Gigabyte 9800GT - Stroom vreter ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik dacht mezelf vandaag even wat leuks te kopen en mij oude video kaart te upgraden naar een ietsje zwaardere.

Om direct to the point te komen, ie doet het blijkbaar niet in mijn pc setup.

Bij het opstarten met de nieuwe kaart blijven de beeldschermen zwart en hoor ik 1 lange beep & 3 korte (Wat volgens meeste sites op video card error wijst)

Het gaat hier om de volgende kaart
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=3056

Op dit moederbord ( Toegegeven, bagger oudje )
http://support.packardbel...pec_cuba&psn=129979550306

Maar de twee zouden normaal samen moeten kunnen werken.
Als voeding heb ik mijn oude antec (500W) weer boven gehaald omdat deze kaart 500W nodig heeft ( 500W & groter wordt op de site aangeraden. ) Maar toch blijven de 1 lange beep & 3 korte beeps weerkeren, nu is mijn vraag.

Kan het dan toch zijn dat de Antec voeding nét te zwak is om de stroom lustige kaart te voeden of kan het probleem ergens anders liggen? ( Natuurlijk ben ik de voeding naar de kaart zelf niet vergeten )

Grtz,
Kenny

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
• Wat voor videokaart zat er eerst in?
• Werkt de videokaart wel in een andere pc?

En natuurlijk de meest obvious vraag,
• De 9800GT werkt met een extra powerconnector. Heb je die wel aangesloten? :+

Verder staan hier Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog wel wat tips in :) Ik verwacht dat het verder niet echt van invloed is, maar het is hier gebruikelijk om (in dit soort gevallen) de uitgebreide specificaties van de PC neer te zetten. Moederbord en videokaart zijn goed, maar welk type voeding (kunnen) van belang zijn, al hoewel een 500W van een A-merk (en Antec is een A-merk ;) ) wel zou moeten voldoen.

Welkom op GoT in ieder geval :)

Verwijderd

Topicstarter
De extra power connector ben ik natuurlijk niet vergeten :P
De vorige kaart die erin stak was een GeForce 9500 GT DDR2 512MB.

Kan momenteel de nieuwe kaart niet direct in een andere pc steken om te testen :-/
Maar hij is gloednieuw, dus zou je van verwachten dat die dingen dan wel kunnen werken :P

Ik bekijk even je link, alvast bedankt!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Onmogelijk dat een 500W-voeding die kaart niet trekt, bij het opstarten van je PC loopt die kaart niet eens op volle snelheid en zou het me verbazen als die dan meer dan ~40W verbruikt. Dus ik zou het probleem eerder zoeken in een powerconnector vergeten of defecte kaart. Probeer de kaart eens in een ander systeem, en kijk of die het daarin ook niet doet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
/Mompelt iets over PCI-e 1.0(a) en oudere chipsets icm PCI-e 2.0 videokaarten

Weet het niet zeker, maar zou een oorzaak KUNNEN zijn

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
FastFred schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:39:
/Mompelt iets over PCI-e 1.0(a) en oudere chipsets icm PCI-e 2.0 videokaarten

Weet het niet zeker, maar zou een oorzaak KUNNEN zijn
* blackangel mompelt terug over dat de 9500GT ook al PCI-e 2.0 is ;)

Ondertussen een andere (makkelijkere) vraag. Als je je 9500GT weer terug stopt, doet die het dan weer wel? Dan sluit je uit dat je in de tussentijd niks gesloopt hebt :P

offtopic:
En ik ben niet de enige met die fantastische ervaring :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yepp, momenteel steekt de 9500GT terug en zit de nieuwe al weer in zijn doos.

Ik hoop hem volgende week bij iemand te gaan testen met een wat meer recente pc dan de mijne en kijken wat ie daar doet. Alles werkt prima met de andere kaart maar zodra de nieuwe erin zit is gedaan me de pret !

Ik zou er nog gaan voor vrezen dat ik gewoon een kapotte kaart heb gekocht ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:34:
Ik zou er nog gaan voor vrezen dat ik gewoon een kapotte kaart heb gekocht ? :?
Als je hem gewoon bij een winkel hebt gekocht kan je vragen om RMA, krijg je een nieuwe. Kan gebeuren dat hardware defect is.

Als je hem tweedehands hebt gekocht, dan wordt dat al lastiger natuurlijk... Gewoon geld terug claimen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1