Experia box aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wijzen uit het internet.

Een tijdje terug heb ik een KPN experia box over kunnen nemen van een vriend. Draadloos internet binnenshuis leek me toch erg handig, ook omdat er inmiddels 3 laptops in gebruik zijn.
Nu vroeg ik mij, als leek, af hoe ik deze box moest aansluiten.

Ter informatie:
Het systeempje ligt momenteel als volgt (misschien een beetje omslachtig) |:( :
- We hebben een standaard telefoon verbinding, met een telefoon lijn die uiteindelijk uitkomt in een dsl modem ( Speedtouch 510 )
- We hebben internet van KPN
- Vanuit het modem hebben we een splitter die naar alle kamers een kabel verbind waarop onze computers zijn aangesloten.

Nu is de vraag: Kan ik uberhaupt het modem aansluiten om ervoor te zorgen dat onze computers verbinden houden via een kabel en waarmee er ook een draadloos netwerk ontstaat?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Excuses voor mij gebrekkige kennis, computers liggen me aardig maar netwerken zijn niet mijn sterkste punt ;).

Alvast hartelijk bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Geen idee of je volledige toegang hebt tot die experia box, anders zou je die ipv de Speedtouch kunnen zetten. Wil je alleen het draadloze gedeelte gebruiken dan dien je dhcp uit te schakelen en 'm via een lan verbinding aan te sluiten op je huidige modem/switch.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus ik zou hem gewoon kunnen linken aan mijn speedtouch, en daarmee dus alleen gebruik maken van het draadloze verzendertje dat in het modem zit? Dat zou dus heel simpel op te lossen zijn zonder dingen om te gooien?
Gewoon koppelen met een internet kabel aan de switch of modem en vervolgens ?

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Je had ook kunnen kijken naar een AP/router, bijvoorbeeld een linksys WRT 54 GL kost ongeveer 50 pleuro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maargoed.
Niks is altijd beter dan 50 euro he;)