Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Hallo,
Misschien een beetje domme vraag en met google vind ik wat OEM is.
Maar kun je oem hardware gewoon kopen/bestellen?

bijvoorbeeld de: X25-M Postville SSDSA2MH080G201
Hierbij staat verkoopstatus: OEM

Of wat betkent het OEM dan eigenlijk echt? Als je hemt toch kunt bestellen...
Bedankt :) .

[ Voor 14% gewijzigd door alaintje op 10-02-2010 21:34 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:40

BCC

Dit betekent dat de verkoper een doos onderdelen gekocht heeft die eigenlijk bedoeld zijn om in te bouwen in complete systemen. Bij OEM dingen zit dus ook vaak geen mooie doos / handleiding of driver CD.

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 10-02-2010 21:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Nu online
Maar je kunt ze wel gewoon bestellen als particulier...
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je kunt dergelijke produkten gewoon kopen bij de webwinkel. Let er wel op dat oem produkten een beperking kunnen hebben in de garantie. Neem als voorbeeld de Western Digital Raptor hardeschijven. Dell had/heeft hier 80GB uitvoeringen van, normaal gesproken zou je garantie claim kunnen indienen bij Western Digital p[ e site, maar bij de Dell (oem) variant is dit niet het geval. Western Digital accepteerd in dit geval geen garantie claim, deze zal via Dell moeten verlopen. Zo kan een webwinkel op deze SSD b.v. 1 jaar garantie geven terwijl deretail uitvoering 3 jaar mee krijgt.

p.s. bovenstaande getallen zijn puur als voorbeeld, ik weet niet wat de normale garantie termijnen zijn voor de betreffende SSD.

Overigens heeft dit niet zozeer iets te maken met opslagmedia of IO controllers, maar meer over hoe een produkt verkocht wordt, met welke voorwaarden, daarom lijkt mij dit beter op zijn plaats in het Shoppingforum.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 11-02-2010 11:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• alaintje
  • Nu online
Oké, bedankt, maar ik wist het antwoordt nu al!