Multiplatform met eclipse

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ik ben met een paar anderen met een Java project bezig. we willen SWT gaan gebruiken.

Probleem is dat een op windows x86 ontwikkeld, twee op windows x64, één op linux gtk2 x86_64 en één op Mac Os X 10.5 x64.
Bovendien willen we onze release ook multiplatform maken.

Ik heb alle benodigde swt .jar's gedownload, maar ik heb nu geen idee hoe ik ze goed in het project moet zetten zodat iedereen de goede voor hem kan instellen/kan gebruiken/voor hem geselecteerd wordt.

Kan iemand me hiermee helpen?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Is afhankelijk van hoe je build.
Als je Maven gebruikt om te builden gaat het met wat mazzel automatisch goed. Als je Ant gebruikt voor je build moet je het platform configurabel maken en door iedereen apart laten configureren met een eigen config file of met een andere build parameter.

In Eclipse kan je de .classpath file niet inchecken in je source control zodat iedereen zelf zijn eigen classpath heeft. Of je kan alleen de compile dependencies in je classpath zetten van het project en de runtime dependecy van AWT in je run target opnemen. Je kan ook in je classpath een dependency op een CLASSPATH VARIABLE, opnemen. En in die variabele de AWT classpath definieren. Dan moet iedereen eenmalig die variabele definieren. Misschien gaat dit met Maven wel automagisch goed als je mvn eclipse:eclipse draait.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 23:15

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Is het niet gewoon een kwestie van alles in source control zetten, en dan per developer de juiste jars linken?
Macros schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:52:
In Eclipse kan je de .classpath file niet inchecken in je source control zodat iedereen zelf zijn eigen classpath heeft.
Dat gaat hier anders prima, die moet je expliciet ignoren als je dat niet wilt (waarschijnlijk afhankelijk van de gebruikte scm-plugin)

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat mij handiger lijkt is niet rechtstreeks de swt jars koppelen, maar je project afhankelijk maken van een swt project of een user library toevoegen. Iedereen kan dan zelf bepalen welke jars daadwerkelijk in dat project of in de user library gezet worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 23:15

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Janoz schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:27:
Wat mij handiger lijkt is niet rechtstreeks de swt jars koppelen, maar je project afhankelijk maken van een swt project of een user library toevoegen. Iedereen kan dan zelf bepalen welke jars daadwerkelijk in dat project of in de user library gezet worden.
Dat is ook wel mooi. Maar bij gebruik van een user library moet je wel opletten als je een nieuwe versie van swt wil gebruiken, dan moet iederen updaten.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoeft geen probleem te zijn wanneer je het (major) versienummer in de naam opneemt zoals bijvoorbeeld ook bij junit gebeurt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Hmm, dat afhankelijk maken klinkt interresant, zeker aangezien ik 3.6 dev of hoger wil gebruiken (windows 7). Ik zal er eens naar kijken.
Pagina: 1