Draadloze verbinding Belkin G met KPN experia box windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag Windows 7 geinstalleerd op zowel mijn laptop als mijn computer boven. Hiervoor draaide op beide systemen Windows Vista Home. Laptop heeft een ingebouwd draadloze netwerkkaart en computer boven gebruikt een USB adapter van Belkin G 7051 versie 1.

Internet gaat via KPN Experia box die beneden staat.

Voor installatie nooit problemen.

Na installatie op laptop geen probleem. Computer boven kan echter de draadloze verbinding van de experia box niet meer vinden. De ontvangst was echter altijd het volle aantal streepjes onder Vista. De draadloze internetverbinding van mijn buurman (1 streepje) vind Belkin wel.

Is dit nu een windows 7 probleem, een experia box probleem of een Belkin probleem? Ik gebruik geen versterkers voor het signaal, maar gezien het feit dat alles altijd werkte, zou dat ook niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wat voor beveiliging heb je op je wireless? Win7 + WEP = slecht idee, Win7 64bit + WEP = heel slecht idee en trouwens WEP = best heel slecht idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Ja hier hebben we wat aan, dom geneuzel.
Maar ik heb hetzelfde probleem bij mijn ouders gisteren nieuwe Asus notebook proberen aan te sluiten .
Bij mij thuis werkt hij perfect op netwerk en "ziet"allen draadloze stations in de hele omgeving.
Bij mijn ouders ook netwerken van andere te zien maar geen kpn experiabox. WLAN lampje brand wel op de box en heb heel even contact gehad en daarna was het weer weg.
Ik heb volgens de installatie cdrom van kpn win NT op mijn pc staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Beschuldig je mij nu van dom geneuzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

Interessant genoeg heb ik hetzelfde probleem bij vrienden gehad.
Windows 7 x64 met ExperiaBox 780 verloor continue de verbinding (WPA+WPA2).
De iMac die ze hebben en de laptop (XP) liep zonder problemen.

Gisteren heb ik de Wireless van de ExperiaBox uitgeschakeld en een Draytek VigorAP (Wireless N) neergezet met exact dezelfde beveiliging (+SSID en Key hetzelfde) en alles loopt nu als een zonnetje.

Geinig genoeg hebben mijn buren hetzelfde probleem, dus daar ga ik die oplossing ok maar eens proberen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
rally schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:02:
Interessant genoeg heb ik hetzelfde probleem bij vrienden gehad.
Windows 7 x64 met ExperiaBox 780 verloor continue de verbinding (WPA+WPA2).
De iMac die ze hebben en de laptop (XP) liep zonder problemen.

Gisteren heb ik de Wireless van de ExperiaBox uitgeschakeld en een Draytek VigorAP (Wireless N) neergezet met exact dezelfde beveiliging (+SSID en Key hetzelfde) en alles loopt nu als een zonnetje.

Geinig genoeg hebben mijn buren hetzelfde probleem, dus daar ga ik die oplossing ok maar eens proberen.
Kijk hier hebben we wat aan, een oplossing .
Kost 58 euro maar het is werkend te krijgen.
Zelf ben ik ook nog aan het zoeken geweest en heb hier http://www.computerhandle...iabox-speedtouch-780.html makkie in "Draadloze verbinding Belkin G met KPN ex..."
ook gevonden dat er geen software upgrade zelf uit te voeren is op de modem.
en dat je zelf moet inloggen in het modem en niet net als vroeger het niet (meer) mogelijk om via MijnKPN/MijnGegevens de draadloos instellingen in te zien of te wijzigen.
Maar het probleem zit dus in de modem en niet in win7 64 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Oh... om maar te zwijgen van het aanzielijk grotere bereik dat het tot gevolg heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Probleem is opgelost.Via informatie van primafoon kpn winkel de router van kanaal 1 naar kanaal 9 gezet en nu overal gelijk draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
De topic starter zijn probleem is daarmee ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ter info: Dat heb ik (uiteraard) ook geprobeerd, maar dat lost bij mij het probleem niet op :(

Wellicht handig om te testen, maar blijkbaar dus niet in alle gevallen de oplossing.

Pagina: 1