cpu koeler verwisseld om de 10 seconde van aantal RPM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn de fan op me processor maakt de laatste tijd nogal een raar geluid,het lijkt alsof ie de hele tijd aan en uit gaat. Als ik met Everest bij sensors kijk dan zie ik dit:Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1198kso.jpg

Kunnen jullie hier wat mee?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:34

Dark

who tweaked the light?

misschien iets fout ingesteld in speedfan? of wellicht is het enkel dat ze niet beide tegelijk de sensor uit kunnen lezen...

edit: ja ik doelde meer op die nul uitlezing, die komt misschien doordat everest en speedfan beide de sensor uitlezen...

die 6 rondjes per minuut variatie op de fan is niks bijzonders, en zou onmerkbaar moeten zijn ... als er wel iets hard gaat blazen zal dat denk ik iets anders zijn dan de cpu fan, want 6rpm is niet echt harder blazen... het moet dan dus je vga kaart zijn...

[ Voor 60% gewijzigd door Dark op 11-02-2010 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog helemaal niks ingesteld, het klinkt alleen elke keer alsof je computer aan het opstarten is

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:49
volgens mij valt een fluctuatie van ±6rpm binnen de norm hoor.
een ventilator draait eigenlijk nooit op de RPM nauwkeurig. ik zou me meer druk maken als hij rateld en iederekeer ±50rpm dropt.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:53

ResuCigam

BOFH

Als je CPU fan van 2164 naar 2170 toeren gaat is niet erg en zou ook niet hoorbaar mogen zijn, dat je GPU fan van 56% naar 0% springt lijkt me eerder het probleem... Ik zou dus eens goed naar de GPU fan kijken in plaats van naar de CPU fan.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:59:
Als je CPU fan van 2164 naar 2170 toeren gaat is niet erg en zou ook niet hoorbaar mogen zijn, dat je GPU fan van 56% naar 0% springt lijkt me eerder het probleem... Ik zou dus eens goed naar de GPU fan kijken in plaats van naar de CPU fan.
wat is het verschil, heb gewoon een i7-860 processor, en een antec 900 koeling, de processor is nog gewoon standaard, geen andere koeler opgezet.

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

CPU = processor
GPU = videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een XFX Ati 4890 videokaart in me computer zitten. Maar wat moet ik nu dan precies doen?

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Euhm duh, misschien kijken of je fan goed draait?

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:06:
Euhm duh, misschien kijken of je fan goed draait?
ja die draait gewoon, maar als ik luister naar de koeler van me videokaart hoor ik hem wel elke keer stoppen en weer verder gaan, alsof ie probeert op te starten maar blijft hangen..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 17:15 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:08:
[...]

ja die draait gewoon, maar als ik luister naar de koeler van me videokaart hoor ik hem wel elke keer stoppen en weer verder gaan, alsof ie probeert op te starten maar blijft hangen..
Dat is je probleem. Je fan hoort namelijk continu door te draaien niet te stoppen.Dan klopt het wel alsof het lijkt dat de pc opstart aangezien deze fan steeds start en stopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Xenomorphh op 11-02-2010 17:38 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:37:
[...]

Dat is je probleem. Je fan hoort namelijk continu door te draaien niet te stoppen.Dan klopt het wel alsof het lijkt dat de pc opstart aangezien deze fan steeds start en stopt.
Inmiddels, start me pc nog wel op maar doet me muis,toetsenbord, en beeld het niet meer... wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
computer doet het inmiddels wel weer, maar die fan doet nog steeds raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Teruggaan naar de winkel? Professionele hulp aan huis inschakelen? Want volgens mij ga je er zelf niet uitkomen...

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 15:43
Kijk eens in je CCC of de fan van je 4890 op Auto staat. Als dat zo is, zet hem even op 100%. Als hij dan ononderbroken werkt is er misschien een probleem met de temperatuurdetectie van je kaart.. Maar ik vermoed dat de fan zelf het aan het opgeven is. In dat geval lijkt me het beste voor jou om de winkel te contacteren voor vervanging.

[ Voor 14% gewijzigd door HoD85 op 12-02-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HoD85 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:18:
Kijk eens in je CCC of de fan van je 4890 op Auto staat. Als dat zo is, zet hem even op 100%. Als hij dan ononderbroken werkt is er misschien een probleem met de temperatuurdetectie van je kaart.. Maar ik vermoed dat de fan zelf het aan het opgeven is. In dat geval lijkt me het beste voor jou om de winkel te contacteren voor vervanging.
Oke heb het gevonden als ik hem op 100% zet, gaat ie draaien en geluid maken als een malle maar blijft ie wel gewoon de hele tijd ononderbroken werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur van de kaart schommelt nu tussen de 25 en 35 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/28meafl.jpg
Pagina: 1