• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Beste mede-Guru's van Tweakers,

Omdat ik er zelf niet uitkom; hoop ik hier een beetje advies te krijgen over een klein probleem waar ik tegen aan ben gelopen.

Binnenkort gaan mijn collega en ik beginnen met de verhuizing van Windows XP naar Windows 7 op de werkvloer. De basisinstallatie zelf is makkelijk te regelen; het probleem ligt echter bij de Documenten. Tot heden worden deze gewoon op de server opgeslagen door de 'My Documents' map te verwijzen annex verplaatsen naar de bijbehorende gebruikersmap op de server. Nu heb ik gezien dat dit hele systeem weer anders is (Windows Vista is hier immers overgeslagen) dan in XP. In 7 worden er ook bibliotheekmappen gebruikt en staan de persoonlijke mappen weer één map van de gebruiker.

Omdat het in XP slechts een kwestie van een paar keer klikken; vermoed ik dat het in Windows 7 wat meer werk zal opleveren. Daarom vraag ik; hoe kunnen wij zo goed mogelijk hetzelfde effect krijgen als in XP?

Is het de bedoeling dat we eerst een default gebruiker aanmaken en via de 'ProfileList' key in het Register naar de servermappen laten verwijzen of iedere gebruiker handmatig instellen op de bijbehorende map?

Als ICT'er zijnde, ben ik er wel van overtuigd dat het geen hobbelige weg naar Rome is; maar ik wil het op de juiste manier vastleggen op papier. Daarom vraag ik het hier.

(Mods: Mocht het onderwerp irrelevant aan het sub-onderwerp zijn; dan hoor ik dat graag)

[ Voor 3% gewijzigd door RavonsDaro op 11-02-2010 10:22 ]

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Hi Guru ;)

Ik draai thuis sinds enkele dagen op Windows 7 (ook overgestapt van XP) en stootte al snel tegen wat jij dus ook hebt :)

Voor zover ik het uitgezocht heb, kan je de locaties van je bibliotheek beheren, en dus jouw map op de server aan de desbetreffende 'bibliotheek' koppelen.

Dat is althans wat ik thuis gedaan heb, en ik heb het idee dat dat de juiste manier is :)

Meer informatie over bibliotheken hiero

[ Voor 2% gewijzigd door Droomygirl op 11-02-2010 10:34 . Reden: typos ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan ook de lokaties van de "My ...." veranderen in eigenschappen, tabblad 'location'.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 11-02-2010 10:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Is het dan niet zo dat je dan direct gezeur krijgt zodra een andere gebruiker zich inlogt? Ik neem aan dat de 'profielen' hier ook problemen kunnen opleveren.

Oh ja; ik heb zelf al eens een map toegevoegd aan de bibliotheekmap; toen kreeg ik echter wel een error dat deze map niet geindexeerd was. Zou dit kunnen komen omdat ik de Indexing service heb uitgetrapt op mijn testcomputer? We zijn er vanuit gegaan dat dingen zoals Indexing en Superfetch toch weinig baat zullen hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door RavonsDaro op 11-02-2010 10:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
RavonsDaro schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:48:
Is het dan niet zo dat je dan direct gezeur krijgt zodra een andere gebruiker zich inlogt? Ik neem aan dat de 'profielen' hier ook problemen kunnen opleveren.
Libraries en 'My documents' zijn per account gebonden. Anders zou het ook niet de oude prefix "Mijn" documenten hebben he ;)
Oh ja; ik heb zelf al eens een map toegevoegd aan de bibliotheekmap; toen kreeg ik echter wel een error dat deze map niet geindexeerd was.
Zou dit kunnen komen omdat ik de Indexing service heb uitgetrapt op mijn testcomputer?
Dat, of het is een netwerklokatie op een server zonder OpenSearch-compatible index.
We zijn er vanuit gegaan dat dingen zoals Indexing en Superfetch toch weinig baat zullen hebben.
Slim.
Gewoon dingen uitzetten zonder onderzoek doen en er vanuit gaan dat jij het beter weet voor je gebruikers.
Misschien wel eens stilgestaan bij het punt dat jouw mensen ook daadwerkelijk iets willen VINDEN? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Slecht geslapen, alt-92? Ik dacht dat moderators wel wat aardiger om de bocht mochten komen. En bij Windows XP had je die services ook niet nodig om iets te VINDEN, zoals jij het benadrukt. Wij zijn namelijk niet van plan om om de half jaar een harde schijf te vervangen die door die services continu mocht gaan werken terwijl dat niet nodig is.

Beoordeel alsjeblieft niet zonder enige kennis van over hoe wij onze werkzaamheden uitvoeren; want wij doen wel degelijk onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
RavonsDaro schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:53:
Slecht geslapen, alt-92? Ik dacht dat moderators wel wat aardiger om de bocht mochten komen.
Ik draai liever niet om de hete brei heen :)
En bij Windows XP had je die services ook niet nodig om iets te VINDEN, zoals jij het benadrukt.
Maar we hebben het hier niet over XP is het wel? :)
Wij zijn namelijk niet van plan om om de half jaar een harde schijf te vervangen die door die services continu mocht gaan werken terwijl dat niet nodig is.
Overdrijven is ook een kunst :)
Alsof desktop harddisks sinds 2006 (Vista) opeens een waarneembaar groot verschil in uitval laten zien.
Van het gebruiken van een index server (en niet de lokale index wat jij denkt) gaat je client harddisks niet stuk hoor.
Beoordeel alsjeblieft niet zonder enige kennis van over hoe wij onze werkzaamheden uitvoeren; want wij doen wel degelijk onderzoek.
Op de een of andere manier heb ik daar zo m'n twijfels bij als ik je reactie zo zie. De Desktop Search van Windows 7 (Windows Search 4.0 gebaseerd) kan namelijk ook gebruik maken van Indices op een fileserver bijvoorbeeld om je bestanden op shares terug te vinden.
En dat hoeft dan niet eens een windows fileserver te zijn, zelfs een custom OpenSearch compatible oplossing is voldoende.
En als je Sharepoint hebt draaien is ook dat in de client index mee te nemen.

Als je bewust een performance hit wil genereren tegen je netwerk voor elke zoekopdracht: leef je uit. Ik heb juist bewust de Index inclusief management GPOs aanstaan.

Speaking of GPO's : Wat jullie willen bereiken is Document Redirection, en dat kan je keurig met Group Policies regelen zonder allerlei ranzige registry hacks in ProfileList uit te voeren die totaal niet nodig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 12-02-2010 13:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1