Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Dragon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik wil op een (nog aan te schaffen) QNAP TS-419P graag een mailserver laten draaien. Ik heb hiervoor al naar XDove gekeken, maar ook daar kom ik het aanpassen van het MX record tegen en dat is iets wat ik eigenlijk niet wil. Wat ik in feite wil is een soort 'super client'. Hiermee bedoel ik het volgende:

Deze 'super client' moet regelmatig zelfstandig en op verzoek de eventuele mail ophalen van diverse ISP's met diverse mailadressen en diverse geadresseerden. Vervolgens moeten deze mails op deze 'super client' worden opgeslagen. Met 'normale clients' (zowel op Windows als op Apple/Mac) moet vervolgens deze mailboxen benaderd en uitgelezen kunnen worden zonder dat de mail van de 'super client' wordt afgehaald.

Andersom dient de mogelijkheid aanwezig te zijn om vanaf de 'normale clients' berichten aan te maken en deze te versturen naar de 'super client' die op zijn beurt voor het daarwerkelijk versturen van de berichten zorg draagt. De verzonden mail dient hierbij alleen op de 'super client' te worden opgeslagen in de map 'verzonden'.

Hierdoor ontstaat volgens mij de mogelijkheid om de mail vanaf meerdere 'normale clients' te kunnen lezen zonder dat er berichten 'verloren gaan' doordat deze eerst op een andere 'normale client' zijn gelezen of vanaf een andere 'normale client' zijn verzonden.

En dan nu de vragen:
- Kan Xdove dit scenario ondersteunen?
- Zo ja, wat zijn dan de specifieke instellingen?
- Zo nee, bestaat er een andere 'mail server' die dit wel kan (eventeel op een ander platform dan QNAP)?
- Zo ja, wat is de naam van deze applicatie en op welk platform draait deze?

Bij voorbaat dank voor het meedenken en eventuele antwoorden. Als er toch nog iets onduidelijk is, laat het me weten, dan kan ik (hopelijk) voor wat meer duidelijkheid zorgen.

Theo

Verwijderd

Ben je al wat meer te weten gekomen? Dit is precies waar ik ook aan zit te denken.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Klinkt als een Gmail box die je al je andere mailboxen op laat halen.
Best handig omdat je er ook gelijk ActiveSync ondersteuning bij krijgt en de uptime van Gmail best goed is.

Natuurlijk is het geekgehalte een stuk minder hoog dan je eigen mailserver op je NAS draaien...

Edit: vergeten te vermelden: als je het graag met je eigen domein wilt, kijk dan naar Google Apps Standaard. Gratis en doet email ontvangen en verzenden vanaf eigen domein.

[ Voor 24% gewijzigd door hans_lenze op 30-12-2010 21:14 ]

while (! ( succeed = try ()));