Cooler op IBM harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb 2 IBM ata100 30Gb harde schijfjes, ik heb op elke schijf een cooler gemonteerd. Deze 2 extra coolers zorgen natuurlijk voor extra lawaai. Ik hoorde laatst dat deze IBM schijven geen cooler nodig hebben, ze zouden niet te warm worden indien er geen cooler opzit. Nu vraag ik me af... is dit zo?

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hu? sinds wanneer hebben hd's een koeler nodig? mijn ibm heeft al een paar maanden zonder koeler gedraaid... :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEHHH, een cooler is echt niet nodig hoor, het is alleen een extra (misschien gaat ie langer mee, alhoewel zonder koeling je HD ookwel 8-10 jaar meegaat).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik wil deze schijfjes wel wat langer blijven gebruiken dan een paar maanden eigenlijk, misschien wel een heel jaar :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
kweet niuet wat vor coolers je hebt, maar ik heb "just cool 600" en maken gen herry, en koelen wel, deze klik/schroej je op de print plaat zijde van je hdd, enne.. ik geef liever die 40.00 piek exra uit, dat is maar 105 van het totaal, en ik wil voor die 10% geen risico lopen!! en lawaai, nee die dingen hoor je niet, voedings fan maakt al meer lawaai.. en daarna komt mijn aplha met ystech fan >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

ik heb pas ook een hdd cooler gekocht(Iceberg Cooler) en ik hoor 'm niet, ik zou de coolers erop laten zitten, leven je hdd's weer een jaar langer :)

Verwijderd

Je zou voor de grap eerst even aan je hd moeten voelen als ie een tijdje gedraaid heeft. De mijne was namelijk nog steeds lauw en verre van warm, dus cooling van die IBM's (75 GPX) is niet echt noodzakelijk.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Mijn 46,1 GB IBM blijft lauw, een cooler is volstrekt overbodig.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 18:01

4POX

Everybody is wired

Die van mij zijn ijskoud.. Tja.. heb er per ongeluk coolers bijgekocht

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1