SBS POP3 connector icm pda connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag waar wellicht iemand mij antwoord op kan geven.

De volgende situatie doet zich voor:

SBS 2003 server draait, waarop 3 pop3 account binnenkomen en via de pop3 connector van exchange naar de desbetreffende gebruikers worden gestuurd.
Dit werkt goed (op de 15 minuten vetraging na dan maar dit is niet zo'n probleem).
Nu willen zij ook met 2 pda's hun mail ophalen en verzenden, hierop heb ik activesync geconfigureerd met echange. Alleen wordt de mail nu wel opgehaald op de pda maar komt het niet meer binnen op de pc er wordt dus geen kopie op de server achter gelaten. Ik kan alleen nergerns een optie vinden om bijvoorbeeld een kopie of bij de hostingmaatschappij achter te laten óf op de sbs server zodat op beide apparaten de mail binnen komt.

Weet iemand hier toevallig een eenvoudige oplossing voor?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uhu
Technisch gezien is dit niet mogelijk wat jij nu opgeeft.

Een exchange map houdt in dat hij hiertussen synchroniseerd, wat jij nu oppert is dat hij de gegevens van de mailserver haalt en alleen maar op de mobiel neerzet. (POP3). Dan verklaard het dat de mail verdwenen is van de mailserver.

Of... de gebruiker verwijderd de mail op de PDA en constateert daarna dat de mail ook niet meer op het werk staat, wat weer logisch is, want alles wat je verwijderd op de PDA, wordt ook verwijderd op de server...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die mogelijkheid is er dus gewoon niet...

Een andere optie zou zijn de mail rechtsreeks op exchange binnen te laten komen lijkt me?
Hier ben ik al wel mee bezig geweest alleen loop ik dan tegen het probleem aan dat poort 25 op de een of andere manier niet over komt op de server.

Dit heb ik gedaan:

Hosting provider laten verwijzen naar ip adres server
Poort25 in router laten forwarden naar intern ip van de server.
Dns op de server geconfigureerd (dit is volgens mij niet noodzakelijk)

De router is geconfigureerd en hier staat de poort wel open.
Virussoftware / windows firewall zit zeker niet in de weg dit heb ik allemaal doorgenomen (telnet etc.)
Wellicht is er iets van een policy wat de poort dicht houdt?

• Vorkie
  • Niet online
nee, je ziet het verkeerd,

De mail komt via de POP3 collector binnen op de Exchange server,

Jij maakt een een Exchange ActiveSync Pushmail verbinding met de PDA's naar de Exchange server. = SSL verbinding
1) op het moment dat de POP3 collector een mail binnen haalt gaat
2) de PDA synchroniseren met de Exchange server en
3) zal de gebruiker op 2 plaatsen zijn mail hebben.

Ga je aub wat meer verdiepen in Exchange, pushmail en SMTP verbindingen en kom dan terug met deze vraag.

a)MX record aanmaken mailserver, alleen bij VASTIP
b) kijken of de verbinding wel toelaat om binnenkomend 25 te accepteren, zo nee doe je
c) een mailrelayserver van de ISP toewijzen met als MX20 het externe IPadres van de Exchange server.

Echt hier is zoveel over te vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen bedankt voor je uitleg/advies.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag voor de zekerheid, maakt het dan uit om ik de mailrelay als MX10 doe en het exchange server ip als MX20 of andersom?

Verwijderd

Topicstarter
Is al getest en werkt, mail komt nu rechtstrees op de exchange server aan en sychroniseren gaat nu uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:36:
Is al getest en werkt, mail komt nu rechtstrees op de exchange server aan en sychroniseren gaat nu uitstekend.
Ik ben daar blij om :)

Let er wel op dat je netjes een vast IP adres hebt op je inkomende verbinding, als namelijk je externe IP adres wijzigt, krijg je geen mail meer binnen en je pushmail doet ook niets meer :)

En je doet jouw host MX10 en de mailrelay MX20, hij probeert eerst bij jouw, dat lukt niet, dan doet hij de mailrelay, die vervolgens weer, wat wel succesvol is, jouw MX10 doet,

[ Voor 16% gewijzigd door Vorkie op 12-02-2010 21:17 ]

Pagina: 1