Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
offtopic:
Beste mods, sorry dat ik dit in dit forum plaats. Bij het forum over draagbare mediaspelers en oordopjes vindt men dat als het om telefoons gaat, ik in het GSM-forum moet zijn. Mijn vraag gaat deels over iPhone, deels over een HTC (met Windows Mobile) en deels over oordopjes. Het was erg lastig om uit te vogelen waar deze post thuishoort.

Ik ben van plan de Creative EP-630i te kopen: een headsetje met een microfoon met daarop een knopje. Deze headset is "speciaal voor de iPhone" en de knop stuurt waarschijnlijk enkele functies op de iPhone aan. Volgens Headsetshop.nl werkt ie ook op BlackBerrys omdat BB en iPhone voor headsets hetzelfde protocol gebruiken.

Mijn vraag is of ik de knop op deze headset ook op mijn HTC Touch HD kan gebruiken om gesprekken aan te nemen.

Ik weet dat ik mijn HTC kan vertellen na zoveel keer overgaan automatisch op te nemen, dat is het probleem niet :) Ik weet ook dat er andere headsets zijn die gegarandeerd wel op mijn HTC werken, maar ik heb een hele tijd de EP-630-oordopjes gehad waar ik zeer tevreden over was, alleen die ben ik kwijtgeraakt.

/De volgende dag -
Nou, ik heb m'n oorfoons teruggevonden. Ze zijn schoon en ze ruiken lekker: ze zijn in de wasmachine geweest en ze werken nog prima :) Goeie kwaliteit :)

[ Voor 10% gewijzigd door CmdrKeen op 11-02-2010 10:29 . Reden: Dode link verwijderd ]

Bloed, zweet & koffie

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik denk niet dat de headset het op de HTC zal doen. Anders had headsetshop.nl het er wel bijgezet op hun site. Je zou ze kunnen mailen, dan kunnen zij het misschien proberen.

Anders gewoon bestellen en als het niet werkt terug sturen.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
De HTC Hero heeft gewoon een 3,5" jack, volgens mij heeft de HTC HD2 dat ook gewoon, geen ondersteuning dus voor een extra knopje ofzo, gewoon stereo geluid.

There is no replacement for displacement!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In het topic kom ik niets tegen over een "GSM", ik tik je topic daarom maar door naar WBM, omdat je vraag gaat over een Windows Mobile-toestel icm een accessoire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie :)

WoBaDijk en _eXistenZ_, bedankt voor jullie antwoorden. Dat er een 3,5mm-jack aan zit, was al duidelijk. Headsetshop.nl had ik van tevoren al gebeld en die zeiden: "We garanderen dat deze headset op een iPhone en BlackBerry werkt en misschien werkt ie ook op je HTC. BlackBerry en iPhone gebruiken hetzelfde protocol voor headsets; HTC gebruikt een ander protocol."

Ik had verder Headsetshop per mail gevraagd of ik in de winkel mocht kijken of het knopje werkte, zonder die dingetjes in mijn oor te doen, maar Headsetshop had laten weten "in verband met de hygiëne" dit niet toe te staan, ondanks hun wettelijke verplichting daartoe. Maar ja, wat doe je daaraan he...

Deze vragen heb ik ook aan Bol.com gesteld. Bol laat weten dat er een 3,5mm-jack aan zit (ja duh). Op mijn vraag of ik het ding terug mag sturen als het niet werkt op mijn apparaat, hebben ze niet geantwoord.

Maaarrrrrr ik heb nu een originele BlackBerry-headset getest, en die werkt gewoon op mijn HTC Touch HD. Met het knopje kan je het gesprek aannemen en als je het knopje lang indrukt, kan je voice dialing doen. Ik denk dus dat de Creative EP-630i ook gewoon werkt op mijn HTC.

E.e.a. ter referentie voor wie dit topic later vindt.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ze al getest? Heb een HD2 en zou ze ook willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:43:
Heb je ze al getest? Heb een HD2 en zou ze ook willen hebben.
Sorry, ik klikte je te snel weg. Zeg nog maar ff hallo op een IM aub.

Ik heb een originele headset van BB (die bij de BB zat en die goed werkte) geprobeerd op m'n HTC en daar werkte alles goed, ook het knopje om op te nemen en te bellen. Ik heb dus het sterke vermoeden dat die headsets gewoon onderling uitwisselbaar zijn, hoewel ik het nog niet heb getest met deze specifieke headset van Creative.

Mocht mijn Creative een eventuele volgende wasbeurt niet overleven dan koop ik zeker de Creative EP-630i.

[ Voor 48% gewijzigd door CmdrKeen op 12-04-2010 19:55 ]

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de laptopshop zeiden ze dat het enkel voor de iphone was, dus ik ga het maar niet proberen.

toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hmnou, wat ik weet is dat ie gegarandeerd op de iPhone werkt en zeer waarschijnlijk ook op de BlackBerry. En ik doe de nu very educated guess dat ie gewoon ook helemaal op de HTC werkt. Jammer dat Bol het niet wil proberen voor en en dat Headsetshop.nl me in de winkel niet eens de verpakking open laat maken om te kijken of het knopje werkt (zgn. hygiënische redenen, stelletje.. hmnouwja).

Als ik 'm gekocht heb dan laat ik hier wel weten of het werkt :)

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Als je iets bij bol koopt kun je het toch gewoon weer retour sturen dat kan altijd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Had ik gevraagd, of ik het ook terug mocht sturen als het ding niet deed wat ik wou, maar hebben ze nooit antwoord op gegeven. Als je te ver doorvraagt bij Bol dan stoppen ze met antwoorden :(

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de headset geprobeerd op mijn Sony Ericsson X10 met android software en daarop doet deze headset het niet... Ter ieders informatie post ik dit hier. Ik heb zelf lang gezocht op internet en het antwoord nergens kunnen vinden. Gelukkig kan ik het product weer retour zenden en krijg ik mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De headset doet 't op een andere apparaat dan een iPhone, iPod, iPad of MacBook alleen als hoofdtelefoon. De knopjes en mic werken alleen op bovengenoemde apparaten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Voor de record.

Ik heb de EP-630i nu een poosje in gebruik en ze werken perfect op mijn HTC met Windows mobile. Alle knopjes werken naar behoren. Het enige vervelende aan de 630i ten opzichte van de 630 is dat de snoertjes iets stugger zijn, waardoor de dopjes telkens uit m'n oren vallen waardoor het ding voor mij onbruikbaar is.

Mijn EP-630i gebruik ik nog altijd bijna dagelijks en ze werken nog naar behoren zonder enige merkbare slijtage.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
ken je iemand die ze kan testen op een htc met android? Ben namelijk ook geinteresseerd in deze headphones.
Pagina: 1