Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:34

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Al ongeveer 8 jaar heb ik een bijbaantje als systeembeheerder naast mn studie(s). En dat studeren heeft lang genoeg geduurd; binnenkort afstuderen. Verder gaan met systeembeheer zit er niet in omdat mn studies altijd meer gefocussed waren op bedrijfskundige informatica. Nu is er een bedrijf gevonden wat mijn taken gaat overnemen.

Zo'n bedrijf heeft altijd een bepaalde standaard van software die ze gebruiken wat het beheer makkelijker maakt. Elke klant zelfde software.

Hun voorstel:
Antivirus server en clients: Symantec Endpoint Protection Small Business Edition 12
Antispam Exchange 2007: GFI Mailessentials

Huidige opzet:
Antivirus server en clients: Symantec Endpoint Protection 11
Antispam + Antivirus Exchange 2007: Symantec Mail Security for Microsoft Exchange + Brightmail antispam

Naar mijn weten scanned GFI Mailessentials alleen op spam en niet op virussen. Virussen zouden dus volgens mij alleen op client level worden gefilterd. (in outlook)
Na een telefoontje werd tegen mij gezegd dat er wel degelijk op mailserver level wordt gescanned op virussen met de voorgestelde opzet. Dit zou met een "plugin" gebeuren.

Mijn persoonlijke mening omtrend scannen van virussen in mail is dat je dat op mailserver level doet. Er zijn een handvol laptops die met hun eigenaar de hele wereld overgaan en soms dagen geen internet hebben en dus niet al te verse definities. Ik zou dan GFI Mail Defense Suite gebruiken die zowel virussen als spam aanpakt op mailserver level.

Wat denken jullie? Ga ik hierin te ver? Klopt het dat de voorgestelde aanpak alleen op client level virussen filterd?

Info Symantec Endpoint Protection Small Business Edition 12
GFI Mailessentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit komt van de Features pagina
Content Checking, Anti-virus and Anti-trojan
Get anti-virus, email content checking and anti-trojan protection for your mail server with the GFI MailDefense Suite GFI MailSecurityfor Exchange/SMTP is an email content checking, exploit detection, threats analysis and anti-virus solution that removes all types of email-borne threats before they can affect your email users.
Click Here for More Information about GFI MailSecurity
Dus met die plugins krijg je gewoon de extra's, Ik heb wel eens een mail essentials getest, (warez versie) met alle plugins en dat werkte vrijgoed. Allen niet goed kunnen testen omdat ik geen spam kreeg, maar eigen gestuurde virussen detecteerde die wel.

Tevens ben ik een Kaspersky fan omtrent dit soort dingen, echter heb ik het eenmalige gedeployed op een sbs2003 en nooit meer wat mee gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door LuckY op 10-02-2010 17:37 ]

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:34

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
ik zat meer te filosoferen over scannen op clients danwel server.
Het verschil tussen Mail Essentials en Mail Security ken ik, zie mijn verwijzing naar Mail Defense Suite wat dus een combinatie van beide producten is.

Anyway, er was gelukkig van alle producten een trial te downloaden dus dat heb ik dan maar even gedaan.
Zaakje geinstalleerd en zoals ik al dacht heb je toch echt dat Mail Defense Suite nodig om daadwerkelijk op server-level te scannen op virussen. Durf het niet aan om dat op de clients te laten doen. Vandaag Mail Defense Suite besteld :)