Xbox gelockte HD unlocken. Zonder Xbox. Zonder HD-code.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had een Xbox1 waar ik XBMC op had draaien. Ik had hier een 250Gb-schijf ingebouwd, dit werkte perfect.

Na een tijdje heb ik de Xbox verkocht in een wat meer originele staat met een, geloof ik, 10Gb of 20Gb schijf die erbij hoorde. De 250Gb-schijf heb ik toen in de kast gelegd en ben ik /me ahum * vergeten... Tot ik hem gisteren terugvond :$

Nu vraag ik me af of het nog mogelijk is om hem te unlocken. Er zijn tutorials te vinden, maar die gaan er voor het gemak van uit dat je de schijf in je computer kan hangen en dat je een floppydrive hebt, beide niet mogelijk (ik heb alleen SATA-poorten, schijf is IDE, heb wel een IDE-externe casing).

Nu is zelfs dat te overkomen door een floppy op USB te emuleren en er eventueel DOS-USB-drivers op te zetten.

Maar het echte probleem zit in het volgende: Er is een bepaalde hd-key die de hd compatible maakt met de Xbox. Ik weet echter niet of ik hem nog heb in mijn backups. Zoja, dan is het met kunst en vliegwerk nog te doen.

Maar ik vermoed dat ik het niet (meer) heb.
Is er dan nog een mogelijkheid om de HD te kunnen gebruiken? Opnieuw firmware flashen ofzo (ik noem maar wat?). Of een ander lowlevel tooltje gebruiken?

Nb. De data die erop staat zal me een worst wezen :P Ik vind het gewoon zonde om een 250Gb schijf weg te gooien als ik hem mogelijk opnieuw kan gebruiken?

Edit:
Het betreft trouwens een WD2500JB

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 11-02-2010 12:38 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 15:41

Haan

dotnetter

Maar een simpele low-level format is niet mogelijk? (ik ben niet zo thuis in de XBOX-wereld)
Daarvoor moet je even op de WD site kijken voor de WD harddisk tool en dan branden op cd.

[ Voor 33% gewijzigd door Haan op 11-02-2010 12:40 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:53
Haan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:39:
Maar een simpele low-level format is niet mogelijk? (ik ben niet zo thuis in de XBOX-wereld)
Daarvoor moet je even op de WD site kijken voor de WD harddisk tool en dan branden op cd.
Volgens mij kan dat niet, omdat de pc hem dan niet ziet. Vroeger moest je via de Evox dashboard een aantal nullen verwijderen aan een einde van een reeks cijfers/tekens. En nadat kon je de HDD als slave aan de pc hangen en via een tooltje unlocken waar je een reeks cijfers/tekens moest invoeren die uit de Evox dashboard kwamen. En dan kon je hem formateren dacht ik zo. :+

• anandus
  • Niet online
console schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:49:
[...]

Volgens mij kan dat niet, omdat de pc hem dan niet ziet. Vroeger moest je via de Evox dashboard een aantal nullen verwijderen aan een einde van een reeks cijfers/tekens. En nadat kon je de HDD als slave aan de pc hangen en via een tooltje unlocken waar je een reeks cijfers/tekens moest invoeren die uit de Evox dashboard kwamen. En dan kon je hem formateren dacht ik zo. :+
Basically.
Maar ik heb dus geen Xbox (dus Evox), geen reeks cijfers of een plek om de HDD in mijn PC te hangen :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 11-02-2010 12:51 ]

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27
Hoe heb je destijds de HDD (de 250Gb) gelocked in je Xbox? (ConfigMagic/EvoX?)
De tools van toen schreven niet alleen het xbox-systeem unieke password weg maar ook een MASTER password.
dit masterpassword kun je vervolgens gebruiken voor zaken als deze.

Google eens op "xbox HDD unlock password in DOS"

Volgens mij is er een DOS tool ( HDDUNLOCKER ofzo ) die je vervolgens met master password TEAMASSEMBLY (ook googlen) los kunt laten op de drive en hem helemaal vrij kan geven.
( ooit eens gedaan op deze manier in een grijs verleden; ben details tools etc al lang kwijt )

Succes, klus moet te klaren zijn.

• anandus
  • Niet online
Okee, ik ben een tijdje bezig geweest, helaas zonder succes.

Ik heb wel een backup-bestand van mijn Xbox gevonden, met een HDD-key en HDD-password... Voor een andere schijf :/
Ook de eeprom.bin heb ik blijkbaar, maar of ik er iets mee kan weet ik niet (al vermoed ik dat hierin de sleutel ligt).

Ik heb ondertussen een PCI-IDE-kaartje geleend zodat de schijf niet meer over USB aangesproken hoeft te worden.
Ook heb ik de Ultimate Boot CD op een USB-stick gezet. Hier staan diverse unlock-tooltjes op, maar die hebben een user- of masterpassword nodig.

Ik heb TEAMASSEMBLY, WDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWDCWD en XBOXSCENE geprobeerd (de laatste is de master van xboxhdm, waar ik dacht dat ik hem mee gelockt had, maar blijkbaar niet.
Ook de HDD-password en HDD-key geprobeerd die ik in mijn backup vond, maar die deden het natuurlijk niet (hoorden bij een andere harde schijf).

Tot nu toe is het dus nog niet gelukt, maar ik heb het gevoel dat ik er heel dicht bij in de buurt ben.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 11-02-2010 20:39 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:23

MsG

Forumzwerver

Mijn ervaring is dat de Xbox het gewoon niet slikt als hij niet gelockt is, en als je de key niet meer hebt je hem enkel met een EEPROM-lezer weer uit het Xbox kan lezen. Zat hier een beetje in hetzelfde schuitje.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• anandus
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:23:
Mijn ervaring is dat de Xbox het gewoon niet slikt als hij niet gelockt is, en als je de key niet meer hebt je hem enkel met een EEPROM-lezer weer uit het Xbox kan lezen. Zat hier een beetje in hetzelfde schuitje.
De eeprom van de Xbox heb ik dus wel extracted, de xbox zelf heb ik niet meer.
Ik zou eigenlijk een soort DOS-xbox-emulator (ofzo) moeten hebben waar ik die eeprom.bin in kan voeren om zo bij de harde schijf te kunnen komen, zodat ik hem lekker kan unlocken en formatteren.
Maar of dat mogelijk is, is een tweede.

Overigens claimt de site HDD Unlock dat ze elke gelockte schijf zonder user/master-wachtwoord kunnen unlocken, dus het zou mogelijk moeten zijn om de schijf te 'resetten'.
Ervanuitgaande dat ze niet liegen, dan

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 11-02-2010 20:34 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22
Misschien heb je hier iets aan:

If you forget the original HDD password, there is no way of restoring it by generic system tools. HDD Unlock Wizard incorporates proprietary unlocking algorithms which allow to remove an unknown HDD password and make hard drive usable again.

http://www.hddunlock.com/download/

• anandus
  • Niet online
Nou, mensen, het is gelukt :D

Het Master-password was wél XBOXSCENE, maar noch in MHDD noch in ATA Password Tool pakte hij hem, maar toen ik hem in HDAT2 invoerde wilde hij hem wel unlocken (:?).
Geen flauw idee waarom hij het opeens deed (ja, ik heb op de case-sensitive gelet :P ), maar blijkbaar is het ene tooltje beter dan het ander? (wat ik overigens zeer vreemd vind).

Pagina: 1