Toon posts:

computer op het werk S video nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eey allemaal,

Ik had even een vraagje
Wij hebben op het werk een oude computer staan en mijn baas wil de tv aansluiten op de PC om zo mededelingen te doen. Nu is het zo dat het ook om een oude tv gaat met alleen scart. Nu is er al een kabel Scart naar S video en er is nog ruimte in de PC voor een extra kaartje. Wat voor videokaart is daar geschikt voor of heeft iemand anders nog andere ideeën?

alles is welkom het liefst zo goedkoop mogelijk

groeten en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan moet je toch eerst weten wat voor aansluiting het is :) Je kan er een PCI- of een AGPkaart in de machine stoppen. Die kan je vaak voor een habbekrats halen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:59
Of een PCI kaartje met scart erop!
werkt imo beter dan een extra grafische kaart of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk PCI is dat dan plug and play? oftewel als ik die er instop en de pc aanzet en het beeldscherm deel moet hij het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lucky0wn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:37:
Of een PCI kaartje met scart erop!
werkt imo beter dan een extra grafische kaart of iets dergelijks.
een pci kaartje met scart? nog niet eerder van gehoord kan ze ook niet vinden op internet iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://twk.rs/cN.2W
Alle kaarten met S-Video die momenteel in de PW staan.
Door je selectie te beperken kun je hier mooi dingen uitsluiten en op die manier vanzelf op jouw ideale kaart uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eerst de handleiding van de TV op: mogelijk accepteert de TV geen s-video (over SCART) signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:51:
Zoek eerst de handleiding van de TV op: mogelijk accepteert de TV geen s-video (over SCART) signaal.
Dat wordt sowieso een probleem de tv is ooit tweedehands kocht maar we hebben het al wel een keer eerder voor elkaar gekregen.

dus dan zou het nu toch ook moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo moeilijk? Je kunt toch gewoon op het modelnummer googlen? Als s-video over scart al een keer gewerkt heeft, dan kan de TV dat blijkbaar aan. Let wel op dat niet alle signalen over SCART s-video signalen zijn. SCART is slechts een connector en géén signaaltype. Over de scart-stekker lopen (doorgaans) de volgende signalen: Composite (wordt bijna altijd geaccepteerd), S-video (niet altijd geaccepteerd) en RGB (niet altijd geaccepteerd, doorgaans wel op niet-antieke TV's).
Pagina: 1