RMA direct naar fabrikant sneller en beter?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor hier iedereen zeggen: RMA met die kaart. Ik veronderstel dat dat het terugbrengen is van je kaart naar de winkel.

MAAR

Is er een officiele weg dat men kan volgen om alles sneller te laten gaan? Vb formulieren van ATI of AMD?

Want de winkel test de kaart en zij zeggen kaart in orde... mar ze doen enkel benchmark en die werkt. Games willen ze niet uitproberen omdat dat tijdrovend is. Dan is het een driverprobleem en patat uw kaart na 4 weken terug.

Dus is er een officiele weg dat men kan volgen volgens ATI of AMD?

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:50
Met Ati/AMD heb je in principe niks van doen je zou wel kunnen proberen met de fabrikant van de kaart contact op te nemen. Enkele fabrikanten zijn bijvoorbeeld asus, sapphire, msi, xfx etc maar vaak zullen die je weer terug verwijzen naar de winkel waar je de kaart gekocht hebt.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
en wat heb je zelf getest en uitgesloten om zeker te weten dat de kaart stuk is? stuk is geen beeld of artifacts in de meeste gevallen, wie zegt dat het geen software probleem is?

je bent idd aangewezen op de wiinkel, als deze hem test en hij werkt, kan het natuurlijk ook aan je eigen pc liggen.

kom eens met een exac te probleem omschrijving, plaats je systeem specs e.d.,

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:44:
en wat heb je zelf getest en uitgesloten om zeker te weten dat de kaart stuk is? stuk is geen beeld of artifacts in de meeste gevallen, wie zegt dat het geen software probleem is?

je bent idd aangewezen op de wiinkel, als deze hem test en hij werkt, kan het natuurlijk ook aan je eigen pc liggen.

kom eens met een exac te probleem omschrijving, plaats je systeem specs e.d.,
Ik heb mijn systeem getest met andere kaart en alles werkt zonder problemen. Maw aan mijn systeem ligt het niet.

Ik krijg grijze of zwarte schermen, crashes, gamefreezes.... noem maar op... telkens op een willekeurig moment. Der is al topic hierover geopend met streepjesbehang. Ik krijg de kaart niet in orde dus ik wil ze terug sturen punt. Als mijn broodrooster niet werkt = terugsturen.

En als het softwarematig is dan ligt het aan ATI. En zij wachten al 3 maand na release met de exacte update/fix. Check et maar.

• nedernakker
heb je de kaart ook al getest in een andere pc? dat een andere kaart het wel doet wil niet zeggen dat de videokaart kaapot is, deze is kapot als hij het overal zo slecht doet, doet hij het in een andere pc wel, dan ligt het aan de combinatie van je hardware...

gezien de grijze schermen gaaat het om een HD5*** serie kaart?
gebruik je een gigabyte moederbord? laatste bios erop? nvidia kaart gehad hiervoor en zonder verse install de ati kaart gaan gebruiken? uberhaupt al een verse instal van windows gedaan? meerdere drivers getest?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:11:
heb je de kaart ook al getest in een andere pc? dat een andere kaart het wel doet wil niet zeggen dat de videokaart kaapot is, deze is kapot als hij het overal zo slecht doet, doet hij het in een andere pc wel, dan ligt het aan de combinatie van je hardware...

gezien de grijze schermen gaaat het om een HD5*** serie kaart?
gebruik je een gigabyte moederbord? laatste bios erop? nvidia kaart gehad hiervoor en zonder verse install de ati kaart gaan gebruiken? uberhaupt al een verse instal van windows gedaan? meerdere drivers getest?
1) ja een ASUS HD5870 kaart
2) gigabyte UD6 moederbord: Gigabyte 1156 GA-P55A-UD6 USB 3 SATA 3 1394
3) laatste bios = niet aan te raden aan te passen (heeft niets met kaart te zien)
4)nieuwe pc = geen vorige kaart
5) nieuwe pc met nieuwe windows 7 64bit
6)van driver 9.12 naar 10.0 naar 10.1 naar 10.1 hotfix naar beta 10.2 (in alle mogelijk combinaties, met driversweaper etc...)

In mijn neef zijn pc werkt hij ook niet degelijk. Ook crashes.

Dus specs:
windows 7 64b
Kingston 1600mhz ram DDR3
Gigabyte UD6
ASUS HD5870
850 Watt voeding (want dat zal wel uw volgende vraag zijn)

AJA: telkens ik na een crash uitzonderlijk toch naar windows geraak zie ik volgende foutmelding:
Windows had foutmelding in beeldscherm device en hersteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 14:21 ]

• nedernakker
ok, dan hebben we in een vogelvlucht wel bevestiging dat je genoeg onderzoek hebt gedaan.

ik weet niet op wat voor manier je contact hebt gehad met de winkel? ik zou ze iig even bellen en het verhaal uitleggen, ze zijn wettelijk verplicht je rma aan te nemen en hem serieus te behandelen. kan me niet voorstellen dat ze als je alles in een goed verhaal uitlegt ze het niet willen uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Jamaj, nu spreken ze dat er nieuwe fixen komen eind deze maand. Wanneer kan ik hem nu terugsturen en wanneer niet? Een produkt moet toch bij aankoop marcheren? en niet na weken wachten op een fix of andere?

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:17:
[...]

1) ja een ASUS HD5870 kaart
2) gigabyte UD6 moederbord: Gigabyte 1156 GA-P55A-UD6 USB 3 SATA 3 1394
3) laatste bios = niet aan te raden aan te passen (heeft niets met kaart te zien)
Ik heb een pc gebouwd voor mijn zus met dit moederbord, een i7 860 en een 5770. de Bios updaten van F3 naar F6 verhielp WEL alle problemen die ik ondervond met de kaart. waaronder een vergrote muiscursor en het vastlopen van de drivers. Ik zou dus toch even de bios updaten.....

Verwijderd

Topicstarter
Wel nu dat je dat zei heb ik het geprobeerd... ik sta op op versie F3 maar er bestaat geen hogere versie voor mijn bios met windows 7 64.... pfffff

Hoe heb jij dat gedaan????

• nedernakker
je bios heeft niks met je windows versie te maken he.. bios flash je dmv een usb stick nog voor je in windows zit..

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
udybees schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:25:
[...]

Ik heb een pc gebouwd voor mijn zus met dit moederbord, een i7 860 en een 5770. de Bios updaten van F3 naar F6 verhielp WEL alle problemen die ik ondervond met de kaart. waaronder een vergrote muiscursor en het vastlopen van de drivers. Ik zou dus toch even de bios updaten.....
vergrote muiscursor is verholpen door naar ik meen drivers 9.12 of 10.1 dus dat heeft imo niets met de bios te maken.

Toch kun je als je het aandurft de bios flashen maar als je het niet aandurft lijkt me dat de winkel het gewoon voor je moet/kan/wil doen. Zij leveren tenslotte je een brakke kaart, al hoewel je met deze gevallen niet geheel over brak kunt spreken.

Ik zelf heb hetzelfde probleem ook met mn 5770, strepen e.d. maar ik heb niet veel keus dan te wachten op andere drivers aangezien ik de kaart gewonnen heb en dus geen idee heb waar ik de garantie kan claimen.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Wat voor winkel is het? Internetshop of gewoon een fysieke winkel?

Fysieke winkel? Terug met je complete systeem, en de problemen laten zien, desnoods met het systeem van je neef erbij.

Een online shop gaat al lastiger worden. Hoe lang heb je de kaart? Kan hij nog retour? Leg de winkel anders uit dat je kaart defect is. Volgens mij moet de winkelier de eerste 6 maanden na aankoop aan kunnen tonen dat de kaart goed werkt. Als zij er zo van overtuigd zijn dat de kaart goed is, kunnen ze 'm ook prima even ruilen voor een andere. Lijkt me een kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:24:
Wel nu dat je dat zei heb ik het geprobeerd... ik sta op op versie F3 maar er bestaat geen hogere versie voor mijn bios met windows 7 64.... pfffff

Hoe heb jij dat gedaan????
kan via een usb stick of gewoon vanuit windows met @bios van Gigabyte zelf
http://www.gigabyte.com.t...d_newtech/tech_a_bios.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
Dutch Lion schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:41:
[...]

vergrote muiscursor is verholpen door naar ik meen drivers 9.12 of 10.1 dus dat heeft imo niets met de bios te maken.

n.
klopt, maar met dit bordje bleef ik deze problemen toch houden, zelfs met 10.1 bios naar F6 en het probleem was verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over de techniek, maar over service. Dat hoort in Shopping Forum.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1