tags: subforum in tag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Ik zie bijvoorbeeld in het abm forum dat sommige topics de tag "android"gekregen hebben. Is dit niet dubbelop? Zo kun je ook ieder topic in de apple categorie de tag apple meegeven. Die topics staan toch al in dat subforum en dan is die tag toch overbodig? Of is het juist de bedoeling om alle topics die tags wel mee te geven? (dan kun je dat net zo goed automatisch doen lijkt me?)

Vroeg het me gewoon af hoe jullie het zien :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Een korte blik in ACS geeft mij meerdere topics met de Apple tag. Als de Andriod of Apple tag overbodig zou zijn zou deze niet in de 'tagset' zitten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Waarom zou 'android' specifiek zijn voor WBM? In PRG kunnen ook development topics staan mbt android, dus heeft zo'n tag wel degelijk nut. Ook niet alle topics in WBM gaan over android toch?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Alle topics in ABM (niet wbm) Gaan toch over android? Ik snap dat de tag nuttig kan zijn, maar niet als het topic al in abm staat lijkt me.
Het gaat het er mij niet om dat het niet moet, ik vond het alleen niet duidelijk, vandaar dat ik de vraag stelde. Voor beide kanten zijn argumenten te vinden

verder, ik stel deze vraag hier maar even bij, staat in de mededeling dat tags altijd bij voorkeur enkelbvoud moeten zijn, echter is het merendeel in de tagcloud juist meervoud (camera's browsers, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Tags geven ons ook de mogelijkheid om in de toekomst wellicht het aantal fora weer terug te dringen.

Wb tags in meervoud: dat zijn over het algemeen nog redactionele tags. Het klopt dat die zich niet altijd confirmeren aan de (nieuwe) regels, maar dat strijken we nog wel een keertje glad :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
crisp schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:05:
Wb tags in meervoud: dat zijn over het algemeen nog redactionele tags. Het klopt dat die zich niet altijd confirmeren aan de (nieuwe) regels, maar dat strijken we nog wel een keertje glad :)
Ah, was even vergeten dat het al een tijdje achter de schermen draaide.

Maar ok, duidelijk iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 14:48

Zoefff

❤ 

crisp schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:05:
Tags geven ons ook de mogelijkheid om in de toekomst wellicht het aantal fora weer terug te dringen.
Maar toch is het wel een beetje mal in mijn ogen. Het is interessant om een topic in CSA over een RAW-plugin voor Windows of een printer topic in HW te taggen met 'fotografie'. Maar binnen de fotografie subfora lijkt het me overbodig omdat je toch wel weet dat het over 'fotografie' gaat. Het levert bovendien vervuiling aan binnen de tagcloud omdat deze 'hoofd' tags vrij snel de meest gebruikte tags zullen worden. Als een forum wordt gesloten kunnen de 'hoofd' tags alsnog aan alle topics toegevoegd worden toch? :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zoefff schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:11:
[...]

Maar toch is het wel een beetje mal in mijn ogen. Het is interessant om een topic in CSA over een RAW-plugin voor Windows of een printer topic in HW te taggen met 'fotografie'. Maar binnen de fotografie subfora lijkt het me overbodig omdat je toch wel weet dat het over 'fotografie' gaat. Het levert bovendien vervuiling aan binnen de tagcloud omdat deze 'hoofd' tags vrij snel de meest gebruikte tags zullen worden. Als een forum wordt gesloten kunnen de 'hoofd' tags alsnog aan alle topics toegevoegd worden toch? :)
In principe vind ik dat tags niet moeten concurreren met de categorieën. Een fotografie-tag gebruiken in de fotografie-forums slaat nergens op.

Het voorbeeld met het android-forum is een uitzonderingssituatie. Een forum is normaal gesproken algemener dan een specifiek product. Er is hier destijds toch voor gekozen omdat er geen alternatieve indelingen mogelijk waren. Nu met de tags zou er een overkoepelend smartphone-forum gemaakt kunnen worden waar je alle android-topics uit kunt plukken dmv de android-tag.

In de ideale situatie zouden er geen forums moeten zijn die specifiek op een merk of product zijn gericht. Voorheen was er alleen een categorische indeling mogelijk en kon er daardoor toch een apart Android-forum ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Femme schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:34:
[...]

In principe vind ik dat tags niet moeten concurreren met de categorieën. Een fotografie-tag gebruiken in de fotografie-forums slaat nergens op.
Ben ik het helemaal met je eens, maar toch zullen mensen dat zeker gaan taggen, net zoals 'Apple' in de Apple-forumdelen. Misschien een idee om die specifieke tags in sommige forumdelen gewoonweg niet te tonen, omdat ze nogal redundant zijn?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Femme schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Is een Apple-tag in het Apple-subforum niet hetzelfde?

Pagina: 1