Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Jovoco

Pagina: 1
Acties:
  • 3.123 views

• Cool2010
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-08-2010
Ik had in december een computer besteld bij deze computershop (www.jovoco.nl) en na iedere keer uit te stellen heeft hij vandaag een mailtje gestuurd waarin hij heeft toegegeven dat hij iedereen heeft opgelicht.

Ik weet niet of er meerdere mensen zijn die ook opgelicht zijn. Ik weet niet wat ik nu moet doen. IK ga in ieder geval een aangifte doen, maar het geld ben ik kwijt denk ik :(

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:05

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verkeerde forum geloof ik, maar wat kun je o.a. doen:
-aangifte bij politie (zoals je zelf al aangeeft)
-klacht indien bij consuwijzer.nl
-melden bij Tros opgelicht en forum

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-07 15:42
quote:
Cool2010 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:00:
Ik had in december een computer besteld bij deze computershop (www.jovoco.nl) en na iedere keer uit te stellen heeft hij vandaag een mailtje gestuurd waarin hij heeft toegegeven dat hij iedereen heeft opgelicht.

Ik weet niet of er meerdere mensen zijn die ook opgelicht zijn. Ik weet niet wat ik nu moet doen. IK ga in ieder geval een aangifte doen, maar het geld ben ik kwijt denk ik :(
Als je in de buurt woont van het adres wat op de website staat kun je er misschien eens langs?
Waarschijnlijk tref je er niks aan, maar who knows.

Robbie T wijzigde deze reactie 10-02-2010 16:05 (4%)

• DannyvdHof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-06-2018
quote:
Robbie T schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:05:
[...]

Als je in de buurt woont van het adres wat op de website staat kun je er misschien eens langs?
Waarschijnlijk tref je er niks aan, maar who knows.
Of streetview op Google Maps ;) hoef je ook niet naar buiten :P

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

• Saab
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2018
quote:
DannyvdHof schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:06:
[...]

Of streetview op Google Maps ;) hoef je ook niet naar buiten :P
Tholen op Streetview??

Maar wat deed TS besluiten om bij deze webshop te bestellen?

• DannyvdHof
  • Laatst online: 11-06-2018
quote:
Saab schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:09:
[...]

Tholen op Streetview??

Maar wat deed TS besluiten om bij deze webshop te bestellen?
Verbaasd me dat tholen op de map staat :P maar het bestaat wel, alleen geen streetview daar, heb net gekeken ;)

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:20

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Lol, hij heeft een mailtje gestuurd waarin hij toegeeft dat hij je heeft opgelicht?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• bdevogt
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:35
vast niet de website, die is knudde

• BoZ_
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-07 07:33
Heb je gebeld? Er staat een vast en een mobiel nummer op de site. Je kan altijd een poging doen om de eigenaar van de 'shop' zo ver te krijgen dat hij je geld terug stort (niet zo'n bijster grote kans natuurlijk).

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15-07 00:47

_Apache_

For life.

Naar aanleiding van zijn mail hem aangetekend in gebreke stellen en direct actie ondernemen.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-07 15:20

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Post eens de (geanonimiseerde) mail. Ben wel benieuwd eigenlijk.

Waarom zou je het geld kwijt zijn? Is het een failliete BV dan?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-03 12:15

DeeJee

Dus...

quote:
Standeman schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:16:
Post eens de (geanonimiseerde) mail. Ben wel benieuwd eigenlijk.

Waarom zou je het geld kwijt zijn? Is het een failliete BV dan?
Is er uberhaupt wel een BV?

Money for nothin' and your chicks for free

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:40

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Misschien verstandig om voortaan bij een onbekend bedrijf als eerste de kvk-gegevens op te zoeken. Deze staan, zoals ik kan beoordelen, niet op de website vermeld. Dan gaat er bij mij in ieder geval een bel rinkelen.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de mail eigenlijk die de webshop heeft verstuurd. Rare gang van zaken.

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:20
Ben toch wel heel nieuwschierig hoe het hier afloopt, en of er inederdaad een geanonimiseerde mail gepost kan worden.

Mektheb wijzigde deze reactie 10-02-2010 16:32 (50%)

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-03 12:15

DeeJee

Dus...

quote:
Atratus schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:24:
Misschien verstandig om voortaan bij een onbekend bedrijf als eerste de kvk-gegevens op te zoeken. Deze staan, zoals ik kan beoordelen, niet op de website vermeld. Dan gaat er bij mij in ieder geval een bel rinkelen.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de mail eigenlijk die de webshop heeft verstuurd. Rare gang van zaken.
Bestaat dus wel. Net even op de KVK gekeken. 22064130

Money for nothin' and your chicks for free

• djexplo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 29-03 14:21
quote:
Misschien verstandig om voortaan bij een onbekend bedrijf als eerste de kvk-gegevens op te zoeken. Deze staan, zoals ik kan beoordelen, niet op de website vermeld. Dan gaat er bij mij in ieder geval een bel rinkelen...
Hij heeft gewoon een KVK nummer : 22064130 0000. onder JV publications

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik zie het inderdaad. Mijn verwachting was dat het dan ook op de website van het bedrijf te vinden zal zijn.

• MPeek
  • Laatst online: 16-07 10:29

MPeek

Super Colossal

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Anders kan je altijd een proces aanspannen tegen hem zonder dat je teveel geld er aan kwijt bent.

MPeek wijzigde deze reactie 10-02-2010 16:37 (19%)

1DmkII - Samyang 14mm F2.8 - 50mm F1.4 USM - 24-70 F2.8L - 70-200 F4L USM | HTC HD2 [Android]

• Giant87
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 28-03 06:49
Ga naar: www.opgelichtopinternet.nl en volg de genoemde stappen.

• Saab
quote:
Misschien verstandig om voortaan bij een onbekend bedrijf als eerste de kvk-gegevens op te zoeken.
KvK zegt verder weinig. Iedereen kan zo met een bedrijfsplan een KvK inschrijving krijgen.

• rodemannetje
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08-07 18:41
Volgens de KVK geen BV. Dus hij is persoonlijk aansprakelijk, en staat voor schulden in met zijn hele vermogen. Direct aansprakelijk stellen en wellicht beslag leggen.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• Mektheb
quote:
Heb nu de laatste 10min zitten lezen op de website, 9/10 gevallen "if its to good to be true it possibly is" ervaringen.

• BoZ_
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-07 07:33
quote:
Saab schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:44:
[...]

KvK zegt verder weinig. Iedereen kan zo met een bedrijfsplan een KvK inschrijving krijgen.
Zonder bedrijfsplan ook hoor.

• Saab
quote:
BoZ_ schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:46:
[...]

Zonder bedrijfsplan ook hoor.
Idd, aangepast.

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

quote:
Saab schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:44:
[...]

Ik doe geen uitspraken over wat de kamer van koophandel zegt. Ik geef alleen aan dat het altijd verstandig is om bij eventuele aankopen bij bedrijven wel te checken of deze is ingeschreven. Het eventueel verhalen van geleden schades is daardoor makkelijker te realiseren, dan wanneer een bedrijf verder onbekend is bij instanties.

Er wordt vanuit gegaan dat kopers zelf ook enige moeite nemen om een redelijke mate van zekerheid te hebben dat ze een product of dienst afnemen bij legitieme ondernemingen. Een inschrijving bij de kvk biedt nooit 100% zekerheid, maar geeft meer zekerheid dan wanneer deze niet is ingeschreven.

• Thasquealer
  • Laatst online: 17-07 13:18
Wat me wel verbaast is dat hij wel geregistreerd staat bij de KvK.

Steam

• Willie Billie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 21:26
KVK nummer betekent wel dat er een ID en een adres bekent is, hier kan je wel je verhaal gaan halen of gebruiken bij je aangifte..
succes ermee

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

"Onze wbwinkel is op dit moment niet bereikbaar.

Excuses voor het ongemak"
(grappig dat er in die melding een schrijffout zit :+ )

Wat verkocht deze persoon voor spullen? Hoe heb je betaald? Wanneer heb je betaald?
Hoe ben je op deze site terecht gekomen?

Brilsmurfffje wijzigde deze reactie 10-02-2010 16:52 (12%)

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Bedenken jullie wel dat het ook een onzin bericht kan zijn? De TS heeft bar weinig info losgelaten en heeft nu 2 uur later nog altijd geen extra info gepost.

Tevens is het ook zijn eerste post. Ik denk niet direct aan Tweakers wanneer ik opgelicht zou zijn maar ga ik op google zoeken naar eventuele andere slachtoffers dan wel websites/Kassa website etc.
quote:
AE86 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:59:
[...]

Wel toeval als de webshop ook opeens gesloten is?
Kan toeval zijn ja :) Het leven hangt aan elkaar van toevalligheden hoor ik ook vaak.

redfoxert wijzigde deze reactie 10-02-2010 17:00 (65%)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• AE86
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-04 07:41
quote:
redfoxert schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:58:
Bedenken jullie wel dat het ook een onzin bericht kan zijn? De TS heeft bar weinig info losgelaten en heeft nu 2 uur later nog altijd geen extra info gepost.

• Thasquealer
  • Laatst online: 17-07 13:18
Zou kunnen inderdaad, of hij is druk bezig met het probleem proberen op te lossen.
Maar toch verdacht dat de webwinkel offline is O-)

Steam

• Mektheb
quote:
AE86 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:59:
[...]

Toen ik het topic open zag gaan en keek op de link was die al gesloten, dus lijkt me al eerder gesloten te zijn

• Tribledragon
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-07 13:19
Ja maar dat kan nog steeds toeval zijn. Of juist omdat de webshop gesloten is dat de TS op het idee gekomen is om dit topic te openen om een slechte naam te geven aan JoVoCo.

Het valt me op dat TS ene nieuw account heeft. Maar 1 post heeft gemaakt en dat is deze. Hier niet een discussie begint maar gewoon een statement doet en verdwijnt.

JoVoCo heeft tot nu toe 2 positieve en geen negatieve revieuws gehad op Tweakers.net. Voor iedereen moord en brand begint te roepen zouden we toch eerst eens moeten bezinnen en kijken of er of meer mensen zijn die hier negatieve ervaringen hebben.

Tevens lijkt het me sterk dat een "oplichter" een mail stuurt en zegt HAHA ik heb je opgelicht. Dit klinkt mij zeer ongeloofwaardig in de oren.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• Compizfox
  • Laatst online: 23:20

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Tevens lijkt het me sterk dat een "oplichter" een mail stuurt en zegt HAHA ik heb je opgelicht. Dit klinkt mij zeer ongeloofwaardig in de oren.
Daar dacht ik idd ook al aan.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• outcast within
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 29-11-2014

outcast within

Nieuwe ondertitel

"waardoor een raparatie voor U als klant vaak een stuk voordeliger uit valt." Koop niks van een website vol spelfouten.

MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
outcast within schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:08:
"waardoor een raparatie voor U als klant vaak een stuk voordeliger uit valt." Koop niks van een website vol spelfouten.
Dat is nog altijd geen reden om iemand ongegrond zwart te maken :)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Misschien is het hem zelf ,de eigenaar en heeft hij er spijt van , of 1 van de medewerkers .

btw site werkt wel bij mij.

How do you save a random generator ?

• Mektheb
quote:
enchion schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:12:
Misschien is het hem zelf ,de eigenaar en heeft hij er spijt van , of 1 van de medewerkers .

btw site werkt wel bij mij.
Site wel, maar de webshop niet..

ze zijn toch niet zo onbekend : http://tweakers.net/shopr...co-computer-services.html

Mektheb wijzigde deze reactie 10-02-2010 17:14 (15%)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:26

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Goed, op deze manier gaat dit topic natuurlijk helemaal nergens over. Een nogal schreeuwerige TS waarin een zware beschuldiging wordt geuit zonder concrete bewijzen, daarna een gebrek aan informatie en een discussie die daardoor nogal ontspoort richting speculaties over de shop, TS, etc. etc.

Aan een ieder die twijfelt aan de correctheid van dit topic: uit die twijfels dan in een TR, in plaats van in het topic a.u.b. :)

Voorlopig op slot. Als de topicstarter serieus verder wil met dit topic dan kan hij contact opnemen met de SF crew, maar volgens mij is zijn vraag inmiddels beantwoord en ik zie hier verder weinig discussiewaarde in.

Orion84 wijzigde deze reactie 10-02-2010 17:18 (3%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True