Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn moederbord of harde schijf.
Ik heb een asus a8n-e moederbord, en mijn bios versie is 1011-004.
Ik heb nooit echt problemen gehad met dit moederbord tot onlangs. Ik heb windows 7 geïnstalleerd en alles leek prima te werken. Behalve het feit dat het onmogelijk lijkt om een driver voor de netwerkadapter te vinden die compatible is met windows 7, maar dat is niet het grote probleem.

Sinds een week herkend hij meestal mijn harde schijf niet meer. Ik heb een Maxtor harde schijf en een cd/dvd brander en gewoon een cd-speler. Mijn maxtor leest hij op dit ogenblik bij opstarten als een laxtkr 6H210R0 BAJ41G20 (in de bios), en soms leest hij de dvd spelers ook niet.
Zodra hij de harde schijf als een maxtor leest heb ik geen probleem en start windows op, kan ik spellen spelen, muziek draaien, etc.
Maar laten die momenten dus niet vaak voorkomen.

Een kabelwissel verhelpt het probleem niet. Dus ik vermoed dat het probleem in het moederbord zit.
Mijn vraag is: Moet ik een heel nieuw moederbord kopen, of is het verstandiger om de bios te flashen naar een andere versie (forums op internet raden me zowel de 1010 en de 1013 versie aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 21:36
Het lijkt mij eerder een brakke harde schijf, Maxtor's die die bij het opstarten rare namen krijgen hebben vaak last van corrupte firmware.
Probeer het eerst eens met een andere schijf, gaat dat goed snel je data back-uppen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxtor schijven en nforce 4 chipsets, volgens mij is dat nooit een goed huwelijk geworden.
Zoek eens uit of er een firmware update is verschenen voor de hdd.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat als hij de dvdbrander en speler soms ook niet herkend. De ene keer wel en de andere keer niet.

Verwijderd

Vervang de batterij op het mobo eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:19
lijkt inderdaad op een oud bekend probleem met Nforce chipsets en Maxtor schijven, zie ook:

nieuws: Maxtor repareert SATA-problemen met nForce4-chipsets

kijk eens of een firmware update helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al het bovenstaande geprobeerd, nieuwe harde schijf, nieuwe battery, firmware update. Hij doet het sporadisch en dan werkt alles prima, maar dan herkend hij mijn harde schijf (western digital) wdc, als een sdc en begint het probleem weer van vooraf aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:18:
Al het bovenstaande geprobeerd, nieuwe harde schijf, nieuwe battery, firmware update. Hij doet het sporadisch en dan werkt alles prima, maar dan herkend hij mijn harde schijf (western digital) wdc, als een sdc en begint het probleem weer van vooraf aan
Bij mij was dit probleem ook aanwezig, en vermoedde ik dus de harde schijf van falen. Dit was niet het geval na het lezen van het internet. Toch heb ik besloten een nieuwe harde schijf te kopen en deze als hoofdschijf te gebruiken.
De maxtor heb ik als backup/data schijf ernaast hangen en sindsdien heb ik geen enkel probleem meer. De schijf is altijd benaderbaar en de andere schijf werkt altijd.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:45:
Maar wat als hij de dvdbrander en speler soms ook niet herkend. De ene keer wel en de andere keer niet.
Een dvd-brander en een dvd-speler tegelijk lijken een beetje veel. Het valt niet te verwachten, dat een misschien oude dvd-speler het moederbord be'i'nvloedt, maar het kan helpen om de dvd-speler uit de computer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:49:
Maxtor schijven en nforce 4 chipsets, volgens mij is dat nooit een goed huwelijk geworden.
Zoek eens uit of er een firmware update is verschenen voor de hdd.
geen enkel huwelijk is perfect zeg ik maar.

heb 2 jaar op een nforce 4 mobo 4 Maxtor HD's in raid 5 gedraaid.
gelukkig was men Bootschijf een seagate.

veel problemen mee gehad allesinds :s.
Pagina: 1