Combinatie PC4200 en PC5300 SODIMM geheugen in laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb momenteel 2 x geheugen in mijn laptop zitten, waarvan ik zonet eentje geupgraded heb naar 1GB. Nu zit er een 1GB PC5300 module en een 512MB PC4200 module in.

Zodra ik een memorytest uitvoer krijg ik direct een aantal errors. Nu is mijn vraag of het wel mogelijk is de 5300 en de 4200 te combineren?

Mijn huidige configuratie kun je hier zien:
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1010334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Dit is wel mogelijk, maar dit is gewoon een rare combinatie.
Waarschijnlijk wordt de ene nu overgeklokt.
Zitten ze verder op dezelfde timings en voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Niet online
Ik zou het niet weten, ik heb gewoon nieuw geheugen gekocht,maar nu zie ik dat de PC waardes verschillend zijn.

Met MemTest krijg ik trouwens met het nieuwe geheugen een aantal errors, terwijl ik geen errors krijg met mijn oude geheugen.

Hoewel dxdiag en mijn BIOS toch echt 1500MB ram zien.

Dus misschien is het geheugen zelf defect. Er komt binnenkort eenzelfde module weer binnen, dus dan zal ik die testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
normala gesproken zouden de modules op de waardes van pc4200 moeten gaan werken. De computer neemt de snelheid van de laagste module over bij het plaatsen van verschillende modules. Af en toe kunnen er conflicten ontstaan zoals bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Niet online
Maar is het heel erg als memtest een aantal errors geeft, want verder geeft windows en CPUz wel gewoon 1500MB aan