hey mensen,
ik wil graag twee videokaarten (ati 5770) in crossfire opstelling instellen. Nu kreeg ik vandaag mijn tweede kaart binnen, maar tot verbazing zit er maar één crossfire poort op en op die ander kaart twee crossfire poorten. Kan ik de twee kaarten nu toch met elkaar werkend verbinden?
Heb namelijk al geprobeerd om de kaarten te insalleren maar niet gelukt (door de hierboven genoemde probleem denk ik)
Dit heb ik gedaan:
- ati driver gedeeinstalleert + alle ati bestanden in het register verwijderd.
- computer afgesloten
- tweede viedeo kaart in de tweede pci-e (16_2.0) slot aangesloten.
- het mee geleverde crossfire kabelte aangesloten
- nieuwe ati driver geinstalleert en heb dus niet de mee geleverde driver geinstalleert.
- computer opnieuw opgestart
conclussie:
de videokaart werkt nog niet. Win7 herkent de kaart van pci-e slot 2 niet en catelyst control manager geeft geen crossfire optie weer. Heb gevoeld aan bijde kaarten en zijn warm en de fans draaien.
Dit is overigens de eerste keer dat ik crossfire toepas en wil graag hulp, als ik geen miskoop heb gedaan.
mijn pc:
e8500 clocked naar 3.31 GHz.
4 GB corsair geheugen
750 w. voeding corsair
ga-x48t-dq6 moederbord
twee asus ati 5770 cards
(*oude* EAH5770/2DIS/1GD5/V2 *new* EAH5770 CuCore/2DI/1GD5)
win7 64-bit
ik wil graag twee videokaarten (ati 5770) in crossfire opstelling instellen. Nu kreeg ik vandaag mijn tweede kaart binnen, maar tot verbazing zit er maar één crossfire poort op en op die ander kaart twee crossfire poorten. Kan ik de twee kaarten nu toch met elkaar werkend verbinden?
Heb namelijk al geprobeerd om de kaarten te insalleren maar niet gelukt (door de hierboven genoemde probleem denk ik)
Dit heb ik gedaan:
- ati driver gedeeinstalleert + alle ati bestanden in het register verwijderd.
- computer afgesloten
- tweede viedeo kaart in de tweede pci-e (16_2.0) slot aangesloten.
- het mee geleverde crossfire kabelte aangesloten
- nieuwe ati driver geinstalleert en heb dus niet de mee geleverde driver geinstalleert.
- computer opnieuw opgestart
conclussie:
de videokaart werkt nog niet. Win7 herkent de kaart van pci-e slot 2 niet en catelyst control manager geeft geen crossfire optie weer. Heb gevoeld aan bijde kaarten en zijn warm en de fans draaien.
Dit is overigens de eerste keer dat ik crossfire toepas en wil graag hulp, als ik geen miskoop heb gedaan.
mijn pc:
e8500 clocked naar 3.31 GHz.
4 GB corsair geheugen
750 w. voeding corsair
ga-x48t-dq6 moederbord
twee asus ati 5770 cards
(*oude* EAH5770/2DIS/1GD5/V2 *new* EAH5770 CuCore/2DI/1GD5)
win7 64-bit
[ Voor 7% gewijzigd door kwallebal op 11-02-2010 16:35 ]