maakt het volges mij niks uit dat die extra 2 pin er los naast hangt
dus gewoon 2x 6 pin erin drukke en dan zal die het probleemloos doen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Droplollies op 11-02-2010 20:39 ]

Mijn Spec's

Volgens iemand anders heeft jouw video kaart 2 x 6pins aansluiting nodig dus betekent dat je die ene 6x pin moet aansluiten en de 6x +2 aansluiten en die 2x pin los hangt blijkbaar dus allebij de aansluitingen gebruiken zoals een andere tweaker heeft aangegeven.
Ben zelf niet bekent met die kaart maar heb vaker nvidia kaarten met 2x 6 pins voorbij zien komen wegens hoge vermogen dus verrast mij niet dat jouw kaart het dus ook zal hebben

snap nog steeds niet waarom jij die case fans wilt aanluiten op een 6 pin ? want die zijn voor zover ik weet altijd 4 pins en die kun je dus gewoon aansluiten op een van de voedings molexen die je ook voor hd en cdroms gebruikt.

en ik zou toch echt die afstandbussen gaan controleren inplaatst de risico nemen en je geeft zelf aan dat je het maar half vast hebt ? dan is er duidelijk wat niet goed

lees gewoon de boeken na want het lijkt erop dat je dat niet hebt gedaan want in mijn ervaring staat het er allemaal in en klopt het vaak ook.

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010

ulTimaS

Mayhaps

Anoniem: 14892 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:35:
Volgens iemand anders heeft jouw video kaart 2 x 6pins aansluiting nodig dus betekent dat je die ene 6x pin moet aansluiten en de 6x +2 aansluiten en die 2x pin los hangt blijkbaar dus allebij de aansluitingen gebruiken zoals een andere tweaker heeft aangegeven.
Ben zelf niet bekent met die kaart maar heb vaker nvidia kaarten met 2x 6 pins voorbij zien komen wegens hoge vermogen dus verrast mij niet dat jouw kaart het dus ook zal hebben

snap nog steeds niet waarom jij die case fans wilt aanluiten op een 6 pin ? want die zijn voor zover ik weet altijd 4 pins en die kun je dus gewoon aansluiten op een van de voedings molexen die je ook voor hd en cdroms gebruikt.

en ik zou toch echt die afstandbussen gaan controleren inplaatst de risico nemen en je geeft zelf aan dat je het maar half vast hebt ? dan is er duidelijk wat niet goed

lees gewoon de boeken na want het lijkt erop dat je dat niet hebt gedaan want in mijn ervaring staat het er allemaal in en klopt het vaak ook.
Hij bedoeld dat hij nu 2 molex gebruikt voor de videokaart (omdat die 6+2 het niet doet) en kan hij ze dus niet meer voor de fans gebruiken.

edit: zo'n ding gebruikt hij denk ik?
Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.com/images/producten/cnet/051324s.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 11-02-2010 20:45 ]

Topicstarter
Wacht heb iets anders gedaan en het werkt nu wel allemaal ook via de 6+2 pin .. alles werkt .. shalow khad gewoon die 6pin niet moeten gebruiken voor de casefans .. heel erg bdankt

Alleen me moederbord zit wel gewoon stevig vast heb gevoeld toen ik klaar was met schroeven .. hij bewoog niet etc.

Kga nu windows erop zetten en laat jullie dan meer weten .. bedankt alvast voor alles

nevermind

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 14892 op 11-02-2010 20:46 ]

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010

ulTimaS

Mayhaps

ja, mijn bericht klopt ook niet xD. Ik snap er zelf ook niks meer van, maar goed het is opgelost.

Topicstarter
Computer werkt nu gewoon kga nu even windows erop zetten en laat jullie verder weten .. bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339272

Ik vind dat jij toch veel risico neemt.
Als ik lees,dat jij Zegt"" alle gaatjes vullen"",en dan Toch door blijft gaan,omdat hij het doet.
Zonde van je tijd,en je geld,om niet een half uurtje erachter te kijken.
Als je iets niet zeker weet,controleer het dan.
Sluiting en bolle condensatoren,heb je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 339272 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:25:
Ik vind dat jij toch veel risico neemt.
Als ik lees,dat jij Zegt"" alle gaatjes vullen"",en dan Toch door blijft gaan,omdat hij het doet.
Zonde van je tijd,en je geld,om niet een half uurtje erachter te kijken.
Als je iets niet zeker weet,controleer het dan.
Sluiting en bolle condensatoren,heb je zo.
Mijn pc werkt gewoon, zit er nu op .. en alles werkt vlekkeloos ..

Nog een vraagje, heb XP erop gezet en ik zie van die ghost maps .. hoe kan ik die ghost maps wegdoen dus die doorzichtige die eigenlijk niet te zien moeten zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Blijkbaar heb je er een illegale versie van XP erop zitten normaal laat hij deze mappen niet zien deze worden ook wel hidden maps genoemd deze kun je onder map opties uitschakelen dat hij deze laat zien.
Pagina: 1