Ik heb laatst met het pogramma 'MP3Gain' mijn nummers qua volume luider gezet, maar ik heb nu een enorme last van clipping. Hoe kan ik dit oplossen ?
dit komt omdat je het gewoon Te hard wilt hebben.
tot zover ik weet kan je het niet 'verbeteren' in iedergeval je gain weer zachter zetten, maar een grote kans tot blijvend kwaliteit verlies.
tot zover ik weet kan je het niet 'verbeteren' in iedergeval je gain weer zachter zetten, maar een grote kans tot blijvend kwaliteit verlies.
Je hebt toch een volume knop? De bron moet je niet digitaal versterken (uitrekken), het volume regel je bij de analoge trap.
Een andere "oplossing" is dynamiekcompressie. De zachte delen worden dan meer versterkt dan de harde delen, om clipping te vermijden.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Oké, leg eens uit?Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:45:
Ik kan toch moeilijk naar stille nummers luisteren ?
Ik heb nog nooit gehoord van stille nummers.
Volgens mij moet jij gewoon is je oren uit laten spuiten, of stoppen met naar zulk idioot harde muziek luisteren. Een mp3 speler kan voor het menselijk meer dan hard genoeg afspelen. Meestal zit je bij de helft van het volume al op de grens van wat veilig is.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:45:
Ik kan toch moeilijk naar stille nummers luisteren ?
Of hij bedoelt gewoon dat de muziek gewoon enorm zacht is, in plaats van gelijk over te harde muziek en slechte oren te beginnen.
@on topic: De bron muziek is gewoon zacht, maar is deze wel van goede kwaliteit? misschien hoor je dat clipping juist omdat de muziek nu harder gaat. Je zou hem ergens anders vandaan kunnen downloaden, volgens mij mag dat ook gewoon (ik ga er wel van uit dat je de orgineel gekocht heb), anders is het volgens mij wel illegaal of is die wet nog niet door?
@on topic: De bron muziek is gewoon zacht, maar is deze wel van goede kwaliteit? misschien hoor je dat clipping juist omdat de muziek nu harder gaat. Je zou hem ergens anders vandaan kunnen downloaden, volgens mij mag dat ook gewoon (ik ga er wel van uit dat je de orgineel gekocht heb), anders is het volgens mij wel illegaal of is die wet nog niet door?
Welke MP3Gain is het? Deze? Daar staat dat hij 'm niet opnieuw encodeerd, in tegenstelling tot MP3Gain Pro. MP3Gain uitzetten en je bent weer klaar.
Verder mag je inderdaad uitleggen wat het probleem is dat je op wilt lossen. Hedendaagse pop/rock/metalnummers hebben niets aan MP3Gain, aangezien die al aan hun max zitten. Gooi je daar nog gain overheen dan gaan ze uiteraard clippen.
Of ben je op zoek naar een programma die alle muziek op hetzelfde niveau laat klinken, zodat je geen harde en zachte nummers achter elkaar krijgt?
Verder mag je inderdaad uitleggen wat het probleem is dat je op wilt lossen. Hedendaagse pop/rock/metalnummers hebben niets aan MP3Gain, aangezien die al aan hun max zitten. Gooi je daar nog gain overheen dan gaan ze uiteraard clippen.
Of ben je op zoek naar een programma die alle muziek op hetzelfde niveau laat klinken, zodat je geen harde en zachte nummers achter elkaar krijgt?
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Ik wil graag dat alle nummers op hetzelfde volume blijven en redelijk hoorbaar zijn via mijn speakers. Want nu kan ik gewoon niet genieten van mijn muziek...
Dan zou ik een speler als Winamp of Foobar2000 gebruiken i.c.m. replaygain. Is lossless (gezien het gewoon een tag is, en geen data verandering) en doet precies wat je ervan verwacht.Uit de buurt blijven van mp3gain, dat past je mp3's vrijwel direct aan (met kwaliteitsverlies in veel gevallen).
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Ik heb het gevonden in de opties, maar hoe werkt het nu precies ? Ik heb nu alles bij +6.00 db en Apply Gain/Prevented Clipping gedaan, en dat is het ? Want ik hoor nu alles wat luider en helder.
Alleen bij sommige nummers heb ik enkele problemen (bv. 50 Cent - Ok, You'r Right), het enige dat daarbij helpt is het uit te zetten, wat ik toch vervelend vind...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 21:52 ]
Waarschijnlijk is dat nummer al gebrickwalled (kapot gemasterd) doe jij daar nog eens 6dB bovenop dan kom je ver boven de 0dB grens en dat is dus clippen.
Waarom moet het zo extreem luid?
Waarom moet het zo extreem luid?
Waarom niet je speakers harder zetten? Waarom moet de bron harder?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
itunes heeft dit standaard als optie (alle nummers gelijk volume afspelen) Ik verwacht dat er wel meer speler zijn die deze optie hebben toch ?
Pagina: 1