DVD brander herkent geen DL disks meer

Pagina: 1
Acties:

• D_Dragon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2022
Halverwege een stapel DL disks werden deze niet meer door de DVD brander herkend (zowel niet door Imgburn als door Nero). Nieuwe brander gekocht en ingebouwd, maar nog steeds werden de DL disks niet herkend (enkel laags nog steeds wel). Deze schijf in mijn macbook gebrand, deze leverde ook problemen op (werd in eerste instantie wel herkend). Ik vermoede dus een serie DL disks die niet helemaal goed waren. Van een stapel van 25 schijven werden er één of hooguit twee wel herkend. Alle schijven die niet herkend werden heb ik vervolgens (helaas blijkt achteraf) gedumpt.

Nieuwe DL disks gekocht maar ook deze werden niet herkend. Op de macbook zijn deze wel goed te branden. Drives in W7HP64NL verwijderd en weer toegevoegd levert geen resultaat op. Stuurprogramma's bijwerken ook niet (heb al de laatste versie). Als ik VMWare (W7HP64NL) op deze machine opstart, dan worden daarbinnen de DL disks weer wel herkend en goed gebrand.

Opnieuw installeren van W7HP64NL zal ongetwijfeld dit probleem oplossen (voor hoelang?), maar dan moet ik weer alle andere software ook gaan installeren en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten (als het moet, dan moet het, maar liever niet).

Iemand enig idee wat ik aan dit probleem kan doen (zonder herinstallatie vanzelfsprekend).

Bij voorbaat dank,

Theo