Recycle bin Windows 7 en Samba (3.3.10) probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06 10:54
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
ik heb een CentOS 5.2 server draaien met Samba 3.3.10.
Binnen Samba zijn er een aantal shares waarna ik mijn usershell folders (documents,pictures, etc) vanuit Windows7 heen verwijs. (dit werkt goed onder XP).
Er wordt nu op iedere share een $Recycle.bin folder aangemaakt.

Nu komt het probleem :
Zodra met een andere user inlog op een Windows7 machine krijg ik de melding dat de prullenbak corrupt is en of ik deze wil leeg maken. Hierna zijn de rechten op de map $Recycle.bin (user/group) gelijk aangepast naar de laatste user die dit gedaan heeft. In een netwerk waar meerdere Windows7 stations draaien is dit erg vervelend.

Ik ben ook al bezig geweest om te kijken of ik met ACL support onder Samba wat kan regelen maar dit lijkt ook geen effect te hebben. Als ik google op dit probleem kom ik een paar resultaten tegen van mensen die folder redirections hebben gebruikt en mensen die een NAS hebben waar ze hetzelde op share niveau doen.

Kan iemand mij goed advies geven want ik loop behoorlijk stuk (alles lokaal neerzetten is geen optie!)

In afwachting van jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met veto kan je ze dood maken, met attibutes kan je ze hiden, met een andere rule (vergeten welke) kan je ze force-hiden. Google maar eens, als het je niet lukt pull ik wel even een config.

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06 10:54
Yes, de optie veto files voorkomt dat de map wordt aangemaakt. Bedankt voor je reactie!!