Ik heb dus een alive dual esata2 moederbord, had de boel redelijk stabiel maar videokaart ging dood.
Een paar week een andere videokaart erin en dat werkte goed.
Nu sinds week of 2 de RMA radeon 3850hd (=oude kaart) erin en dat werkt nog steeds goed.
Maar heb nieuwe jmicron drivers geinstalleerd omdat ik de esata2 te langzaam vond.
Sindsdien heb ik alleen maar problemen met de SATA hdd.
De seagate schijf is ineens weer scsi in windows, en geeft ook weer een windows driver aan terwijl dat volgens mij eerder gewoon als hdd werd gezien en volgens mij geen windows drivers.
Benchmarks maken ook geen logische indruk.
Bv.
hd tach (vanmiddag)
burst speed : 1590 MB per seconde
average read 82.1 MB ps.
Geprobeert een rollback te doen naar een andere jmicron driver, en tevens ahci en ide veranderd in bios geeft ook weer rare waardes.
Oa. (heb er nogal wat)
40 mb read en 2200 burst speed of
50 read en 60 burst speed.
Dit was het eerder (voor driver updates) wel redelijk denk ik: (dat wil ik terug)
een maand geleden:
burst speed : 160 MB
Average read: 109 MB
(Moet dat niet meer zijn voor een sata2 schijf?)
Iemand enige suggestie wat het kan zijn?
Nforce 3 of jmicron?
Ik denk laatste want heb nforce totaal gewist en geherinstalleerd.
Hoe kan ik de jmicron helemaal verwijderen of dwingen een oudere driver te installeren?
Hij weigert dat via apparaatbeheer te doen.
Ik draai overigens xp sp3, 2 gig geheugen, 200gb ide en 1500gb seagate externe harde schijf aangesloten op sata2 intern.
Een paar week een andere videokaart erin en dat werkte goed.
Nu sinds week of 2 de RMA radeon 3850hd (=oude kaart) erin en dat werkt nog steeds goed.
Maar heb nieuwe jmicron drivers geinstalleerd omdat ik de esata2 te langzaam vond.
Sindsdien heb ik alleen maar problemen met de SATA hdd.
De seagate schijf is ineens weer scsi in windows, en geeft ook weer een windows driver aan terwijl dat volgens mij eerder gewoon als hdd werd gezien en volgens mij geen windows drivers.
Benchmarks maken ook geen logische indruk.
Bv.
hd tach (vanmiddag)
burst speed : 1590 MB per seconde
average read 82.1 MB ps.
Geprobeert een rollback te doen naar een andere jmicron driver, en tevens ahci en ide veranderd in bios geeft ook weer rare waardes.
Oa. (heb er nogal wat)
40 mb read en 2200 burst speed of
50 read en 60 burst speed.
Dit was het eerder (voor driver updates) wel redelijk denk ik: (dat wil ik terug)
een maand geleden:
burst speed : 160 MB
Average read: 109 MB
(Moet dat niet meer zijn voor een sata2 schijf?)
Iemand enige suggestie wat het kan zijn?
Nforce 3 of jmicron?
Ik denk laatste want heb nforce totaal gewist en geherinstalleerd.
Hoe kan ik de jmicron helemaal verwijderen of dwingen een oudere driver te installeren?
Hij weigert dat via apparaatbeheer te doen.
Ik draai overigens xp sp3, 2 gig geheugen, 200gb ide en 1500gb seagate externe harde schijf aangesloten op sata2 intern.