video kaarten 5850

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af !!
Van elk merk (asus msi) enz brengen ze drie of meer videokaarten uit in de 5850, met in mijn ogen geen of weinig verschil. dan ben ik ook een leek maar iemand een idee welk merk het beste is en welke kaart heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld drivers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als driver gebruik je over het algemeen de drivers van de fabrikant van de chipset (in dit geval Ati). De grootste verschillen tussen de verschillende merken met dezelfde chipset moet je zoeken in bijgeleverde software, iets andere koeler, soms iets sneller geheugen of meer van dat soort dingen.

Voor de exacte verschillen kan je het beste de sites van de fabrikanten even langs gaan en kijken wat ze erover zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ervaringen zijn er zat op GoT, die kun je vinden met de search, niet met een eigen topic.

Verder zijn drivers gekoppeld aan een chiptype. Als alle chips hetzelfde zijn, zijn de drivers dat ook. Verschillen moet je zoeken in de uitvoering (welke uitgangen erop zitten, hoe de koeling geregeld is), eventueel in de kloksnelheden (sommige kaarten worden fabrieksmatig overclocked) en in de toeters en bellen zoals kabeltjes en bijgeleverde software.

Als dat je allemaal niets uitmaakt: neem de goedkoopste. Maakt het wel uit? Neem dan datgene wat he beste past bij wat jij zoekt. Maar goed, van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is een keuze te maken, of minimaal om even zelf een overzichtje te maken van kaarten met relevante specs en meuk erbij. Aangezien dergelijk info hier ontbreekt gaat deze topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.