Tags vs. [prefixes]

Pagina: 1
Acties:

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:56

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Topicstarter
Aangezien tags nu aardig het idee hebben overgepakt van de wel bekende prefixes (tag java ipv [java]) gaat het beleid hierop ook veranderen?

Ik heb al gezien dat het ondanks tags niet duidelijk is waar een topic nu over gaat (zonder te hoveren over het tag symbool), dat prefixes niet helemaal overbodig zijn. Maar het is toch dubbele informatie, waar ik als informaticus een hekel aan heb. ;)

Dit topic is bedoeld als manier om meningen te verzamelen over hoe dit anders kan (en natuurlijk of het anders moet).

Ik zou me bijvoorbeeld kunnen voorstellen, dat sommige tags wel voluit geschreven worden in de topic lijst. Dit natuurlijk op goeddunken van de lokale mod partij. Dus niet meer en taggen als Java en [Java] in de topic titel, maar dat de tag Java altijd voluit geschreven wordt. (Hoe dit er visueel uit moet zien is mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar meer als idee.

Of is het nog steeds de bedoeling dat we topics gaan prefixen ondanks het taggen?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Ik denk dat dit zeer afhankelijk is van het forum. Het ene forum zou het prima kunnen topics zonder prefix maar in andere fora zal het zeer veel onduidelijkheid geven. Het zal volgens mij dan ook per forum door de locale crew bepaald moeten worden. Een algemeen beleid hierop voor heel GoT zie ik niet zitten.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk ook dat dat zal moeten blijken naar aanleiding van de ervaringen die we opdoen met het taggen. Wellicht dat voor een deel het 'taggen' in de topictitel overbodig wordt. De tags zitten in de topiclists nu echter nog 'verstopt' achter een title-attribuut, maar er is sowieso al wat weerstand tegen het tag-icoon, dus misschien moeten we daar ook naar alternatieven gaan kijken.

Intentionally left blank

• Nick_S

Nick_S

Topicstarter
iisschots schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 01:13:
Ik denk dat dit zeer afhankelijk is van het forum. Het ene forum zou het prima kunnen topics zonder prefix maar in andere fora zal het zeer veel onduidelijkheid geven. Het zal volgens mij dan ook per forum door de locale crew bepaald moeten worden. Een algemeen beleid hierop voor heel GoT zie ik niet zitten.
Ik zou het liefst af willen van topics die beginnen met [...] omdat mensen dit vaak misbruiken of juist niet gebruiken. Wel zou ik willen zien dat bijvoorbeeld elk Java topic te herkennen is aan de hand van de tags, terwijl dit bij Hibernate minder belangrijk is. Misschien is het een idee om per subforum tags te kunnen aanwijzen welke voluit geschreven worden, terwijl de rest van de tags onder het icoon blijft. Dan hoeven mods de topic titel ook niet meer aan te passen, maar wordt dit gedaan door het topic aan de juiste tag te hangen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:56
Een standaardtag aan kunnen geven bij een topic lost dit op. Dus PHP kan je aanvinken als eerste tag voor het topic. De overige tags: database, relationeel etc. hangen er verder achter.

• Nick_S

Nick_S

Topicstarter
En bedoel je dan dat je als poster een tag als standaard kan aangeven, of dat er bepaalde tags per subforum standaard zijn?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:56
Nee per topic, bijvoorbeeld door hierbij een vinkje te zetten, te markeren weet-ik-veel. Je kan namelijk niet altijd een bepaalde tag vooraan zetten. Soms klopt dat niet. Want als iemand dan een bekende programmeertaal tagged zal die altijd vooraan komen staan waardoor je geen goede tag meer hebt.

Denk aan een topic over database design in MySQL i.c.m. PHP. Welke moet vooraan als het topic puur draait om database design maar je wel vermeld dat de uiteindelijke implementatie in PHP gaat gebeuren.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ga maar even iemand quoten omdat die perfect zegt wat ik erover denk:
.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:57:
[...]

Behalve dan dat je het niet direct kunt zien welke tags aan een topic hangen, dan moet je eerst over het icon hoveren. Ik gebruik zelf daarom ook een aangepaste stylesheet om dat icon gewoon weg te halen
Cascading Stylesheet:
1
table.listing img.tag { display:none; }

En mensen die tags uit hebben staan zullen het überhaupt niet zien. Geen talen meer in de titel lijkt me dus niet echt gewenst.
In de huidige weergave is het weglaten van titel-tags niet echt handig. Misschien later, maar dan moeten we eerst eens de nieuwe tags in laten burgeren en zien wat er van wordt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1