• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:33
Ik ben van plan een systeem te bouwen met de MSI H55M-E33 icm i3 540.

Moet ik hier een bios update doen voordat ik de i3 kan gebruiken of werkt gelijk al?

Kan er op de site van msi niks over vinden wel zijn er aantal updates beschikbaar.

Alvast bedank,

Remco

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Remco Tr schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:10:
Kan er op de site van msi niks over vinden wel zijn er aantal updates beschikbaar.
Kijk nog eens :) en dan bij de CPU-support-list, daar staat vanaf welke BIOS elke CPU wordt ondersteund.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
voila

http://global.msi.eu/inde...prod_no=1956&maincat_no=1

Core i3 Clarkdale SLBMQ i3-540 133 3.06 512K 4M C2 73 7636v13.zip
Core i3 Clarkdale SLBLR i3-530 133 2.93 512K 4M C2 73 7636v13.zip

Niet heel moeilijk te vinden dus.

Bios versie 1.3 dus vereist.

BIOS Type AMI BIOS File Size 2850KB
Version 1.3 Update Date 2009-12-21
Description - Update CPU module.
- Update memory module.
- Add Energy Star LOGO.
- Update VBIOS.
Download 7636v13.zip

[ Voor 58% gewijzigd door Viper® op 11-02-2010 14:19 ]

• Remco Tr
Excuus,

hoe weet ik of die bios erop staat?

Ik kan bios niet updaten met i3 dus?

• Viper®
  • Niet online
Bij het opstarten bij je POST zie je vaak een versie nummer staan. Anders gewoon even op Pause/break drukken. In de bios zelf kan je het soms ook terugvinden.

Je bios updaten met i3 gaat niet. Je kan de laatste versie installeren als je die nog niet hebt dan ondersteund het systeem de i3 processor.

• Remco Tr
Ik heb het setje nog niet gekocht maar als ik het binnen heb hoe krijg ik het dan werkend want dat is me nog niet duidelijk.

• Janusch
  • Laatst online: 23-07 17:39
Lees de post hierboven

• Viper®
  • Niet online
Aangezien bios versie 1.3 al van 21-12-2009 is kan je bijna aannemen dat deze al op de moederborden staat.

M.a.w. de processor zal bijna zeker zonder problemen werken.

• Remco Tr
Viper® schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:43:
Bij het opstarten bij je POST zie je vaak een versie nummer staan. Anders gewoon even op Pause/break drukken. In de bios zelf kan je het soms ook terugvinden.

Je bios updaten met i3 gaat niet. Je kan de laatste versie installeren als je die nog niet hebt dan ondersteund het systeem de i3 processor.
In dat geval heb ik dus andere cpu nodig en die heb ik niet.

• Viper®
  • Niet online
Het systeem zal wel gewoon werken maar niet de juiste processor type/snelheid weergeven

Overigens zijn veel vragen ook hier terug te vinden: http://global.msi.eu/inde...170&cat3_no=&prod_no=1956

zo ook het antwoord op hoe je de bios versie kan zien: http://global.msi.eu/index.php?func=faq2show&faq_no=6

[ Voor 59% gewijzigd door Viper® op 11-02-2010 15:30 ]

• Viper®
  • Niet online
-stomme ik-

[ Voor 95% gewijzigd door Viper® op 11-02-2010 15:30 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Viper® schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:26:
Het systeem zal wel gewoon werken maar niet de juiste processor type/snelheid weergeven

Overigens zijn veel vragen ook hier terug te vinden: http://global.msi.eu/inde...170&cat3_no=&prod_no=1956

zo ook het antwoord op hoe je de bios versie kan zien: http://global.msi.eu/index.php?func=faq2show&faq_no=6
Dat is niet helemaal waar, soms werkt de pc helemaal niet met een bios die die cpu niet ondersteund, en moet dus eerst met een andere cpu de bios geupdate worden.

http://specs.tweak.to/15535

• Remco Tr
Dus is het veiliger om door de shop de cpu te laten insstalleren en testen ?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:10
Remco Tr schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:03:
Dus is het veiliger om door de shop de cpu te laten insstalleren en testen ?
Beetje een retorische vraag. Tuurlijk is dat veiliger, maar je betaald ook voor deze service en het beperken van jou risico.

Je kan ook even bellen/ mailen of ze kunnen checken welke bios versie / revisie ze in huis hebben.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Remco Tr
Terror schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:58:
[...]

Beetje een retorische vraag. Tuurlijk is dat veiliger, maar je betaald ook voor deze service en het beperken van jou risico.

Je kan ook even bellen/ mailen of ze kunnen checken welke bios versie / revisie ze in huis hebben.
had het al aan de shop gevraagd en die konden het mij niet vertellen.

de service kost 20 euro. en mischien is het niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 18:07
Ik heb het bordje en die cpu toevallig net vandaag binnen en het bord heeft als bios 1.1, maar het werkt wel gewoon met de i3.
Daarna kan je het bios op je gemak updaten naar 1.5 (meest recente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zo'n H55 bord is juist voor dit soort CPUs bedoeld, dat gaat heus wel werken, mogelijk op een lagere snelheid dat de CPU aan kan als fallback, maar het zou mij verwonderen als dit bord niet zou booten met een i3 met het stock BIOS.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Oke dan zal het wel goed komen!

Alles is besteld dus even afwachten,

Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik heb ook gehad dat een cpu nog niet supported was, de bios die ik nodig had kon ik, dus met die cpu erop, er gewoon op flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dan nog: de verkoper in deze (de winkel) mag ook best wel zorg dragen dat de spullen die ze jou verkopen ook daadwerkelijk functioneren.
Als zij het (nog) niet weten, en jij wijst ze op de minimum biosversie benodigd en vraag het netjes zullen ze dat wel kunnen controleren en zonodig upgraden.
Tenslotte is het voor henzelf ook voordeliger om te doen, voorkomt heen en weer gestuur met (semi)RMA gevallen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1