Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
de bench scores van mijn i3-530 zijn erg laag op zich niets bindend maar het is zo vaaaaag:
in alle test is 2x1gb 1333 mhz geheugen gebruikt

core i3 met h55 score 3d vantage: 7300 :(
gemiddelde score op internet i3 8500 :)

i3 met p55 score: 8600 :) dus processor is hier veel sneller en doet mee met gem.

mijn i7 860 haalt ook bench scores die rond het gemiddelde ligt:

i7 met p55 17838 :)
gemiddeld op internet 17269
i3 in h55 17930 :) :? wtf ?!

nu kan ik de igp van de i3 niet testen op de p55
en met de i7 kan ik ook niet onboad gebruik maken van de h55

maar waarom presteerd de i3 met de 55 juist zoveel lager als normaal, alle andere combi's geven wel goede resultaten, krijg met de i3 niet alle hd formaten software matig draaiende zonder fps drop.

dacht eerst dat het het processor deel in combo met het mobo was, dit is nu uitgesloten.
mischien bottlenecked de igp iets?

scores met cinebench ook gedaan en vallen na verhouding het zelfde uit.

als ik de scores van de i3 met h55 vergelijk met andere processor heeft mijn i3 de zelfde kracht als een e7500/e8400 en zelfs de pentium clarkdale. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om ook uit te gaan van vergelijkbare videokaarten. 3DMark vantage leunt heel erg op videoprestaties, en een Radeon 5890 zal beter werken dan de IGP in de i3.

Test het eens met benchmarks die enkel de cpu testen, daar heb je een stuk meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Terw_Dan schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:58:
Misschien handig om ook uit te gaan van vergelijkbare videokaarten. 3DMark vantage leunt heel erg op videoprestaties, en een Radeon 5890 zal beter werken dan de IGP in de i3.

Test het eens met benchmarks die enkel de cpu testen, daar heb je een stuk meer aan.
heb in vantage steeds alleen de cpu test gedaan, gpu afgevinkt.
met cinebench bijvoorbeld? of welke programma doet dit, cinebench geeft de zelfde orde van resultaten.

[ Voor 6% gewijzigd door P33R op 10-02-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cinebench, superPi, Wprime om er maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
de scores van superpi en sisoft liggen allemaal toch in de zelfde orde van grote met dezelfde waardes.

ook nog even de open gl van cinebench vergeleken deze zijn ook aan de lagere kant, wat voor gpu benchmarkts kan ik draaien,

lijkt wel of de ipg dondert deze is zelf oced op 900mhz niet te vergelijken qua scores met de stock 733mhz

kan ik dit controleren en uitsluiten, als ik mijn 4870 er in steek zegt dat ook zo weinig erna, vermoedelijk zijn de scores dan hoog en duid ik geen probleem aan.