• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 23:37
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een nieuwe kamer, heb mooi al me kabels onder het laminaat gelegd met de gedachten om allemaal nieuwe apparatuur aan te schaffen en de kabels te verbergen. De Pioneer VSX-819H heb ik al in me bezet, met wat oude speakers en dergelijke. Nu ben ik hier en daar al wezen rondkijken naar een home cinema set die wel 'wat' kan hebben. Ik ga hem niet alleen gebruiken voor films maar ook voor muziek, aangezien me pc en ps3 er ook op worden aangesloten.

Zelf heb ik zitten kijken naar enkele opties, ik weet alleen niet of ze ook echt mooi geluid weergeven bij het luisteren naar muziek en uiteraard ook naar films.

Harman Kardon HKTS 11
pricewatch: Harman Kardon HKTS 11
Klinkt volgens de reviews erg goed en heb gehoord dat de subwoofer erg hard kan. De speakers hebben wel speciale standaards nodig wat dus weer extra kost.
Heb dit setje al kunnen beluisteren en moet zeggen klinkt wel goed, helaas niet hard kunnen beluisteren.

Infinity Primus HCS
http://www.infinitysystem...&Region=EUROPE&Country=DE
Heb ik helemaal geen ervaring mee maar lijkt mij wel een keurig setje.

JBL SCS 178
http://www.testfreaks.nl/home-theater-systemen/jbl-scs-178/
Dit is de goedkoopste van de 3 en geeft ook wel een mooi geluid.
Veel meningen over dit setje zowel positief als negatief.

Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken bij me keuze en er eventueel bij kunnen vertellen waarom wel en niet. Eigen ervaringen met setjes zijn ook welkom, ik heb namelijk totaal geen idee welk setje ik moet kopen. Me budget ligt tegen de 500 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153393

Valt het HK setje niet af omdat het een actief setje is?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Ik zou sowieso niet een setje kiezen omdat de subwoofer erg hard kan.. Of je wilt juist dat je alleen maar bass hoort..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47
Anoniem: 153393 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:54:
Valt het HK setje niet af omdat het een actief setje is?????
Waar zie jij dat het een actieve set is? Naar mijn weten is die Harman Kardon HKTS 11 gewoon een passieve set. Subwoofer zal wel actief zijn, maar dat is veelal zo.
FikkieHo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:56:
Ik zou sowieso niet een setje kiezen omdat de subwoofer erg hard kan.. Of je wilt juist dat je alleen maar bass hoort..
In dat geval zou een leuk PA-setje een betere keuze zijn. Dan weet je zeker dat er genoeg laag is...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RAR_ schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:50:

Zelf heb ik zitten kijken naar enkele opties, ik weet alleen niet of ze ook echt mooi geluid weergeven bij het luisteren naar muziek en uiteraard ook naar films.
Je moet niet kijken naar geluid, maar luisteren. Dat is ook meteen de beste tip die er is, ga zelf luisteren naar de sets en bepaal dan wat jij het mooiste vindt klinken, dat kan nl niemand anders voor jou bepalen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 23:37
Ja de HK is passief muv de woofer die dan actief is, dat geldt voor alle 3. Heeft iemand misschien een idee waar ik de Infinity zou kunnen beluisteren?(Zuid-Holland) Er zit volgens de site een winkel in Groot-Ammers binnenkort maar even bellen.
Pagina: 1