[PHP] Printen via verschillende lades

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Beste Devvers,

Ik werk bij een computer winkel. We werken daar nog met een reparatie database die gebouwd is in Access. In principe werkt dit heel goed, alleen wanneer mijn baas wat wil uitbreiden moet hij hulp inschakelen van de bouwer, wat voor hem erg duur is. Nu heeft hij mij gevraagd om de reparatie database webbased te bouwen. Ik loop echter tegen een probleem aan:

Wanneer er een reparatie wordt toegevoegd, krijgt de klant een afhaalbewijsje mee. Dit is een geel A4-tje (lade 2). Tevens wordt er een wit A4-tje uitgeprint (lade 1) als werkbon voor ons zelf. Wanneer de reparatie is afgehandeld, wordt er een groen A4-tje uitgeprint (lade 3). Hierop staan de totale kosten en de bevindingen tijdens de reparatie.

Nu kan ik met PHP printen door middel van de printer_open(); functie. Echter, deze functie print altijd uit via lade 1 (A4-wit). Nu heb ik verschillende printers aangemaakt (HP_WIT, HP_GROEN, HP_GEEL). In princiepe dezelfde printer, maar dan 3x geïnstalleerd. In de drivers heb ik de juiste lade geselecteerd.

Wat ik ook doe, hij blijft printen via lade 1 (wit dus). Weet iemand een optie om in PHP de lade te kunnen selecteren? Ik heb 2 dagen gegoogled maar ik kom het niet tegen. Anyone?

Alvast bedankt,
Jeff

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
De browser het printen laten afhandelen?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat lijkt me niet mogelijk. Printerondersteuning in PHP is niet dermate geavanceerd.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Weet je zeker dat je de "printing defaults" hebt aangepast per geinstalleerde printerdriver? En niet alleen de printer instellingen, ik heb hier zelf een keer een half uur naar lopen zoeken. Ik dacht namelijk dat het aanpassen van de instellingen van de printer vanuit het "printers and faxes"-scherm genoeg was, echter is er dus een knop voor "printing defaults". (Dit geldt natuurlijk als je in de webbased applicatie in Windows draait)

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MIsschien kun je een PDF genereren en die laten afdrukken door een extern programma of library?

• Exception
Arie- schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:20:
Weet je zeker dat je de "printing defaults" hebt aangepast per geinstalleerde printerdriver? En niet alleen de printer instellingen, ik heb hier zelf een keer een half uur naar lopen zoeken. Ik dacht namelijk dat het aanpassen van de instellingen van de printer vanuit het "printers and faxes"-scherm genoeg was, echter is er dus een knop voor "printing defaults". (Dit geldt natuurlijk als je in de webbased applicatie in Windows draait)
Ja ik heb echt de "printing defaults" aangepast per driver. We draaien Windows 7 Professional.
Johnsel schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:02:
De browser het printen laten afhandelen?
Dit is ook een optie, maar het mooiste zou toch echt zijn om met één druk op de knop de juiste papieren uit te kunnen printen, zonder dat de webbrowser daar verder tussenkomt.
JanDM schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:20:
MIsschien kun je een PDF genereren en die laten afdrukken door een extern programma of library?
Ik ga hier nog even naar kijken! Bedankt voor de tip!

Mocht iemand nog ideeën hebben, hoor ik dat graag!

Bedankt

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:12

Matis

Rubber Rocket

Mijn tip is (net als JanDM) om een PDF te genereren en dat aan de gebruiker te serveren. De gebruiker kan dan desgewenst het document opslaan en/of het afdrukken om het mee te nemen naar de winkel etc.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
PHP is server-side scripting, dus je kan per definitie aan de gebruikerskant niks laten gebeuren. Dit zou dan via HTML of javascript moeten gedaan worden welke beide geen mogelijkheden hebben om automatisch een lade/printer te kiezen.

De enige manier wat zou kunnen werken wat ik me zo 123 kan bedenken is via een custom ActiveX control.

Om vanaf de server te printen zou je kunnen denken aan een simpel (vb.net?) programmatje wat gewoon een bestandje opent en afdrukt, dat bestandje kan dan bijv een pdf zijn, en die kun je dan wel in PHP maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
Het is de bedoeling dat de PHP-server in het zelfde netwerk draait als waarin de PC's hangen (zoals de PC op de reparatiebalie) die de A4-tjes uitprinten en de printers zelf. Het is alleen voor intern gebruik. Het enige wat ik dus wil doen is een printcommando naar de printer sturen om de A4-tjes uit te printen via de juiste lade. Dit wil ik het liefst met 1 druk op de knop. Zie het als een bonnetje bij de kassa.

[ Voor 4% gewijzigd door Exception op 12-02-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik weet niet of het mogelijk is hoor, maar als PHP het zelf niet kan (wat ik me toch echt wel heel erg voor kan stellen :P ), dan kan je er toch een PDF-je van maken, dit opslaan op een locatie en dan door een shell command een print opdracht van dat PDFje geven ? Lijkt mij dat je dan wel de juiste la in moet kunnen stellen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Apen-nootjes op 12-02-2010 12:58 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als je iets met VB wilt doen, wat vrij simpel moet zijn, moet je wrs naar SendKeys kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

flashin schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:07:
Als je iets met VB wilt doen, wat vrij simpel moet zijn, moet je wrs naar SendKeys kijken.
Ik zou deze tip niet opvolgen, vooral de 'SendKeys' gedeelte.
Print het buiten php om gewoon volgens de normale print (API) methodes.

http://xyproblem.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En waarom dan wel niet Daniel?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

Omdat je voor visual basic gewoon via Printer.PaperBin de lade kan kiezen en kan printen.

En vanwege deze toepasselijke quote:
The reason "SendKeys" should not be used in any program is two-fold:

* You can't "Direct/Control" where the KeyPress events are going to go. They will only goto the Active window - which can switch at a moments notice via another window "notifying" or an alt+tab, or a myriad of other reasons. You can "SetActiveWindow" but it can lose focus as said in the previous sentence.
* You can't send Non-Printable Characters or Unicode text... not really functional, eh?

http://xyproblem.info/

Pagina: 1