Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12
Ik heb een vraag. Elke keer als ik mijn pc aanzet is mijn pc heel traag. Als ik bijvoorbeeld een spel als world of warcrat wil opstarten is hij daar 5 minuten mee bezig, terwijl dat normaal een paar seconden is als de pc al een tijdje aanstaat. Ik hoor de harde schijf ook ratelen en het lijkt erop dat hij dus ergens heel druk mee bezig is. Ook internet explorer etc is gewoon heeeeel traag met laden. Ik kan echter niet achterhalen wat nu het probleem is. Het lijkt erop dat hij automatisch iets aan het scannen is, maar nogmaals kan ik dus niet vinden wat het is. Iemand een idee hoe ik hier het beste achter kan komen?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Virusscanner? Welke virusscanner heb je?
Defragmentatie? Heb je hier software voor?
Welk OS?

[ Voor 5% gewijzigd door DeeJee op 10-02-2010 15:28 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Misschien is het de Windows Search Service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

ctrl+alt+del en kijken bij taakbeheer>processen en klik op cpu, dan zie je welk proces zeveel tijd in beslag neemt van je CPU ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
DeeJee schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:28:
Virusscanner? Welke virusscanner heb je?
Defragmentatie? Heb je hier software voor?
Welk OS?
Ik gebruik Avast, ik defragmenteer niet vaak, maar niet al te lang geleden nog opgestart via windows, maar was niet nodig zei die. Ik gebruik Windows Vista.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:13
kijk anders eens via msconfig wat er allemaal opstart als je de computer aanzet?

start-->uitvoeren-->msconfig --> opstarten

vaak kun je een hele rits uitschakelen ( denk aan adobe reader,quicktime,itunes weet ik veel wat nog meer) Gebruikt alleen maar extra geheugen en tijd bij het opstarten terwijl dat allemaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
jimbo123 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:31:
Misschien is het de Windows Search Service?
Hoe kom ik daar achter?
keur0000 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:32:
ctrl+alt+del en kijken bij taakbeheer>processen en klik op cpu, dan zie je welk proces zeveel tijd in beslag neemt van je CPU ;)
Ik heb daar al gekeken. Ik kan daar echt niks vinden. Alles zeer laag. zelfde met geheugen. Dat was mijn eerste ingeving ook.

[ Voor 50% gewijzigd door KillGhost op 10-02-2010 16:21 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Mischien dat de virusscan een soort van Quickscan tijdens de boot doet, zou je eens kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramchieftec
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-03 23:48
Misschien moet je eens nadenken om je pc te gaan formateren.
Of als je heel veel gekraak hoort ben ik zeer bang dat je hardeschijf niet lang te leven meer heeft.
Maar probeer eerst eens een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Doe dan eerst eens een goede schijf scan. Beetje zonde om meteen te gaan formateren.
Eerst eens uitzoeken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
KoRnboy112 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:19:
Mischien dat de virusscan een soort van Quickscan tijdens de boot doet, zou je eens kunnen controleren.
Dit is ook mijn eerste ingeving. Ik kom er echter niet achter waar ik dat kan vinden in Avast. Ik vind het best nog wel een onduidelijk programma.
bramchieftec schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:23:
Misschien moet je eens nadenken om je pc te gaan formateren.
Of als je heel veel gekraak hoort ben ik zeer bang dat je hardeschijf niet lang te leven meer heeft.
Maar probeer eerst eens een schone installatie.
Dit staart sowieso redelijk hoog op mijn lijstje, maar ik wil het eerst zo oplossen. Clean install gaat weer zo lang duren en heb ik nu nog geen zin in hehe :)

[ Voor 40% gewijzigd door KillGhost op 10-02-2010 16:27 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

KillGhost schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:26:
[...]

Dit is ook mijn eerste ingeving. Ik kom er echter niet achter waar ik dat kan vinden in Avast. Ik vind het best nog wel een onduidelijk programma.

[...]

Dit staart sowieso redelijk hoog op mijn lijstje, maar ik wil het eerst zo oplossen. Clean install gaat weer zo lang duren en heb ik nu nog geen zin in hehe :)
Zet desnoods de virusscanner helemaal uit om er zeker van te zijn dat dit de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
DeeJee schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:27:
[...]

Zet desnoods de virusscanner helemaal uit om er zeker van te zijn dat dit de oorzaak is.
Dat kan ik wel proberen, maar kan dat pas morgen ofzo. Want als ik nu PC reboot is er niks aan de hand. Het lijkt er haast op dat er ergens iets gescanned word vanaf een vaste tijd.

No guts, no glory!

Pagina: 1