Anoniem: 336869 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:14:
jah die op ebay heb ik
en ik wil hem verbinden met zon ps/2 aansluiting
en nou alleen maar draadjes op de draadjes maar welk draadje moet op welk draadje worden aangesloten
ik had bij de action voor 2 euro een toetsenbord gekocht die gebruik ik nietmeer ik heb die kabel er af geknipt en dat is zon ps/2
wie weet gewoon welk draadje op welke moet
Het project bart/tweakers schiet goed op.
Op de tekening van het plugje van het toetsenbord staan de pinnetjes. Er worden 4 pinnetjes gebruikt. Zwart is Aarde. Volgens de standaardwaarden hoort kleur bij kleur. Dus zwart hoort bij zwart. In plaats van direct te solderen is een kroonsteentje handig om de draadjes tijdelijk met elkaar te verbinden.
http://upload.wikimedia.o...IN-6_Connector_Pinout.svg

Female connector from the front
Pin 1 +DATA Data
Pin 2 Not connected Not connected*
Pin 3 GND Ground
Pin 4 Vcc +5 V DC at 275 mA
Pin 5 +CLK Clock
Pin 6 Not connected Not connected**
* On some laptops mouse data for splitter cable.
** On some laptops mouse clock for splitter cable.
pin 1. gegevens (+)
pin 2. niet aangesloten
pin 3. aarde
pin 4. stroom +5 Volt, 0,275 Ampère gelijkstroom (DC = direct current = gelijkstroom)
pin 5. klok (+)
pin 6. niet aangesloten
Het gaat dus om pin 1, 3, 4 en 5. Op de foto van het touchpad vallen vaag een een rood, blauw, geel en wit draadje te ontwaren.
Bron: Wikipedia
Wikipedia: PS/2 connector
Het pennenbakje staat scherp op de foto. Foto's van het stekkertje van het touchpad en van het snoertje van het stekkertje van het toetsenbord van die afstand naast het pennenbakje worden misschien scherp.
Het draadje aan pin 3 zou zwart kunnen zijn.
Het draadje aan pin 4 zou rood kunnen zijn. Rood is waarschijnlijk standaard 5 Volt. Geel is standaard 12 volt.
Als rood met rood verbonden wordt en als dit de stroomdraad is en als de aarde met de aarde verbonden is kan er met de andere draadjes waarschijnlijk weinig mis gaan.
Op de website van de link van mace staan twee rijtjes.
working anticlockwise from the left bottom pin,
pin 2 = Data
pin 3 = Clk
pin 6 = right click (active low)
pin 7 = left click (active low)
pin 8 = scroll up (active low)
pin 9 = scroll down (active low)
pin 44 = +5V
pin 45 = ground
Also, my touchpad has an 8 pin ribbon connector, with the following pinout
1: 5V
2: DATA
3: CLOCK
4: Right Click (active low)
5: Left Click (active low)
6: GND
7: Scroll Up (active low)
8: Scroll Down (active low)
Als de draadjes van het kabeltje van het touchpad te volgen zijn vanaf de chip kunnen de aansluitingen ook gevonden worden.
http://bp0.blogger.com/_t...pzWwOXY/s1600-h/T1004.jpg
[
Voor 70% gewijzigd door
Anoniem: 345824 op 17-02-2010 13:53
. Reden: Alles hierboven staat daar zonder enige garantie op succes en zonder enige aansprakelijkheid voor de gevolgen. ]