Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 14:51
Mijn systeem:
Mobo: Asus M4A79T Deluxe
Videokaart 1: XFX GeForce GTX 285 XXX
Videokaart 2: MSI GeForce 210

Driver versies geprobeerd:
- 191.07
- 196.21

Driver installeer proces:
- veilige modus
- drivers uninstalleren
- driver sweeper
- normale modus
- windows standaard drivers laten installeren
- rebooten
- nieuwe drivers installeren

Ik heb sinds gister een tweede videokaart, puur om meer dan twee monitoren te kunnen gebruiken. Mijn 285 heeft het altijd goed gedaan, nooit BSoD's etc. Sinds ik de 210 erbij heb geplaatst is dat verandert.

De standaard windows drivers zien beide kaarten. Gister werkten de 2 videokaarten het beide goed met de standaard drivers en ik kreeg goed beeld op mijn 3 monitoren. Vandaag staat bij de 210 een error 43, dat de kaart is uitgeschakeld wegens fouten.

Met de 196 drivers geïnstalleerd kan ik niet inloggen zonder een BSoD te krijgen. Met de 191 drivers kan ik wel inloggen, alle 3 monitoren doen het dan, maar de drivers crashen regelmatig.

De BSoD heeft code 116 m.b.t. NVLDDMKM.sys.

Als ik in het apparaat beheer de 210 uitschakel dan werkt de computer perfect, ongeacht welke driver (standaard, 191, 196) ik heb geïnstalleerd. Als ik het omdraai (285 uit, 210 aan) dan lijkt alles ook goed te werken, tot ik na een paar minuten alsnog een BSoD krijg.

Ik heb met GPU-Z gekeken, beide kaarten worden goed herkent. Het opvragen van de gegevens over de 210 kaart kan soms al lijden tot een driver crash, die gelukkig meestal nog door windows wordt opgevangen.

Hoe moeilijk kan dit zijn, vraag ik me af. Ik heb een moederbord die tot 4 videokaarten ondersteunt. Ik heb twee videokaarten van hetzelfde merk gekocht zodat ze dezelfde drivers kunnen gebruiken. Windows herkent beide vidoe kaarten.

Ik heb een paar uur kunnen werken met alle 3 monitor, op de standaard windows drivers. Maar dat was zonder rebooten. En toen werkte het nvidia config scherm niet. Met de officiële drivers krijg ik nu steeds meer problemen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is er iemand anders die 2 verschillende videokaarten runt maar waar het wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 12:47
Ik denk dat dit gewoon niet te combineren valt?
Het is wel zo dat je bij ATI kaarten kan combineren met verschillende kaarten van hetzelfde typen (4850-4870 bv), maar ik dacht dat nVidia zo ver nog niet stond met zijn drivers/technologie?

Zeker als je op google zo wat fora doorbladert dan zie je dat je bij voorkeur éénzelfde kaart er zou moeten bijsteken.

[ Voor 20% gewijzigd door Spaiker op 10-02-2010 18:43 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 15:28
Ja twee verschillende videokaarten dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 14:44
Is die 210 dan niet gewoon gaar? Draai hem voor de lol eens alleen met de 280 eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:52

M2M

medicijnman

whiplash1990 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:42:
hoezo niet? zolang je geen SLI draait kan dat prima. (en zelfs samenwerken gaat best, hier draait een GTX260 icm een 8800GT voor de physics)

Ik zou zeggen, (zoals hierboven..) draai de probleem veroorzakende kaart eens in zijn uppie.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik dacht dat nvidia dat tegenwoordig ook ondersteunde?

@Mpeek: Dat heeft hij al geprobeerd, en dan krijgt hij ook een BSoD.

Ik zou zeggen dat die 210 niet helemaal goed is.

Kun je die kaart in een andere PC hangen? En op die manier uitvogelen of hij werkt?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Zoals hierboven al vermeld werd: onzin. Ik gebruik drie verschillende kaarten om vier monitors en een beamer aan te sturen, dit tot grote tevredenheid. Sterker nog, sinds WDDM 1.1 is het zelfs mogelijk verschillende drivers te combineren.

Maxily: heb je hier al gekeken? Ook zou je, mits het moederbord het toelaat, de kaarten in andere sloten kunnen proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door 8088 op 10-02-2010 19:02 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 15:28
sorry, dan loop ik achter. En ik dacht dat hij op SLI doelde. Mijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Bedankt voor de tips. Ik ging er steeds vanuit dat de kaart het gewoon zou moeten doen. Voor de zekerheid heb ik dat even getest. Ik heb:
- Mijn 285 ontkoppelt
- De 210 op de zelfde plek laten zitten (het zou mogelijk een kapot PCI-E slot kunnen zijn)

Alles lijkt goed te werken. Het installeren van de drivers is geen probleem en gewoon werken op de kaart gaat goed. Tot ik een spel (supreme commander) opstart. Tot het menu gaat het, maar bij het laden van een spel krijg ik dezelfde BSoD. Herstarten en opnieuw inloggen in windows lukt ook niet meer, opnieuw krijg ik een BSoD.

De kaart lijkt dus wel gewoon te werken, maar geeft het op zodra er iets meer ervan verwacht wordt.

Ik heb nu de 285 weer aangekoppelt. In het apparaat beheer staan weer beide kaarten, maar de 210 heeft een error 43 (apparaat is gestopt). Dit is met de standaard windows drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
8088 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:52:
Maxily: heb je hier al gekeken? Ook zou je, mits het moederbord het toelaat, de kaarten in andere sloten kunnen proberen.
Ik had al wel gezocht op deze BSoD melding, maar ik keek toen specifiek naar meldingen die gingen over mensen met 2 videokaarten. Na nog wat gelezen te hebben krijg ik de indruk dat deze melding vooral komt door slechte drivers.

Ik denk dat ik nog wat andere drivers moet gaan proberen. Ik zal ook eens kijken bij Guru naar aangepaste drivers, misschien dat dat helpt.

• Max Hunt
Het begint nu steeds vreemder te worden. Wat ik ook probeer, windows geeft altijd aan dat de 210 kaart een error 43 heeft ("Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd.") en daardoor werkt ook elke driver die ik installeer, omdat het dan alleen maar gaat om de 285 kaart.

Hoe goed ik ook de drivers verwijder, de windows standaard drivers de kaart altijd op een error 43 en de kaart werkt gewoon niet.

Edit:
Ik wou nog eens gaan kijken met GPU-Z of die alle informatie nog goed kan aflezen, maar dat gaat niet meer goed voor de 210. De meeste informatie is hetzelfde als de data van de 285 zoals de temperatuur, de clock snelheid, bandbreedte etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Max Hunt op 11-02-2010 01:36 ]

• M2M

M2M

medicijnman

als ik het dus goed begrijp heb je de 210 apart geprobeerd, en die geeft errors als je 'm belast. Dan is of de kaart te warm aan het worden, of de kaart simpelweg bijna dood (hardwarematig defect, bijvoorbeeld brak geheugen).

Het laatste wat je dus nog kunt proberen is om de 210 te voorzien van een tijdelijke hoeveelheid extra airflow (tafelventilator er tegenaan). Helpt dat niet? dan denk ik dat het ding hardwarematig defect is, en is het misschien tijd om een RMA formulier in te vullen.

offtopic:
probeer altijd je laatste post te editen :), schoppen binnen 24u is niet toegestaan

-_-

• Max Hunt
M2M schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:39:
als ik het dus goed begrijp heb je de 210 apart geprobeerd, en die geeft errors als je 'm belast. Dan is of de kaart te warm aan het worden, of de kaart simpelweg bijna dood (hardwarematig defect, bijvoorbeeld brak geheugen).

offtopic:
probeer altijd je laatste post te editen :), schoppen binnen 24u is niet toegestaan
Jah ik ben tot de zelfde conclusie gekomen. Ik heb de 210 nogmaals getest als enige kaart in mijn systeem, 1 keer heb ik goed beeld kunnen krijgen, daarna kreeg ik steeds meer artifacts en de resolutie / kleuren gingen steeds meer omlaag.

Hopelijk kan ik mijn geld terug krijgen, dan koop ik gewoon een simpele videokaart bij een winkel in de buurt zodat ik direct ermee terug kan gaan als ie kapot is, zonder eerst 25% van de aankoop prijs te betalen aan verzendkosten.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom heb je geen Ati kaart gehaald, daar kun je 3 monitoren op aansluiten met 1 videokaart.

Gewoon een vraag, ik ben geen pro ati/pro nvidia

• Max Hunt
Omdat ik al een GTX 285 heb en toen ik die kocht dacht ik nog niet aan 3 monitoren.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Was het niet zo dat een combinatie van een nvida en een ati kaart juist beter zou werken aangezien beide kaarten hun eigen driver hebben.

2 nvidia's van een ander type schijnde meer problemen te geven.

Dacht ik ergens gelezen te hebben.

• M2M

M2M

medicijnman

Viper® schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:09:
Was het niet zo dat een combinatie van een nvida en een ati kaart juist beter zou werken aangezien beide kaarten hun eigen driver hebben.

2 nvidia's van een ander type schijnde meer problemen te geven.

Dacht ik ergens gelezen te hebben.
tegenwoordig moet dat allemaal geen problemen meer opleveren. Maar dit is een klaar verhaal, een defecte 210 gooit roet in het eten (en waarschijnlijk kun je gewoon een RMA aanvragen ipv je geld terug te krijgen. Je hebt namelijk gewoon recht op een werkend exemplaar. )

-_-

Pagina: 1