Hallo allemaal,
ik heb een tijdje geleden 2 Dell PowerEdge R200 servers gekocht, welke ik binnenkort in een datacenter wil gaan plaatsen. Een vriend van me kwam met een redundant opstelling en daarover heb ik reeds advies gevraagd op WebHostingTalk in http://www.webhostingtalk...location.html#post1105796.
Ik ben best handig met desktop computers, maar heb geen ervaring met servers. Ik voelde eerst veel voor de suggestie van Mark17 (in de gelinkte post), maar denk dat dit toch te complex voor me is, voornamelijk dat mirroren van de servers hd's en heartbeat zegt mij niet veel. Ik ben van plan om de initieele setup zelf te doen (ESXi 4.0 installeren, OS Installeren, Drivers installeren, Updates uitvoeren, Roles installeren) en hierna een server engineer in te huren om alles na te lopen en te tweaken.
Ik vraag me dus af wat voor setup jullie zouden realiseren om flexibel de hardware zo goed mogelijk te benutten.
Hardware
ik heb een tijdje geleden 2 Dell PowerEdge R200 servers gekocht, welke ik binnenkort in een datacenter wil gaan plaatsen. Een vriend van me kwam met een redundant opstelling en daarover heb ik reeds advies gevraagd op WebHostingTalk in http://www.webhostingtalk...location.html#post1105796.
Ik ben best handig met desktop computers, maar heb geen ervaring met servers. Ik voelde eerst veel voor de suggestie van Mark17 (in de gelinkte post), maar denk dat dit toch te complex voor me is, voornamelijk dat mirroren van de servers hd's en heartbeat zegt mij niet veel. Ik ben van plan om de initieele setup zelf te doen (ESXi 4.0 installeren, OS Installeren, Drivers installeren, Updates uitvoeren, Roles installeren) en hierna een server engineer in te huren om alles na te lopen en te tweaken.
Ik vraag me dus af wat voor setup jullie zouden realiseren om flexibel de hardware zo goed mogelijk te benutten.
Hardware
- 2x - Dell PowerEdge R200 (X3320 - Quadcore @ 2.5Ghz)
- 2x - 8GB ECC DDR2
- 2x - SAS 6iR RAID Controller
- 2x - 2 x Seagate Cheetah T10 15KRpm SAS 146GB (in RAID1)
- 2x - DRAC 4/P HJ866 Remote Management card (PCIX)
- 2x - 2 x Gigabit Ethernet NIC + 1 x DRAC 4/P NIC
- Website hosten (DotNetNuke, SQL Server 2008 Express)
- Server Applicatie hosten (licensing/activatie, updates, error handling, messaging) - gebruikt SQL Server Express 2008 database.
- ? SMTP server ? - Ik doe de mail via Gmail, maar heb een externe SMTP nodig om "@gmail.com" te kunnen verbloemen (dmv. "send on behalf of").
- OS wordt Windows OS. Ik neig naar Server 2003, omdat ik niet inzie wat Server 2008 voor voordelen in een kleine setup als mijne meebrengt en wel een grotere footprint heeft.
- Virtualisatie wil ik waarschijnlijk wel toepassen. Dit lijkt me handig omdat ik op die manier naast de productieomgeving ook een testomgeving zou kunnen realiseren en de flexibiliteit spreekt me aan (als 1 server hardware aanpassing nodig heeft, image op andere server opstarten en geen downtime). Daarentegen vraag ik me af of ik in staat ben Mark17's suggestie te realiseren (het mirrorren van de HD's van de servers (onderling dan, want RAID1 is niet zo moeilijk), heartbeat etc.). Op desktop werk ik al veel met VMWare Workstation, dus helemaaaal groen ben ik ook niet. ESXi 4.0 heb ik er al opgezet, maar mocht dat niet gewenst zijn, is dat er uiteraard zo weer af.