Toon posts:

Twee weken ingeschreven regel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om langs de twee weken ingeschreven regel te komen? Ik begrijp wel waarom de regel er is, in verband met spambots of dergelijk, maar verder zie ik niet waarom het nuttig is.

De reden hiervoor is dat Ik graag een shop review wil schrijven over Yorcom waar ik onlangs een slechte ervaring mee heb gehad na het aanschaffen van een ASUS EEE 901 (aftersales).

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:32
Ik denk dat deze regel mede is ingevoerd om te voorkomen dat mensen zich na een slechte ervaring met een shop zich inschrijven, een negatieve shopreview schrijven en daarna nooit meer terugkomen.

Dus ik gok dat dit niet gaat gebeuren...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, of dat shops met een soort spamaccountje zichzelf nogal in het zonnetje zetten.
Nu moet daar echt even iets meer moeite voor gedaan worden.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Verwijderd

Topicstarter
MuddyMagical schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:58:
Ik denk dat deze regel mede is ingevoerd om te voorkomen dat mensen zich na een slechte ervaring met een shop zich inschrijven, een negatieve shopreview schrijven en daarna nooit meer terugkomen.
Dus daarom is de mening van mensen die nooit meer terugkomen niets waard? 8)7

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:16:
[...]

Nee, dat begrijp je verkeerd. Er zitten meer voordelen dan nadelen aan dit systeem. You do the math.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Naast natuurlijk die anti-spambot/nep-reviews natuurlijk.

Mensen die even hun gal willen spugen vanuit een impuls actie proberen dat op zoveel mogelijk sites kenbaar te maken. Zo'n regel hou je simpel de 'one day flies' buiten de deur, zie de 2 weken als 'cooldown' periode na een slechte ervaring.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:14
[...]

Of die mening niets waard is valt te betwisten, maar zo'n mening is in elk geval niet interessant. Als ik meningen wil lezen van mensen waar ik nul komma nul achtergrond bij heb, dan ga ik wel naar kieskeurig.nl.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben het met jullie eens. Bedankt voor jullie reacties. En tot over 2 weken! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd net gebeld door Yorcom, blijkbaar hebben ze dit topic gelezen. Ik heb de situatie uitgelegd (als hieronder staat beschreven) en dit begrepen ze ook wel maar er worden geen garanties gemaakt voor veranderingen in de toekomst. In elk geval, ik ga geen producten meer kopen bij Yorcom en ik had beter de recensies over Yorcom op Tweakers moeten lezen. Er zijn genoeg concurrende bedrijven die dezelfde producten aanbieden voor een lagere of gelijkwaardige prijs met wel uitsluitend goede reviews over aftersales.

Voor Yorcom dan even, dit is wat ik ga schrijven over after sales:
Ik had een netbook ontvangen waarvan de hardeschijf het niet meer deed. Geen probleem, want daar kan Yorcom ook niet aans doen. Echter, aan de RMA procedure wel. Die ging met veel problemen. Volgens hun eigen algemene voorwaarden vervangen ze kapotte hardware binnen 5 dagen. Daarvoor moest ik wel eerst (quote) "het product zo compleet mogelijk opsturen". Ik had de doos toen al weggegooid en die heb ik daarom niet mee terug gestuurd. Bij Yorcom accepteerde ze dit niet. De originele doos moest maar opgestuurd worden of zij konden het product alleen repareren (wat neerkwam op opsturen naar ASUS). Dit wou ik niet, omdat zij zelf een vervangend product binnen 5 dagen beloven. Dit heb ik daarom ook geëist. Bij Yorcom wilden ze dit echter toch niet doen zonder originele doos. Om meer problemen te voorkomen heb ik de doos uit het vuilnis gehaald en apart opgestuurt. Hierop wilde Yorcom gelukkig wel het aankoopbedrag vergoeden. Ik ben erg ontevreden dat Yorcom zeurde om een doos van 2 euro als je een product van 250 euro koopt. Om deze reden vind ik dat de service bij Yorcom beneden de maat is en vooral kortzichtig is. De klant is zeker niet koning bij Yorcom.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 17:35 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit gaat over de ShopSurvey en dat valt onder PW dus ik geef het topic een zetje die kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorcomTeam
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:33:
Ik werd net gebeld door Yorcom, blijkbaar hebben ze dit topic gelezen. Ik heb de situatie uitgelegd (als hieronder staat beschreven) en dit begrepen ze ook wel maar er worden geen garanties gemaakt voor veranderingen in de toekomst. In elk geval, ik ga geen producten meer kopen bij Yorcom en ik had beter de recensies over Yorcom op Tweakers moeten lezen. Er zijn genoeg concurrende bedrijven die dezelfde producten aanbieden voor een lagere of gelijkwaardige prijs met wel uitsluitend goede reviews over aftersales.

Voor Yorcom dan even, dit is wat ik ga schrijven over after sales:

[...]
Beste Jos,

We vinden het erg vervelend dat u nog steeds geen goed gevoel heeft bij de afwikkeling.
Wij hebben voor u de best mogelijke oplossing beschikbaar gesteld, en dit was ook de oplossing waar u om vroeg.
Wij vroegen om de doos omdat wij deze zelf natuurlijk niet kunnen produceren.
Daarbij is het natuurlijk raar om de laptop aan een nieuwe eigenaar te verkopen in een plastic zakje.
Daarbij heeft u per telefoon aangegeven dat het een probleem was omdat de doos "enorm beschadigd" was en in al bij het vuil lag.
Na een klein onderzoekje op internet bleek echter dat u gepost had dat u de doos bewaard had.
Ik quote : "Yorcom says they can't give my money back if I DONT PROVIDE THE ORIGINAL BOX. I'm pissed. Luckily I saved the thing, but shipping is 10 eu.".
U had dus eigenlijk direct de doos mee kunnen sturen, en dan had u niet nogmaals verzendkosten hoeven maken.
Daarnaast krijgt u van ons ook nog de kosten van de 1e verzending(de laptop) terug.
Hier doen wij niet moeilijk over omdat wij dit voor u ook een vervelende situatie vinden.

Als een laptop na 2 uur na aankomst defect raakt verwachten wij dat het product nog compleet is.
Het is natuurlijk een ander verhaal als de laptop al ouder was geweest. Maar dan komt de laptop ook niet in aanmerking voor creditering maar gaan wij een laptop opsturen voor reparatie.
Wij zien op dit moment ook meerdere negatieve reacties van u op internet verschijnen waar in ook dingen staan die niet op de waarheid zijn berust.
Wij zijn van mening dat de vraag naar de doos en de afhandeling meer dan correct is.

Mocht u nog vragen hebben of hier op willen reageren dan kan dat uiteraard door telefonisch contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Yorcom Computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben erg ontevreden dat Yorcom zeurde om een doos van 2 euro als je een product van 250 euro koopt.
Al was het 2500 euro, de logica en advies is al jaren dat je altijd de doos zeker tijdens de eerste maanden het beste kan bewaren, juist voor zulke issues.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het sowieso niet zo dat je bij een aankoop allereerst dient te controleren of alles aanwezig is en correct lijkt te werken.

Als je met een losse laptop terug naar een winkel zou gaan zou ik het ook logisch vinden dat ze hem opsturen voor reparatie i.p.v. dat ze hem direct omruilen. Dozen van notebooks bevatten de serienummers, je kan niet zomaar een notebook in een andere doos stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

YorcomTeam schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:26:
Wij vroegen om de doos omdat wij deze zelf natuurlijk niet kunnen produceren.
Daarbij is het natuurlijk raar om de laptop aan een nieuwe eigenaar te verkopen in een plastic zakje.
Was de laptop nou wel of niet stuk? Als die stuk is maakt een ontbrekende doos ook niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk een goede les voor TS: Bewaar de originele verpakkingen voor minstens de duur v/d garantie.

Nu heeft TS dat niet gedaan en gaat moord & brand op dit topic schreeuwen. Maar goed dat T.net die 2 weken heeft ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
[...]
Na een klein onderzoekje op internet bleek echter dat u gepost had dat u de doos bewaard had.
Ik quote : "Yorcom says they can't give my money back if I DONT PROVIDE THE ORIGINAL BOX. I'm pissed. Luckily I saved the thing, but shipping is 10 eu.".
*grinnik*

Als dat klopt (linkje?), probeert Manadar hier dus zijn eigen incompetentie af te reageren door een shop zwart te maken. Toch fijn dat er dan een 'twee weken ingeschreven'-regel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe kan dat nu weer het probleem van de klant zijn? Dat is het probleem van de ondernemer.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 12-02-2010 11:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 15:25
laat nou net dat die 2 weken ook de tijd zijn dat je je doos moet bewaren, om hem in orginele staat te kunnen retourneren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door aegis op 12-02-2010 11:56 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gunner schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:54:
Hoe kan dat nu weer het probleem van de klant zijn? Dat is het probleem van de ondernemer.
Lijkt me meer dat het als soort van sidenote wordt aangehaald, verder in de tekst wordt het ook niet meer aangehaald.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:47:
Gelijk een goede les voor TS: Bewaar de originele verpakkingen voor minstens de duur v/d garantie.

Nu heeft TS dat niet gedaan en gaat moord & brand op dit topic schreeuwen. Maar goed dat T.net die 2 weken heeft ingesteld.
Dat niet alleen, maar dat yorcom ook een reactie geeft. Anders bleeft het enkel zijn kant van het verhaal, nu blijkt er toch iets meer te zijn dan de schuld van 'die boze webwinkel'.

[ Voor 45% gewijzigd door SinergyX op 12-02-2010 12:06 ]

Pagina: 1