• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Mijn probleem: Windows geeft aan dat er een BD-ROM Drive (F:) bestaat terwijl mijn computer dat niet heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a88/fez1010/drive.jpg

De SH-S223C is mijn DVD-RW drive
De HWBS ... SCSI CdRom Device is dus de "ghost" drive
Zoals ook te zien is in het volgende plaatje is dat de location informatie allemaal 0 is, dus het lijkt dat het een soort virtual drive

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a88/fez1010/drive2.jpg

Ik gebruik geen daemon tools of ander software om virtual drives te maken.

Mijn Systeem:
Motherboard: Gigabyte P55M UD2
Processor: Intel Core i5 750
Hard Drive: 500 GB Samsung F3
DVD-RW Drive: SH-S223C
Graphics: Sapphire Vapor-x 4870 (CCC 10.1)

Alvast bedankt

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 16:45

skoozie

SCSI

ik heb toevallig gisteren mijn niet bestaande floppy drive 'verwijderd' door deze in de device manager te disabelen, het probleem is er niet door opgelost maar hij komt in iedergeval niet meer in je explorer naar voren.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 21:43
Toch is dat mijn eerste suggestie, dat een soortgelijk programma dit geinstalleerd heeft, want vanzelf zal dit niet aangemaakt worden.

Als je het heel zeker weet, kun je de drive dan eens verwijderen uit je device manager? Kijk eens of ie hem dan opnieuw aanmaakt, als het goed is, niet dus.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38
Ziet er toch echt uit als een drive die door Deamon of Alchol 120% is aangemaakt. Ooit één van de programma's geïnstalleerd? Of misschien een all-in-one pakket alla Nero die een virtuele drive aanmaakt?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Die driver wordt vaak gebruikt voor CD/DVD/BD-imaging/mounting software, en daar is Daemon tools niet de enige van. Ik denk dat je er het snelst achter komt waar deze drive bij hoort door een lijstje uit add/remove programs te posten (startknop op toetsenbord, type "add rem", druk enter). Als jij (en wij, als je hem post) niets daar in vinden, dan denk ik dat een spyware/viruscheck op zijn plaats is.

Die ODD-drive hoort ergens bij, en tenzij je UAC uit hebt gezet (wat natuurlijk in W7 waar het niet irritant is dom kan zijn), weet je wáár hij bij hoort.

Virtual CloneDrive gebruikt overigens ook deze driver.

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 11-02-2010 15:11 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 08:59

Matis

Rubber Rocket

Polster schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:09:
Ziet er toch echt uit als een drive die door Deamon of Alchol 120% is aangemaakt. Ooit één van de programma's geïnstalleerd? Of misschien een all-in-one pakket alla Nero die een virtuele drive aanmaakt?
Yes, Daemon-tools maakt altijd die Ghost-Drives aan. Waarschijnlijk heb je een van bovenstaande programma's geinstalleerd.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Als ik in de device manager op "uninstall" druk komt de drive gewoon vanzelf weer terug als ik op "scan for hardware changes" druk of als de computer uit slaap wakker wordt. Als ik hem disable dan komt die inderdaad niet meer in explorer voor, dus dat is een soort van oplossing, maar nog niet helemaal.

Ik heb echt nooit een daemon tool, alchohol 120%, nero, of wat dan ook gehad op deze computer.

Hier de software lijst.

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a88/fez1010/software.jpg

Misschien moet ik kijken of ik die Intel Matrix Storage Manager moet updaten of reinstallen, want een paar dagen geleden kwam die opeens tevoorschijn zonder enige aanleiding.

Bedankt trouwens voor jullie snelle reacties :D

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Intel Matrix Storage Manager gaat normaal geen drives aanmaken. Dus ik zou naar iets anders kijken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1