Anoniem: 344884

Topicstarter
Hey,

ik heb net een nieuw systeem gekocht en ben alles aan het inbouwen, dit ging goed tot ik bij de videokaart aan kwam. Ik prikte hem erin en hoorde klik, het probleem is dat ik een halve centimeter ruimte heb tussen me kast en de bovenkant van videokaart. (kast ligt op zijn kant btw.) Onder bij het moederbord zit ie wel netjes tegen de kast.

heb als volgt ingebouwd:
- Afstandsbusjes in de kast geschroefd
- Moederbord in de kast bevestigd
- Videokaart erin geprikt

Gebeurd dit vaker en moet ik de kast verbuigen tot het wel past? Ben ik wat vergeten? Of word terug naar de winkel omdat me kast krom is?

Thermaltake Armor VA8000BWS
Asus P6T SE
Club 3D HD5850

alvast bedankt.
ps. ben nieuw met forum :$ dus sorry voor n00bbie fouten

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 16:10

ToeingTheLine

Mask of sanity

Hey Sjonny, welkom op GoT.

Ik kan niet goed uit je verhaal opmaken waar nou precies de ruimte tussen je kast en de videokaart zit. Bedoel je de zijkant van de videokaart, waar de connectors zitten en het schroefgat? Dat hij dus niet de achterkant van je kast aanraakt? Als je er een foto van zou kunnen maken zou dat het probleem een stuk ophelderen!

Life is what you others make it.

• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 18:31
Hoi Johnny,

op de site van club 3d zie ik in de specificaties dat de kaart de volgende afmetingen heeft
Card Size: 242*98*38 mm

in de pricewatch zie ik de afmetingen van je kast
Breedte 220mm, Diepte 560mm, Hoogte 530mm

dat zou dus makkelijk moeten passen. je vraag is inderdaad makkelijker te beantwoorden als je een foto kunt maken van de situatie.

Topicstarter
zou graag een foto willen plaatsen maar heb geen idee hoe ik dat doe

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 344884 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:22:
zou graag een foto willen plaatsen maar heb geen idee hoe ik dat doe
Ergens uploaden en dan kun je die url hier posten tussen [img][/img]-tags.

Zit de kaart wel helemaal netjes in het slot?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Upload je foto ergens (ruimte die je hebt gekregen van je provider of een gratis plaatjeshost) en gebruik dan de volgende code; [img]hier de link naar het plaatje[/img]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• D4NG3R
  • Laatst online: 12:12

D4NG3R

kiwi

:)

Upload je plaatje naar een site als www.photobucket.com of www.imageshack.us (bij de 2e hoef je geen account aan te maken) en plaats daarna je plaatje als
code:
1
[img] Link [/img]
*

Ik ga ervanuit dat je deze kast hebt? pricewatch: Thermaltake Armor VA8000BWS

Beetje vreemd want het lijkt plexiglas aan de zijkant te zijn, wat niet echt buigt.

*Hoe doen jullie admin's dat toch xD een post zonder BB code.. Of is dit een admin-only optie?

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2010 17:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hier heb ik dat ook hoor wat jij beschrijft :>

Als je de situatie kent dan weet je wat hij bedoeld ;)

Ik heb een CM Stacker(die oude ja!) Ook een mobo wat perfect past... Maar de graka's die ik heb geprobeerd passen allemaal net niet :+ Beetje doordrukken en het gaat hier perfect.

Geteste graka's: Nvidia 7800GTX, 7600GS Ati 3850, 3650

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Heb het met een Gigabyte kast, gebruikte gewoon de afstandbusjes die bij de kast hoorde. Had iets van 3 á 4 mm speling tussen het schroef gedeelte van de kast en het metalen achterplaatje van de kaart.

Ga nou niet hard doorduwen of proberen het schroefje zo strak mogelijk vast te draaien, de druk die dan ontstaat zal het moederbord niet prettig vinden.

Het kan ook zijn dat het afstandbusje in de buurt van je videokaart net een tikkie langer is dan de andere afstandbusjes. Dan komt het moederbord op die plek hoger te zitten.

Zou je even kunnen nakijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Plakjekaas op 11-02-2010 17:42 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

D4NG3R NL schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:30:
*Hoe doen jullie admin's dat toch xD een post zonder BB code.. Of is dit een admin-only optie?
Nee, dat is niet admin only, kwestie van je tags kennen.
gebruik de norm-tag ;)

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/6681/situatie.jpg

bij het groene pijltje sluit ie wel aan en bij het rooie niet.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik denk dat je kast dan niet goed is.

Heb je een winkelhaak of geodriehoek bij de hand? Dan kun je kijken of dat deel van de kast wel een hoek van 90 graden heeft ten opzichte van kant waar het moederbord aan vast zit.

En anders moet je de bracket van de videokaart controleren daarop.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• D4NG3R
  • Laatst online: 12:12

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 344884 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:09:
Lijkt erop dat de kast IDD verbogen is..

Als het makkelijk terug te buigen is, doen.. Als het niet wil, terugsturen!

Edit: Kan je mischien twee extra foto's maken.. 1 van je videokaart los op tafel ofzo, en 1 van dat stukje van je kast zonder videokaart? Een bekende van mij heeft eergister een HD5870 binnengekregen waarvan het metaal licht verbogen bleek te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2010 18:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 14:45
Oh dat dat had ik ook met mijn 2900xt toendertijd.
De kast had ik al heel lang, dus die kon niet meer terug...
Daarom had ik de bracket van de kaart een beetje gebogen totdat het wel boven het schroef gat zat.
Maargoed eigenlijk is 1 van de 2 niet helemaal goed uitgelijnd.

Computer says no

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gewoon een beetje aanduwen, dan past het prima. Zo heel groot is die speling nu ook weer niet.

• Plakjekaas
Nu zie ik wat je bedoel, heb het ook met mijn Armor.

De achterkant van je kast kan je los schroeven, dan kan je proberen om 'm recht te buigen.
Mij is dat niet zo heel goed gelukt en gebruik nu die klemmetjes (dat groen/paarse ding) om de videokaart goed vast te zetten.

Topicstarter
Is het een veel voorkomend probleem met de Armor? Me videokaart is te groot dus kan de paars en groene klemmetjes niet gebruiken.

• Plakjekaas
Anoniem: 344884 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:35:
Is het een veel voorkomend probleem met de Armor? Me videokaart is te groot dus kan de paars en groene klemmetjes niet gebruiken.
Misschien ik weet het niet. Het enigste wat je nog kan doen is de achterkant los schroeven, het moederbord moet er dan misschien wel even uit de kast. En proberen 'm weer recht te buigen.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-07 15:26
gewoon wat verbuigen, schroef erin en klaar.
je ziet de schroefgaten in de kast nog net zitten door de gaten van de 3d kaart heen dus moet makkelijk kunnen.
had die speling ook met mn gtx285.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Zijn het niet die metaale stripjes die onderaan verder aangedrukt zijn als bovenaan? Ik had hier ook last van, ik heb toen gewoon wat meer kracht gezet en hem vast geschroeft.

Topicstarter
heb nog een geo gevonden en daarmee de hoeken gemeten en die achterplaat van de kast is inderdaad krom. Haal hem er zo uit en ga proberen een beetje bij te buigen en hopelijk gaat dat lukken.
Pagina: 1