Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik had een vraag, misschien dat iemand het me kan vertellen.

Situatie : Standard WinXP Professional SP3 met 2 gebruikersaccounts, namelijk: administrator en: gebruiker
Administrator is dus lid van de groep administrators, en gebruiker is lid van gebruikers.
Nu is het zo dat als er bv. een usb stick in de pc gestoken wordt wanneer GEBRUIKER is ingelogd, de pc vraagt om administrator rechten.

Ik wil niet dat gebruiker lid is van de groep administrators, maar ik wil WEL dat de gebruiker zonder admin rechten hardware kan installeren.

Waar stel ik dit in ? Via GPedit ?en zo ja, onder computerconfig of onder user config ? of zit ik op de verkeerde weg.
Bedankt iig.

Verwijderd

Heb je zelf al gezocht? Volgens mij is het namelijk gewoon te vinden...
Even een voorbeeld: Lang leve Google!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niet geholpen. Krijg nog steeds zo'n melding. (het is niet deze hardware die in dit plaatje staat)

Maar het gaat niet alleen omusb sticks. ook om muizen, wireless netw. adapters etc...

Afbeeldingslocatie: http://www.chm.bris.ac.uk/pc/managed_pcs/images/arotf.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 10:30 ]

Verwijderd

Dan nog blijft het wel vreemd dat ik meer dan genoeg kan vinden als ik hierop zoek, en jij blijkbaar niet?

edit: Misschien ook even interessant om te vertellen waarom je dit wilt, dus waarom ze wel alle hardware mogen installeren maar geen administrator mogen zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 10:34 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet wil dat ze (leerlingen) wachtwoorden kunnen veranderen van mijn lokale administrator account etc.

Ben nu aan het googlen met deze phrase: http://www.google.nl/#hl=...0&sa=N&fp=90e89663fd33f02

Verwijderd

Topicstarter
Ze mogen bv wel draadloze adapters installeren om wireless te kunnen connecten en der eigen superdeluxe gaming supermouses aansluiten wat mij betreft.

Verwijderd

Dat gaat in ieder geval de goede kant op qua phrase, ik zou persoonlijk nog even de "windows xp" tussen aanhalingstekens zetten, zodat je resultaten iets nauwkeuriger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit.. mocht iemand nog iets te binnen schieten of tegenkomen, hartstikke bedankt alvast voor je hulp.
Pagina: 1