Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mdat mijn iPhone was vastgelopen na het verwijderen van 20 applicaties en de iPhone niet meer opstartte, heb ik geklikt op "Herstellen" in iTunes.

Er staat dat het activeren niet is gelukt, dus ik draai Blackra1n, maar dat werkt ook niet... als ik opnieuw op herstellen klik, dan staat er dat hij ook naar de nieuwste firmware update van de iPhone...

iTunes zal toch niet automatisch de firmware hebben geüpgrade bij het herstel van mijn iPhone?... Wat kan ik nu doen? Ik ben een KPN klant en wil dat graag zo houden.

De iPhone staat al niet op... ik heb nu op 'shift' + herstellen geklikt, nu zou het moeten op basis van de 3.1.2 firmware, maar deze reset is al 3x vastgelopen, ik probeer het zo nog met een andere USB kabel. Ben wel in paniek, ik hoop echt dat hij niet naar 3.1.3 had geüpgrade, dan ben ik mijn unlock kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raddraaier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:15
Als je Cydia op je iPhone had geinstalleerd, dan is vast het ECID SHSH bestand opgeslagen. Downgraden kan dan op de volgende manier (vanaf het kopje Bypassing the Overlord): http://www.saurik.com/id/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Als je inderdaad heb geupgrade naar 3.1.3 dan ben je je unlock sowieso kwijt, je kan je baseband niet downgraden namelijk, je kan dus wel naar 3.1.2 (als je SHSH opgeslagen is) maar je unlock ben je kwijt (voorlopig)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er mag niet over unlocken gepraat worden, dan wordt alles hier gesloten, dus laten we dat niet doen.

Bij Cydia is mijn sleutel wel opgeslagen, maar ik weet niet hoe ik die nu kan ophalen zonder draaiende iPhone. Ik ga even boodschappen doen en dan post ik straks het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
http://www.tuaw.com/2010/...ur-3-1-3-iphone-to-3-1-2/

Probeer het eens zo, volgens de titel is dit wat je zoekt.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik zonder werkende iPhone nu aan mijn shsh-bestand die ik via Cydia ge-backupped heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raddraaier
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:12:
Hoe kom ik zonder werkende iPhone nu aan mijn shsh-bestand die ik via Cydia ge-backupped heb?
Als je niet leest gaat het niet lukken, nee. Cydia heeft een server, en door een verandering in de Windows host directory wordt een link gelegd met de Cydia server ipv de Apple server. Even eerst alles lezen en als je het hebt gevonden graag een how-to in het Nederlands!

Dit: http://www.tuaw.com/2010/...ur-3-1-3-iphone-to-3-1-2/ of dit http://www.saurik.com/id/12#howto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jij bent ook lekker lomp, zeg. Ik volgde het artikel op http://www.iphoneclub.nl/...firmware-3-1-2-of-eerder/ gisteren, maar dat ging niet goed. En had mijn hosts-bestand al veranderd, maar ik wist niet dat dat vanwege de shsh-bestanden was, maar ik dacht gewoon omdat iTunes toestemming aan de Apple-server vraagt, voordat hij een herstel doet. (Verbinden met Apple server)

En verder "graag een Nederlandse" howto? Ik was sowieso van plan om een howto te schrijven, dat doe ik altijd als ik met een technisch onderwerp enkele uren ben bezig geweest en veel heb moeten uitzoeken, maar zeker niet dankzij jou.

Sorry dat ik zo fel ben, maar in mijn vorige topic waren de reacties ook erg onbehulpzaam. Geldt niet voor joint_me en SpeakfreakR natuurlijk.

Ik weet nu wat ik moet doen in ieder geval en ga er mee aan de slag. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van libusb zorgt er nu voor dat de muis en het toetsenbord niet meer werken. Dit heb ik kunnen herstellen via een system restore, maar nu kan ik iRecovery niet meer draaien...

Mijn iTunes is gegaan tot de 1015 melding zoals op http://www.tuaw.com/2010/...ur-3-1-3-iphone-to-3-1-2/. Nu zou ik iRecovery moeten draaien om te zorgen dat hij niet steeds blijft booten in DFU mode. Helaas is daarvoor libusb nodig en hierdoor werken mijn toetsenbord en muis niet meer. Heb helaas geen non-usb muis... mijn buren ook niet.

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb weinig tijd om een complete How-To te schrijven, maar op het Blog van het Dev-Team staat dat ze nu een versie hebben waarmee je wel naar 3.1.3 kan updaten zonder baseband te updaten (als ik t goed begrijp), heb je daar al gekeken? Link: http://blog.iphone-dev.org/
Let wel op! Er zitten veel restricties aan! Zo kan je niet updaten als je een bepaalde "deblokkeerder" gebruikt :9

En anders misschien dat je iets hebt aan de DM die ik je gestuurd heb? Je mag me ook gewoon terug-DMen hoor ;)

• Raddraaier
O-) Nu je met de nieuwe 3.1.3 ook je modemfirmware hebt geupdate is er eigenlijk geen redden meer aan. Je kan terug naar 3.1.2 voor als je waarde hecht aan je jailbreak. Het bericht hierboven mij van Ruubster heb je niks aan, want PwnageTool is alleen voor mensen die naar 3.1.3 willen upgraden zonder modem firmware up te daten. Maar die heb jij nu al door de restore, en downgraden van baseband kan niet. Daarmee is het onmogelijk een SIM kaart van KPN te activeren als het toestel "branded" is (heb ik het woord unlock niet gebruikt he :*) )

[ Voor 9% gewijzigd door Raddraaier op 11-02-2010 17:44 . Reden: Zinnetje erbij gezet ]

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Raddraaier schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:42:
[...]

O-) Nu je met de nieuwe 3.1.3 ook je modemfirmware hebt geupdate is er eigenlijk geen redden meer aan. Je kan terug naar 3.1.2 voor als je waarde hecht aan je jailbreak. Het bericht hierboven mij van Ruubster heb je niks aan, want PwnageTool is alleen voor mensen die naar 3.1.3 willen upgraden zonder modem firmware up te daten. Maar die heb jij nu al door de restore, en downgraden van baseband kan niet. Daarmee is het onmogelijk een SIM kaart van KPN te activeren als het toestel "branded" is (heb ik het woord unlock niet gebruikt he :*) )
Nou ja, hij geeft zelf aan dat hij niet zeker weet of ie nu naar 3.1.3 geupdate heeft (of ben ik nu zo scheel?:P). Hij heeft op herstellen gedrukt. En aangezien iTunes nu aangeeft dat ie gelijk wil updaten naar 3.1.3 als ie op herstellen drukt, denk ik dat ie nog niet geupdate is. Maar ja, ik heb niet meegekeken toen je herstelt hebt...

Edit: Als je m toch geupdate hebt, dan heb je een probleem ja. Maar dat weet je zelf wss ook al :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ruubster op 11-02-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al dagen zonder telefoon en gezien blackra1n niet meer werkt, lijkt het erop dat de iPhone is geüpdate naar versie 3.1.3. Morgen zal ik een herstel uitvoeren via iTunes. Dit zal inderdaad betekenen dat ik inderdaad zeker op 3.1.3 kom te zitten.

Hoe ik de jailbreak dan moet uitvoeren weet ik ook nog niet. Ik heb mijn Windows computer helemaal opnieuw moeten installeren, omdat mijn muis en toetsenbord niet meer werkten na de verplichte installatie van libusb.

Komend weekend ben ik bij mijn ouders, wellicht gaat de installatie van libusb daar wel goed en hopelijk kan ik mijn iPhone dan op zijn minst als een iPod Touch gebruiken de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsoT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:18:
Ik zit nu al dagen zonder telefoon en gezien blackra1n niet meer werkt, lijkt het erop dat de iPhone is geüpdate naar versie 3.1.3. Morgen zal ik een herstel uitvoeren via iTunes. Dit zal inderdaad betekenen dat ik inderdaad zeker op 3.1.3 kom te zitten.

Hoe ik de jailbreak dan moet uitvoeren weet ik ook nog niet. Ik heb mijn Windows computer helemaal opnieuw moeten installeren, omdat mijn muis en toetsenbord niet meer werkten na de verplichte installatie van libusb.

Komend weekend ben ik bij mijn ouders, wellicht gaat de installatie van libusb daar wel goed en hopelijk kan ik mijn iPhone dan op zijn minst als een iPod Touch gebruiken de komende tijd.
Jailbreaken gaat niet op 3.1.3, ik heb het geprobeerd. Ik heb dan ergens een tutorial gevonden over hoe je moet downgraden en toen is het gelukt.

Ik d8 dat het iets was zoals dit:

-Zet je iPod/iPhone in DFU-mode
-plug 'm in je pc/mac en shift-klik dan op herstellen in iTunes bij je iPod/iPhone en selecteer het originele 3.1.2 firmware.

het kan gebeuren dat je na je restore een error krijgt ofzo dat hij blijft 'loopen' dan moet je dit gebruiken (Ik heb het niet nodig gehad met m'n iPod)

http://www.ihackintosh.co...covery-mode-loop-restart/

[ Voor 3% gewijzigd door AsoT op 16-02-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Je hebt gelijk :) En libusb die geinstalleerd moet worden op http://www.ihackintosh.co...covery-mode-loop-restart/, zorgde ervoor dat ik mijn muis en toetsenbord niet meer werkten. Ik dacht dat ik backup/recovery Vista aan had staan, maar blijkbaar niet. Dus herinstallatie was de enige oplossing.

Komend weekend maar proberen vanaf andere computer dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsoT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:45:
Ah! Je hebt gelijk :) En libusb die geinstalleerd moet worden op http://www.ihackintosh.co...covery-mode-loop-restart/, zorgde ervoor dat ik mijn muis en toetsenbord niet meer werkten. Ik dacht dat ik backup/recovery Vista aan had staan, maar blijkbaar niet. Dus herinstallatie was de enige oplossing.

Good luck then :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 16:15
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:45:

Weet je zeker dat je toetsenbord en muis het niet meer doen?
Zelf had ik ook iREB en libusb nodig, en na installatie van libusb duurde het een aantal minuten voor mijn USB hardware het weer deed. M'n verlichting van mijn toetsenbord bleef maar aan en uit gaan, maar na een tijdje deed ie het weer prima.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je zou het volgende kunnen doen om dadelijk klaar te zijn voor een een cydia snoepje. Dit vereist alleen dat ik je in het verleden een gejailbreade iPhone van dev-team had( 3.x ).
Als je geen eedere backups van shsh files bezit, en toch dadelijk klaar wil staan met Cydia:

Zet je iPhone 3GS in Restore (telefoon losgekoppeld, en uitzetten.)
1. Koppel de 3GS nu hij uitstaat aan de iPhone kabel. En druk tegelijk op Home voor enkele seconden.
2. Nu zal iTunes de 3GS herkennen in herstelmodus/recovery mode.

Restore naar een custom_restore 3.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels gelukt via een andere computer om opnieuw terug te gaan naar 3.1.2 en vervolgens blackra1n te gebruiken om te jailbreaken. Het bleek op deze computer gelukkig geen probleem om lib-usb32 werkend te krijgen.

Hebben jullie verder ook enig idee hoe dat gw.apple.com werkt in combinatie met Cydia? Hoe weet Cydia nu via een web-verzoek welke shsh tot mijn iPhone 3GS heeft behoord? Ik hoef niet eens een gebruikersnaam/wachtwoord combinatie van Cydia in te voeren. Op basis van mijn Ip-adres lijkt me ook niet erg veilig, ik gebruik namelijk veel verschillende IP-adressen en 80% van de tijd ook alleen maar 3G.

Maar het blijkt dat ik inmiddels wel op de nieuwe baseband zit, dus niet kan unlocken. Hebben jullie al enig idee of hier meer over is bekend en hoe lang dit nog zou kunnen duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:15:

Maar het blijkt dat ik inmiddels wel op de nieuwe baseband zit, dus niet kan unlocken. Hebben jullie al enig idee of hier meer over is bekend en hoe lang dit nog zou kunnen duren?
Nee, en die info heeft niemand. Het best hou je het Dev-Team in de gaten. ETA's worden er simpelweg nooit gegeven, dus daarnaar vragen heeft geen zin.

Vervelend trouwens voor je. Wil je weer kunnen bellen met je iPhone zal je simpelweg een andere moeten kopen, deze zal het de komende tijd niet met KPN gaan doen. Als het een T-Mobile iPhone is zou je nog kunnen overwegen hem officieel simlockvrij te laten maken bij T-Mobile, kost je maximaal 120 euro, afhankelijk van de ouderdom.

[ Voor 25% gewijzigd door thaan op 26-02-2010 00:39 ]

Pagina: 1